MW600 headset till Desire HD?

Diskussion i 'Desire HD' startad av emssal, 3 nov 2010.

1. tb`n

tb`n Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OCH, att inte förglömma, använd INTE de lurar som MW600 skeppas med. Dom är av kategorin "Low Budget Blues Band".
    Dom är väl hyfsade för att följa med, men att jämföra med ex.vis mina Skullcandylurar som dessutom är betydligt mer lättdrivna så är det som natt och dag, även vad gäller bas.

Sedan det faktum att dom lurarna egentligen har egen mic och har för lång sladd är en annan femma. Bra ljud är det i.a.f. ;-)

2. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag har i princip bara gott att säga om MW600 :)

Volymen är fullt tillräcklig tycker jag, om man inte har dålig hörsel då... själv brukar jag aldrig ha högsta volym på. Tänk dock på att ha maxvolym på i telefonen som tidigare sagt!
    Ljudkvalitén är också bra, även med de medföljande hörlurarna. Klart att tyngre lurar är att föredra men de är riktigt bra för att följa med!
    FM-radion är grymt bra!! Då slipper Desiren driva radio om man vill lyssna på det på väg till jobbet exempelvis.
    Har själv aldrig haft problem med telefonsvar osv..

Sen så läste jag faktiskt aldrig instruktionsboken heller :) Jag läste om det i någon annan tråd haha

3. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 272
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Jo tack har noterat det, skall också testa andra lurar till det och se vilken skillnad det blir, tack för tipset!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

4. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har hittat en bugg angående Winamp på MW600, när man spelar musik i Spotify och tryck tex på byt låt, så hoppar Winamp plötsligt in och börjar spela mina mp3or samtidigt som Spotify spelas.
    Jag avinstallerade Winamp pga detta, lite drygt eftersom jag alltid gillat Winamp.

Dock en annan fråga, är det bara jag som upplever att MW600 kan mitt i en låt bara kopplas ifrån, och en omstart är nödvändigt för att den ska få kontakt med mobilen igen?
    Ganska jobbigt, finns det någon lösning på detta problem?
    Känns nästan som att MW600 går i någon slags "idle mode" och slår ifrån Bluetoothen, eller är det mobilen som gör det?

5. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

Jag har inga bekymmer alls med mediafunktion och musik.

Samtalen med MW600 är dock åt helvete.
    70% av fallen så hamnar ljudet i telefonen när jag svarar på inkommande samtal, trots att jag sitter och lyssnar på musik i MW600. Den verkar helt enkelt koppla tillbaka till telefonen av nån anledning.
    Även när jag inte lyssnar på musik, utan sitter och väntar på ett samtal, med lurarna anslutna som de ska - hamnar ljudet i telefonen alltsom oftast.

När jag ska ringa ut, så är det ca 50/50 om ljudet hamnar i lurarna eller inte, trots att de är anslutna och ljudet ska vara hos dom.

Under samtal fungerar också bytet mellan ljudenheter väldigt dåligt, och det är VÄLDIGT sällan jag kan byta till bluetooth när jag en gång har fått ljudet till telefonen :(

Detta verkar dock vara ett allmänt bluetooth problem och inte specifikt för MW600, finns ett antal trådar på XDA och androidforums om dessa symton dels med headset men framförallt långa trådar där de beklagar sig över bluetoothfunktionaliteten med bilar.

Last edited: 13 nov 2010
  6. emssal

emssal Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Än så länge har MW600 fungerat bra med både musik och samtal in.
    Använder appen PowerAMP som i mitt tycke ger riktigt bra ljud, mycket bättre än ljudet i spelaren som följde med och i Spotify (endast testat offline mode men det bör ju inte vara någon skillnad mot online).

Jag hade problem vid några tillfällen i Desire med att efter ett samtal så gick det inte att avsluta samtalet med knappen på headsetet. Nästa samtal gick då inte att ta i headsetet utan bara i telefonen. Omstart av headsetet så funkade det igen. Detta problem har jag än så länge inte haft i Desire HD.

