myClock 1.7.1 är nu släppt! :D (Android 1.5+)

Diskussion i 'Applikationer' startad av alioooop, 22 september 2010.

1. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Grymt jobbat! 10/10 :)

2. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Den enda skillnaden är bilden :-) påverkar inte larmet på något vis :-)

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

3. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack :-D

4. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

har problem med drivrutiner just nu så hoppas jag kan fixa de snart :\ kan inte testa det jag skriver....

5. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Tack för en underbar app! har länge letat efter en alarmapp som känns bra, och denna känns helt superbra, flög upp som en gris i morse ;D

6. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

haha vad braa :D

7. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag fick problem med senaste uppdateringen.

Det hörs inget ljud när alarmet ringer. Det gjorde de innan jag uppdatera appen.

8. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Om du har allra senaste, testa gå till din alarmlista höj volymen till max, testa alarmet nu igen :-) har du igång toningen så är de väldigt lågt i början men testa de så ser vi vad som händer för den senaste fixade en bugg angående just volymen så ska funka...

9. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag hade inte allra senaste. Den innan den senaste :P det fungera igen när jag uppdatera appen till senaste. Var det problem med den innan den senaste?:P

10. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jo när man kombinerade vissa inställningar så blev de fel... kommer börja testa mer framöver för något sådant får inte hända med en så här viktig app...

11. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

en ny uppdatering kommer nog troligtvis imorgon :) ska bara testa lite till!

12. Traash

Traash Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkade inget vidare för mig. Vet iof inte om det beror på app'en eller om jag har för låg mhz inställd när skärmen är avstängd, men för mig ringde den inte i tid. När tjejens telefon ringde 5 min senare och jag väckte skärmen på min Hero så ringde den.

13. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Riktigt jävla skumt!! allt funkar som det ska på min hero! min telefon väcks då alltid rätt tillfälle och har aldrig haft problem... kan vara det iaf!! :\

Last edited: 29 september 2010
  14. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Appen är uppdaterad!! :D

15. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Det enda som hindrar mig från att använda din app istället för Galaxys inbyggda är den underbara funktionen Galaxyn har att när man aktiverar ett alarm i listan så sätts datumet automatiskt till nästa dags datum.
    Det negativa med Galaxyn är att när man använder morgon-läget där musiken tonas in så går det inte att snooza förrän det riktiga alarmet startar. Galaxyn har nämligen minst tre minuter intoning med ett annat larmljud innan det riktiga alarmet startar. Trots detta blir det Galaxyns egna i fortsättningen, men jag hoppas…

Smågrejer som jag sett hos andra alarm och som kanske skulle få fler att använda ditt är:
    * snoozning när man vänder på telefonen
    * avstängning när man skakar telefonen
    * avstängning när man tänder ljuset

Ett annat förslag är att man skulle kunna ställa in hur länge telefonen ska vibrera. Har sett i tråden att vissa klagat då deras telefon vibrerar väldigt kraftigt. Kanske går det att fixa så att telefonen bara vibrerar lite kort?

Edit: En annan liten sak. När man har ställt in ett alarm borde det aktiveras automatiskt.

Edit 2: Larmet verkar aktiveras automatiskt när man ställt in det men ikonen är inte tänd. Inte bra

16. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

hmm har tänkt lägga till så man kan sätta alarm utan datum men tillsvidare så gåre använda repetering av något slag...

har tänkt lägga till funktioner som har med skakning och vända telefonen osv sen men först måste jag få allt annat att funka felfritt!!

vibreringsmönster skulle kunna gå ställa in så det blir små korta svaga eller nått, alltså något valbart :)

när man ställer ett larm så aktiveras det auto om du inte har ställt ett larm som redan varit så det är konstigt att det inte funkar för dig riktigt! har man någon slags repetering så ska det alltid visas en ikon!

använder du notifikationen eller använder du den buggiga ikonen? den buggiga är buggig för att originalappen skriver över ikonen där uppe om den inte har något larm osv, måste fixa det men vet inte hur för tillfället!

om du sätter ett larm, kommer notifikationen aldrig upp? isf tycker jag du ska avinstallera och sedan intallera igen för den vanliga ska funka felfritt!

kan du annars säga hur du ställer larmet? vad är klockan när du sätter larmet, på vilken tid sätter du larmet, vilken statusikoninställning använder du?

17. JimEn

JimEn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Verkar vara en bra app, men i listan av alarmljud så får jag upp alla ljud som hör till spel (Dungeon Hunter och något till) skulle du kunna ange endast vissa sökvägar? det finns 200+ spelljud så det är lite jobbigt att hitta ett bra alarm i listan

18. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

detta är något jag ska kolla på inför nästa release, ska även försöka få till så att alla original alarmljud kommer upp i listan!

har inget spel som lagrar sånt på minneskortet så märkte det aldrig själv tyvärr men håll ögonen öppna, det borde gå lösa ganska lätt!

som sagt så är appen i beta stadiet så hittar ni saker som det här som ni stör er på, meddela mig som ni gjort hittills o ge inte upp hoppet om den ;) uppdaterar den ganska ofta o försöker få så många användare som möjligt nöjda :)

19. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Snabbt svar! Underbart!

Repetering funkar inte för mig då jag inte vet förrän dagen innan vilket av de förinställda alarmen som ska användas. Utan datum kan vara ett alternativ så länge larmet avaktiverats så fort det använts, men morgondagens datum som default skulle fungera bättre.

Jag har nu avinstallerat och installerat om.

Trycker på +
    Skapar ett alarm om en minut. Ikonen tänds.

Går in i det nyligen skapade larmet, ändrar datum, går ut, ikonen tänds inte, men alarmet verkar aktivt med det nya datumet (20 timmar kvar…).

Edit: Jag använder din larmikon och den tänds inte heller i det andra exemplet ovan. Gjorde ett nytt försök men ändrade bara en minut för att se så att larmet verkligen var aktivt och det var det.

20. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

så du trycker på alarmet, dvs du kommer till edit... ändrar datumet fram en dag, trycker på bocken uppe i hörnet, så tas notifikationen bort?? :O funkar då som det ska för mig iaf.... och om du bara ändrar datumet, hur kan det vara 20 timmar kvar? :O