Multimedia Video Box MMB - TV på AA

Diskussion i 'Android Auto' startad av freeloaders, 18 jul 2022.

  1. freeloaders

    freeloaders Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2022
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag har en Volvo V90 T8 från 2021 och har precis köpt en MMB. Eller om jag ska var helt ärlig två, en från USA och en från Kina. Jag tror de är identiska och att båda är gjorda i Kina men att de kanske har försäljning från USA (förhoppningsvis kan jag utan problem sälja den ena om de funkar som de ska). Jag har fått hem och börjat testat den ena.

    Tanken med boxen är att Android Auto och Carplay ska bli trådlöst. Man kan köra alla appar man vill på centerdisplayen precis som du kan på din telefon. Du styr enheten med tochfunktionen på centerdisplayen.

    För att beskriva det enkelt är det en rootad telefon som är förpackad i en liten box som är något mindre än ett cigarettpaket. Den har Android 11 som operativsystem. Man ansluter MMB i bilens USB ingång och kopplar upp sin mobil mot samma WiFi. Antingen låter man telefonen vara en hotspot eller så kopplar man både MMB och telefon mot bilens WiFi. För att det ska funka med denna box krävs usb anslutning till Android Auto (så de bilar som har trådlös anslutning till AA kommer denna box inte funka med).

    Jag har fått igång och testat förljande media appar: Netflix, Allente, Viaplay, HBO Max, Discovery, Disney+, TV4 Play, SVT Play och YouTube.
    Allente och Disney+ fick jag ladda ner som APK-fil. YouTube och Netflix kommer förinstallerat.

    Waze, Storytel och Google Podcasts är andra appar jag testat som funkar bra.

    Har ni några frågor eller något ni vill att jag ska testa är det bara att höra av sig.