7. Oshcar

Oshcar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Drar det mycket batteri att t.ex. lyssna på musik genom ett BT headset? Gör mig inget att ha sladd egentligen men vore skönt med trådlöst om det är ett bra alternativ, kollat på MW600 och de verkar riktigt bra.

8. TobiasG

TobiasG Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lyssnar kanske bara 1 timme per dag på musik och har inte reagerat över batteritiden, varken mobilen eller mw600. Märker ingen skillnad på mobilens batteri om jag använder bt eller inte helt enkelt. Mw600 laddar jag kanske var 4-5 dag, men som sagt, inte så tungt använt.

Så, nu till mitt problem, jag kan inte använda svaraknappen, händer inget och efter ett tag hörs en felton i mw600. Detta alltså när ingen musik eller samtal är igång. Jag vill kunna använda voice search vid långtryck, eller nåt annat jag väljer. Detta funkar utmärkt på polarens iPhone 4, så det är inget fel på mw600 iaf. Har hittat hintar om att detta ska vara en brist i Androids blåtandsstack, låter inge bra iaf...

Har testat att reseta mw600 fleeera ggr, hjälper inte...

Någon som vet nåt? Eller nån som detta funkar hos?

9. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag märker ingen skillnad när jag kör BT eller utan BT på batteriet faktiskt.

10. theskuggan

theskuggan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur funkar BT under samtal? Sprakar det, bryts kontakten mellan telefon och headset, klipps ljudet bort för den man pratar med? Funderar på att byta till DHD då jag är trött på min 3gs på grund av den dåliga BT funktionaliteten vid samtal. Vill inte ha samma problem igen.

11. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Aldrig upplevt det där du beskriver, men då har jag bara haft min MW600 en vecka.

12. TobiasG

TobiasG Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bumpar och rättar min första fråga:
    "...använda voice search vid långtryck..."
    Långtryck på svaraknappen går ju inte, då väljer man annan parad enhet för samtal.

Men frågan kvarstår, vad händer när ni trycker en gång på svara-knappen på MW600 när ingen musik eller samtal är igång? Får ni också feltonen i hs eller startar luren nån app, Dialer eller nåt annat?

13. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag kan dock meddela att jag i min gammla Desire och nu i min Desire HD får samma problem med MW600 som med HBH-DS205 att alarm ljudet från HTC Sense egna alarm app kommer i telefonens högtalare.

Har jag inte spotify igång = inget ljud alls så får jag alarmet både i telefonen och i hörlurarna men har jag spotify igång får jag inget alarm ljud i hörlurarna = alla andra hör men inte jag.

14. ynischa

ynischa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Är det någon som har kunnat använda mw600 till samtal? Mobilen ändrar tillbaka när ja ska ringa eller får ett samtal.

15. ynischa

ynischa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har nu märkt en till grej. Ljudet från headsetet är mycket sämre än om ja kopplar direkt med samma hörlurar. Jag hör ett diskret men irriterande "flimmer" från headsetet och jag tror inte det ska vara så. Misstänker att min bluetooth är paj i mobilen.
    Någon annan som kan dela med sig av sina erfarenheter ?

16. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Håller med. Har haft min MW600 länge och kört med SE Satio. Fungerar ju perfekt och superbra batteritid och hur bra om helst att man kan köra med egna lurar.

17. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Har ni något bra tips på andra lurar till MW600? Gärna med kort sladd, annars tappar man ju lite känslan med "trådlöst".

18. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Ni som har MW600-lurar - fungerar Androids inbyggda röststyrning med dem? (för att exempelvis trådlöst ringa upp kontakter i telefonboken enbart med hjälp av headsetet)

19. meter

meter Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har grymma problem med en Desire Z. 8 av 10 gånger så hamnar samtalet i telefonen trots att jag svarat med knappen på MW600. Efter detta så verkar enda åtgärden vara att stänga av/sätta på BT på telefonen igen. Då funkar det tills nästa gång. Trist med ett så pass dyrt headset.

Kör nu med en samsung HM 1500 och det funkar 100% sen flera månader.