Multitouch med 2.2 Froyo på ZTE Light?

Diskussion i 'ZTE' startad av MOB_i_L, 25 jun 2011.

  1. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
  2. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Bara det att jag nu vet att det var fingarna isär som gäller gjorde en enorm skillnad, men det kanske borde bli ett par training-sessions också.

    - Tack!
     
  3. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
  4. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Funkar fin-fint!

    Ännu ett stort steg framåt... verkar inte finnas gränser varken för dig eller den här plattan. :D

    Det enda jag känner nu - och det kanske inte går att göra så mycket åt - är att kartan har en tendens att "sticka iväg" när man släpper greppet. Kan ju handla om träning och fingerfärdighet också....

    Edit: Testade en annan stad än Barcelona (Fick bli Madrid, som jag inte har nersparad till minneskortet) och då for det inte iväg något. Kanske är det helt enkelt så att vår numera underbart högpreserande platta tyckte det var lite för lätt med redan nedladdat material... :cool:
     
    Last edited: 12 jul 2011
  5. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Just det där beror på att jag faktiskt inte kan känna av två fingerar. När trycket är tillräckligt högt så simulerar jag två fingrar och ett sätt att registera ett högt tryck utan att riskera att spräcka displayen är att sätta ner två fingrar med lite mellanrum.

    Men om dessa två fingrar ändå genererar ett för lågt tryck så registreras det som ett fingera mitt emellan. Det som händer är att när du släpper två fingrar och trycket minskar så registreras ett "medelvärdes" tryck mitt mellan fingrarna och när du sedan lyfter det ena fingret en millisekund före det andra så "flyttas" fingret snabbt något centimeter åt sidan.

    Jag ska labba lite och se om jag kan förbättra det ytterliggare men det går oftast ganska bra när man tränat in en bra teknik.

    Ett sätt att minska problemet vore att sänka gränsen för "två fingers" simuleringen så att den reagerar på ett lägre tryck men då får man istället problem med att för starka tryck med ett finger också kommer att trigga zoomningen. Man kan redan nu en-fingers-zooma om man trycker ner tummen ordentligt.
     
    Last edited: 12 jul 2011
  6. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Det är nog ingen som vrider om armen på dig för att hålla dig i arbete, men känner du att du kan få ut mer så visst... det är nog alltid välkommet.

    Själv är jag otroligt nöjd och glad med det jag redan har, så för min del är det mer en träningsfråga än något annat.
     
  7. Uppenberg

    Uppenberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  8. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Använd senaste AHB överklockningen från CM7 tråden istället. Den är nyare än de i den här tråden.
     
  9. bEPH

    bEPH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Underbart, tack för att du inte blev stött.
    Har kikat lite men har inte hittat nån guide hur man kompilerar kärnan på sin telefon, vet du om det går?
    Är i thailand nån vecka till.
     
  10. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Det skulle kräva att du har gcc m.m. på telefonen, har inte hört talas om att någon gjort det även om det kanske i teorin är möjligt. Du får nog lugna dig tills du kommer hem och kan kompilera på en dator.
     
  11. probio

    probio Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har lagt in multitouch på ZTE:n men skulle nu vilja ta bort det då plattan inte fungerar tillfredsställande.

    Hur ska jag gå tillväga för att "nergradera"?

    EDIT: Efter senaste uppdateringen som jag la in idag så funkar multitouch i princip perfekt. Förut hade jag problem med att zoomningen hackade och det kunde gå hursomhelst. Inte nu längre! :)
     
    Last edited: 25 sept 2011