mVideoPlayer

Diskussion i 'Applikationer' startad av afzkl, 29 dec 2009.

1. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo det går men du måste ändra om encoding på din undertext fil till utf-8, jag vet, det är riktigt lustigt, men jag har provat allt för att få det att läsa ANSI encodingen men det går inte. Verkar vara ett problem generellt för Android då jag sett flera applikationer med samma problem. Det hela står förklarat i FAQ:n men jag kan dra det här ändå.

Om du sitter på Windows:
    Öppna din undertextfil i notepad (anteckningar) på Svenska. Gå till "File" välj "save as" bredvid "save" knappen i dialogen som ploppar upp finns det en combobox med olika aöternativ för encoding. Välj "UTF-8" och tryck "save". :)

Lycka till!

2. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Verkar spännande, ska absolut testa det här programmet :D

3. Pontzy

Pontzy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    afzkl: ah, tack. Testade att ändra suben till UTF-8 men det hjälpte inte. Nu provar jag att lägga in både filmen och texten helt igen på minneskortet.. Får se om det funkar.

EDIT: Aha. Nu har jag hittat felet. Ändrade i anteckningar vilken sparade filen i .txt och inte .srt...
    i wordpad har jag ingen aning om hur man får det till UTF-8 då jag använder Win7 och är inte hemma med nya wordpad.. Verkar heller inte gå att spara i .srt-format i anteckningar.

Last edited: 8 feb 2010
  4. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Spara som txt och ändra själv i efterhand till srt, borde funka.

5. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Japp som Ekofasc sa, det ska fungera, men du måste stänga av det här windowstramset om att inte visa filnamnstillägg, om du inte vet hur man gör:
    Gå till kontrollpanelen - välj mappalternativ - välj fliken "visning" och bocka ur "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper.

I fortsättningen så behöver du bara trycka "spara" i notepad efter du ändrat encodeing så skrivs den gamla filen över. :)

6. Talisman

Talisman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vore trevligt om man kunde ha underkataloger till sin videokatalog att tex lägga en serie i.

7. matttiaz

matttiaz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra app! Funkar fint på min magic med HTC Sense på.

En sak bara... de filmer (mp4 och 3gp) jag testade med verkar gå aningen fort. Kan det var så eller är det bara inbillning?

/Mattias

8. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag tycker den film jag provat med blir lite ur sync efter ett tag, vet inte om det är samma som du upplever...

9. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Haha nej det måste vara inbillning, eller så har du haft felaktiga inställningar vid konverteringen. Decoding av videon är det Android som sköter så där finns ingenting jag kan justera eller ändra direkt.

10. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Testar denna nu, första saken jag märkte var "does it take to long time?" när den sökte, ska ju vara "too". Sen efter det fick jag force close :P

Startade igen nu utan problem. Fungerar bra, gillar att man kan se tiden och hur mycket batteri man har kvar uppe i hörnet. Men kanske det ska vara något man kan välja själv i settings? Eller att det bara syns när man pausar.

Har inte kollat på en hel film så om det blir något sync problem vet jag inte än.

Gillar den hittills.

EDIT: Såg nu widgets inställningarna att man kan stänga av och sätta på, men som sagt valet att bara visa när man pausar eller spolar igenom skulle sitta fint :P

Last edited: 8 feb 2010
  11. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för den information, de små stavfelen smyger sig in över allt alltså:P

Versionen som finns på Market är rätt buggig för det vara mycket relativt otestad kod sedan den förra versionen när jag laddade upp den. En ny kommer upp imorgon tro jag, har fixat en hel del buggar.

Men om du får Force Close så uppskattar jag om du skickar rapporten den ber dig om. Det underlättar mycket för mig, ingen känslig information skickas med. Du kan se i mailet vad som kommer att skickas. Fast iofs, hade du ingen nätanslutning när det hände så går det ju inte.:P

Angående ditt förslag så tycker jag det låter rätt bra, ska nog ta o fixa till det, iaf en inställning för när video är pausad. :)

12. Pontzy

Pontzy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Tack afzkl! det funkar klockrent nu :)

13. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Härligt!;)

Good news för alla er som haft problem med att den inte hittar alla era filmer, en uppdatering finns nu uppe där problem är löst samt alla andra rapporterade FC's.
    Lite nya inställningar, några ändringar samt fullskärmsläge (fungerar dock inte på alla Android versioner). Men kan bekräfta att det funkar på Hero i alla fall(1.5 rom då).

14. GraN

GraN Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

+1 <3

15. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo, om det bara varit så enkelt, att det inte finns några videospelare för divx(förutom yxflash då som inte fungerar direkt) beror på att det är systemet i sig som sköter avkodningen av video, alltså inget vi kan röra, lägga till eller ändra på. I java lagret som används för programmering finns inget som helst stöd för att skriva en avkodare för divx t.ex. och det hade dessutom varit alldeles för långsamt.

Om man skriver det i "native code" så finns det visst stöd men det är fortfarande väldigt tunt och det skulle vara väldigt väldigt svårt att får det och fungera på alla telefoner. Dessutom skulle de nog vara flera månaders arbete.:/

Här har vi en tråd om ämnet, se till och läs den, ni som fortfarande väntar på divx stöd:
    http://forum.corecodec.com/viewtopic.php?f=22&t=2885

Bäst vore väll om Google bakade in fler codecs i Android, det är ju inte omöjligt direkt, Samsung har ju bakat in det i sitt ihopokok för Spica så borde gå.:P

Att konvertera tar ju inte mer än 15 minuter för en långfilm så ser ju inte det som ett problem direkt... men visst hade det varit trevligt med divx stöd.

Last edited: 9 feb 2010
  16. nEE

nEE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U

MINA ENHETER

Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U
    Telefon 2:
    iphone 14
    Fast det blir ju mycket tid i längden :)
    Jag kollar på minst 2 tv avsnitt(40-60 minuters avsnitt) om dagen på mobilen.

Tack för ett bra program förresten, väldigt lättanvänt <3

17. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo det är klart, ser du så mycket så kan jag förstå dig, själv ser jag väll bara ett par avsnitt i veckan så blir inte så mycket.
    Vi får väll ta och hålla tummarna för att Google fixar till detta då. Har väll säkert med licenser och sådant att göra med. ;)

18. perihelion74

perihelion74 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade programmet och jag gillar det. Dock så fungerade inte det där med att filmen skulle börja där man slutade titta för mig. Det gick när jag testade lite under gårdagen men efter att mobilen legat på laddning under natten och jag skulle fortsätta kolla på väg till jobbet så började filmen från början. Lite trist.

Jag efterlyser en funktion för att lägga till bookmarks i filmerna. Hade varit helt grymt.

/M

19. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

konstigt för tror det funkar klockrent för mig :)

20. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo det är svårt att få det helt bulletproof, under vissa omständigheter sparas det inte i bland, t.ex. om du trycker på din Power knapp medan du tittar på en film så händer det ibland att den börjar om från början, eller om det kraschar eller avslutas av någon task killer. Se till att trycka på Home eller Back innan du låter din telefon somna annars kan det bli problem. Särskilt på Android 1.6 där den helt absurt börjar spela upp filmen igen från början i backgrunden fast skärmen är av. Har inte hittat något snyggt sätt att lösa det hela på ännu.
    Och även om du bytt namn på din video fil så hittar den inte positionen som sparades, bara så du vet.:P

Skulle väll kunna fixa bokmärken men känns ju så där måttligt nödvändigt, är det någon mer här som har behov och är intresserad av det?;)