Mycket myglande i KoS

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Ascii, 15 maj 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det känns som att det myglas väldigt mycket i KoS-sektionen. Folk verkar inte riktigt läsa det uppspikade regelverket. Det bumpas mer än två gånger och ibland maskeras bumparna i ett försök att kunna nyttja fler bumps. Ibland är det även så att användare startar fler än två annonser, men det är ytterst sällan.

Varje gång någon får ett bud via PM, så skrivs bara budet ut, inte vem som budat.

Last edited: 15 maj 2014
  2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Vi uppmärksammas på mycket tack vare rapporteringar av inlägg så vi är medvetna om problemet. Fortsätt gärna rapportera!

Som indikaindika sa i Sandlådan för ett tag sedan har vi hittills varit ganska snälla när det gäller Köp och sälj och t.ex. bumpar. Köp och sälj är dock en forumdel som har varit föremål för diskussion på sistone och fortfarande är det.

Som du säger krävs det att folk läser reglerna och jag har för tillfället inga bra förslag om hur man kan nå ut med dem på ett bättre sätt än en spikad tråd och rapporterade inlägg. Har du några idéer så mottages dem tacksamt :)

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag skickade ett långt pm till indikaindika; som snubben skulle svara på. Angående funktioner och regelverk ändringar för att underlätta det för båda parter men inget svar. Vem borde man höra av sig till egentligen?

Sent from my C6903 using Tapatalk

4. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

KoS är alltid ett problem i stort sett alla forum, på jagrullar har vi som så att allt som skrivs där måste godkännas av moderator först.

Blev såklart mycke mer jobb för moderatorerna

SM-N9005 via Tapatalk 2

5. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Tillsätt fler moderatorer kanske? Det finns väldigt mycket respektabelt folk här på forumet.

6. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag gör så att jag klistrar in förslagen jag fick från ZooklubbaZooklubba här och så ger jag mina kommentarer kring dessa. Ber också om ursäkt för att jag inte svarat dig personligen men får skylla på att jag har det ganska stressigt utanför swedroid just nu.

Det handlar om hur vbulletin fungerar. Det går i dagsläget inte att låta en användare editera en liten del av rubrik eller inlägg. Antingen kan man editera, eller så kan man inte göra det. Vi har som kongo påpekade ovan regler för KS som vi försöker se till att alla eftersträvar. Tyvärr kan vi inte vara överallt hela tiden och man ska inte heller glömma att vi också använder swedroid för nöjes skull, precis som alla andra här. Det vill säga att bara för att en moderator är online kanske denna inte "jobbar".

Det är en idé som tagits upp i modforumet tidigare. Den ligger utanför moderators händer men jag ska ta och påminna på en gång.

Zooklubba gillar detta.
  7. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Kan man inte, när man klickar på "ny tråd", först länkas till regelverket för KoS?
    Sedan måste man klicka på "jag accepterar" eller någonting liknande för att ta sig vidare?

Ascii gillar detta.
  8. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    bra idé. Om det går att göra vet jag inte och kan inte lova heller men ska se till att admin får se ditt förslag!

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Går det att inte tillåta editering av OP men sedan køra på:
    https://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=37669
    https://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=42717
    http://www.wackedoutecig.ca/threads/4017-How-to-close-your-OWN-threads-correctly!

För historikens skull kan det ju vara intressant att se vad personen har sålt och till vilket pris, därav önskemålet att inte låta användaren tömma hela OP och bara skriva "såld". I så fall enbart låta han lägga till det i OP eller låta han stänga tråden och samtidigt så ändras titeln.
    Att titeln ändras och tråden låses samtidigt borde inte vara alltför svårt att göra?

10. Alligatorn

Alligatorn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Kul när moderatorer inte ens följer reglerna..
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=110697
    "När din vara är såld och tråden har gjort sitt redigerar du ämnesrubriken och lägger till "[SÅLD]" före den befintliga rubriken så den säger t.ex. "[SÅLD]LG Smart TV". Du får inte bumpa din tråd med att du sålt din vara då tråden inte tjänar sitt syfte längre."

11. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Vbulletin sparar väl OP även när TS ändrar inlägget? Om ni ändå går in och manuellt stänger trådar som folk skriver "såld" i och så. Då är det väl inte så mycket merjobb att gå tillbaka till OP utan ändringar? För att spara inlägget.

12. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ja vi ser alla ändringar som görs på inlägg. Jag kan inte lova att vi kommer ändra tillbaka användarredigeringar, om det går att lösa automatiskt som du påpekade tidigare så kanske det kan vara intressant. Men det är inte upp till oss att göra den ändringen. Vi kan bara berätta vad vi vill ha för att kunna fungera effektivt. När det gäller plugins och liknande är det bäst att starta en dialog med en administratör.

Skickat från min HTC One via Tapatalk

13. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Finns väl ett litet problem att admins är så galet upptagna, inte fått svar på pm från bernard och Mannyb. Senaste pmt var ett annat ämne som hund inte kunde ta hand om utan hänvisade till de två andra som i sin tur aldrig svarade.

Sent from my C6903 using Tapatalk

14. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    bernard och mannyb svarar aldrig, det är ingen nyhet.

15. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Hur pass upptagna är de? Jobbar de 24/7 eller vad? Känns som att de förr eller senare borde ha tid till att kolla till sitt forum?

16. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det finns väl en anledning till varför hund fick en befodran. Om man säger så. Men jag tror driften av sajten kräver ganska mycket tid. Tänk om de finns som mods under annat namn ;).
    I mitt fall gällde det IP-adressen och en polisanmälan så Hund ville inte röra det utan hänvisade till de andra.

Nog om den OTn.

17. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Låser denna tråd.

Det som är på tapeten just nu är:

1 Möjligheten att kunna låsa sina egna trådar i Köp och Sälj.

2 Bli tvingad att godkänna reglerna för Köp och Sälj innan man skapar en ny post.

Andra förslag som vi plockat upp har vi bestämt oss för att inte lyfta vidare. Vad gäller "myglandet" så vill vi vara tydliga med att alla transaktioner som sker på forumet är mellan användarna. Swedroid tar inget ansvar för vad som kan se vid bytesaffärer. Blir man lurad ska man polisanmäla detta och självklart underätta oss så vi kan ta vida åtgärder mot användaren på forumet. Oärliga lurendrejare är inte välkommna här.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.