1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Problem: musikspelare bluetooth , konflikt mellan 2 spelare.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av AndersE, 29 nov 2011.

1. AndersE

AndersE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

När jag har bluetooth aktiverat i bilen så startar den interna spelaren samtidigt som poweramp som jag vill använda.
    Detta gör att paus och avstängningar inte fungerar som de ska. Tex när stereon i bilen stängs av pausar spelaren, men när dörren öppnas så sätts spelaren på igen fast i högtalarläge. Mkt irriterande. Och om jag spelar och pausar och sen stänger av tändningen så vid nästa start så startar spelaren i pausläge, om jag o-pausar på stereon då så går stereon in i pausläge (stryper ljudet) men mobil-SPELAREN sätter igång istället..

Stereon är nån historia som sitter i en Movano.

Det har fungerat perfekt innan, men jag hade mobilen på rep och ominstallation och nu efter så knasar det totalt med bluetooth.

Hur avaktiverar jag autostarten på den interna?

Last edited: 29 nov 2011
  2. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

ingen som har nåt tips?

3. PePPiZCH

PePPiZCH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Testat att ställa in "High Priority" angående just handset i PowerAmp-settings?

4. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Frys appen om du har root :)

5. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tror jag har testat prority innan utan resultat, men ska prova igen. Den interna spelaren hinner ju starta långt innan poweramp.

Och varför har den aldrig startat innan? Detta började hända efter servicerep återställning.

Jag har INTE root. Då hade jag skrivit det.

6. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Priority ändring hjälpte bara för spelarstart. Nu startar inte originalspelaren längre, men det hjälpte inte mitt andra problem

Om jag stänger av stereon så pausas spelaren för att omedelbart startas igen fast med högtalaren på. Om jag då pausar den, så när stereon sätts på igen så av-pausas spelaren i nån 10dels sekund för att återigen pausas.