Mycket "crappo in market" tycker jag

Diskussion i 'Frågor och support' startad av McGilljam, 26 dec 2009.

1. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Nu när jag har haft min Liquid ett tag och surfat runt bland apps på market och utanför så slår det mig:
    Det mesta är skit helt enkelt.

Visst finns det en del spelare, kameraapps, spel, men det är inte många som är bra.

Ta en sådan enkel sak som tangentbord. Det finns några få, men man ska vara glad om dom har stöd för andra språk än engelska (på ett vettigt sätt).
    Det finns en del kamera-apps, men ärligt talat, dom suger. Skin hit och skin dit. Varför inte göra själva appen skitbra från grunden och slippa skins?
    Samma sak med tangentbordet.

Spel ska vi inte tala om. Dom ser lika crappo ut som till en WinMo för 2005. Hoppande kon ser bra ut och är faktiskt ett bra spel, men det blir snart tråkigt.
    Har inte hittat ett enda Sudoku som ser bra ut, har ett vettigt interface och över lag är bra.

Visst vet jag att marknaden är ung, men lite mer förhoppning hade jag faktiskt på det hela.

Det har faktiskt slutat med att jag avinstallerat appsen och hållit mig till orginal. Detta även beroende på att "ersättare" till dom medföljande appsen oftast "kraschar" min liquid.

Sen att det ska vara så svårt att få tag på apps utan att roota eller låtsas vara något annat, det är rent av galet.
    Jag har fortfarande inte fått tag på Eniro, fast jag har försökt på alla mina egna sätt.

Usch säger jag...:mad:

2. ShibbY

ShibbY Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag håller med, men som sagt. det blir väl bättre med tiden.

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Last edited: 26 dec 2009
  4. AxeFestis

AxeFestis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Får hålla med mycket skräp är det. Men guldkorn finns det ju också, bara att vaska fram :P.

5. Oskar1

Oskar1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det mesta ãr skit det väll alla men det finns guldkorn ochså. Kolla m3s test där hittade jag många bra apps

6. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Någon seriös webbsida som androlib borde göra en app som liknar Apple Market. Det jag då menar är att dom som äger appen/webbsidan godkänner att en applikation ska finnas med på deras egna market. Så som Apple gör idag. Då har vi två Markets, en där allt finns med och en annan där det bästa finns med. Och ingen kan klaga på att Android är låst, för det är fortfarande lika öppet.

Och då ska inte bara utvecklarna av applikationerna skicka sina förfrågningar till denna webbsida. Det är användare som rekommenderar olika sorters program och sen är det upp till dom på denna webbsida att godkänna applikationerna som skickas in. Därefter bör utvecklarna vara informerade på email att deras applikation godkänts och är listad på webbsidans market. Sedan kan utvecklarna skicka uppdateringar till både "Android Market" och "Wannabe Apple Market".

Det gynnar oss alla :)

Last edited: 27 dec 2009
  7. johnnyponny

johnnyponny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

http://m3.idg.se/2.1022/1.255391/101-android-appar-megatest

Här var länken.
    Tycker att det var väldigt mycket skit och onödiga saker som man inte behöver.

Håller med TS att det finns mycket skit i Market.

8. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Finns en miljon "soundboards" av olika karaktärer från simpson osv. Fullständigt värdelöst. Men det är det som är baksidan med en öppen market, mycket skit letar sig ut. Dock väger fördelarna upp detta.

9. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag tycker det är bra att man kan lägga upp vad man vill utan att Google ska godkänna allt innan. Det är just öppenheten och att ingen är där och bestämmer vad som får göras och inte som har lockat mig till Android. Att dom då skulle börja göra som Apple känns väldigt främmande. Därför vill jag inte ha nån "wannabe apple market"

Vad jag däremot vill ha är en filterfunktion. Jag vill kunna välja att bara se appar med tex 4 stjärnor eller mer och med mer än tex 10 000 nedladdningar.

10. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det låter vettigt :)

Min idé går med ut på att några gör en egen applikation som är en market. Swedroid skulle ju kunna göra en egen där medlemmarna lägger upp det dom tycker är bra. Därefter får redaktionen godkänna eller neka applikationerna vi ger dom. På så vis kan vi hitta guldkornen i Android Market och ha dom bästa appsen på Swedroid Market. När vi inte orkar leka skattjakt ;)

Men det finns ju massor av lösningar!

11. Oskar1

Oskar1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER