Musik i mobilen.

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Lisa_79, 2 jan 2014.

  1. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det verkligen så att Galaxy Trend inte orkar föra musiken genom långa sladden? När jag ska lyssna så går det inte, det är lågt o svajande o låter inte alls bra, men när jag sätter i en kortare sladd så låter det perfekt.. Men jag kan ju inte ha en sladd på en dm, då får jag ju hålla mobilen vid örat hela tiden :P
    Jag har testat med tre stycken headset, ingen av de funkade, men iom den korta funkade så antar jag att det inte är nått fel på mobilens uttag?

    Det jag funderar på är om det är ett allmänt "problem" eller om jag råkat få ett dåligt exemplar av mobilen?
    Hade planer på att köpa ett BT headset, kanske det funkar bättre för då har jag ju ingen sladd som den måste föra musiken genom..

    Det verkar ju som att det inte är problem när man ska prata i den, ringde telesvar bara för att lyssna hur det lät o där lät det inget konstigt.. Men just när det kommer till musiken så är det det.
    Tacksam för svar :)
    /Lisa.
     
  2. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    446
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Själva sladdens längd påverkar inte på något sätt ljudvolymen. Hörlurarnas impedans kan göra det i viss mån, men om det är ett vanligt normalt telefonheadset borde inte impedansen vara hög och därmed svår att driva för telefonen (däremot finns vissa dedikerade musikhörlurar som är svårdrivna).

    Jag vet inte om jag har förstått ditt problem rätt, men om jag får spekulera lite så kan jag tänka mig två orsaker till att det låter lågt/konstigt:
    1: Headsetet är inte avpassad för Samsungs telefoner (det kan ändå passa i uttaget)
    2: Kontakten är inte helt intryckt. Det kan tex vara svårt att få in den hela vägen om man har ett skal som inte har tillräckligt stor öppning vid hörlursuttaget.
     
  3. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Är det ett headset du testat med? Jag har ett headset som låter skit om jag inte håller inne svarsknappen på sladden. Andra headsets funkar bra. Jag har för mig att det var lite problem runt första iPhonen att 3e-parts-tillverkarna inte satte ihop sina headset så som Apple gjorde och då jordade sladden fel och ljudet blev förvrängt.

    Testa annars att dra ut det väldigt sakta. När polerna kortsluts kan ljudet bli bra även men den "dåliga" sladden.