myClock 1.7.1 är nu släppt! :D (Android 1.5+)

Discussion in 'Applikationer' started by alioooop, Sep 22, 2010.

1. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om notifieringen är där innan jag går in i edit så är den kvar efter, men om den inte finns där innan dvs larmet ej är ikryssat så aktiveras larmet efter edit men notifieringen syns inte och pluppen lyser inte.

Jag ändrade även tiden några timmar. Ville inte ha den ringande på jobbet om jag skulle glömma att ändra tiden...

2. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm de där måste jag kolla upp!

Edit: jaha oj tack för de där! Måste ha missat de!

Dvs om man sätter ett larm o sedan avaktiverat den o sedan går in o sätter larmet så ringer den ändå! Fixar de när jag kommer hem ikväll! Tack för hjälpen :-)

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

3. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Igårkväll när jag kollade igenom mina larm såg jag att mitt onsdagslarm inte va ibockat. Jag tyckte det va väldigt skumt så jag bockade i det. Imorse ringde inte klockan, och alarmet var urbockat igen när jag kollade.. Körde version 1.1.7

4. alioooop

MINA ENHETER

Hmm äru säker på att du satte igång de eller inte stängde av de sj? För det är omöjligt om den verkligen var aktiv o sedan bli inaktiv av sig sj... :-( hatar fel som man inte kan framkalla sj osv, mkt är olika från telefon till telefon också...

5. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Jag tycker också det är helskumt. Men jag reagerade verkligen på det igårkväll och såg till att den va aktiv innan jag la mig för att sova och eftersom jag hade en annan klocka som ringde 5 min tidigare så var jag vaken när mobilen borde ringt. Det känns som att det blivit en bugg i visningen av "bocken" igårkväll, att den va på och jag stängde av den, för när jag tänker efter så kan jag inte minnas att det stod hur många timmar det va kvar..

6. alioooop

MINA ENHETER

Hmm jävligt skumt... kanske den försökte skriva till databasen dubbelt eller nå... o att den sedan avbröt den förra eller nå, något fel blev de iaf... undrar hur man kan få tbx de felet igen...

Edit: btw larmet du satt, var det ett larm utan repetering som redan varit kan de ha varit därför de inte kom upp någon text om hur länge de är kvar... men de vet du nog redan men de förklarar inte varför den var av sen imorse dock...

7. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Stilren alarm. Bra jobbat!

8. alioooop

MINA ENHETER

Tack :-)

9. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Det var ett larm som repeterar varje onsdag..

10. henkson

henkson Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HTC One M9

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HTC One M9
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 2
    Mycket snygg och bra väckarklocka.

Jag gillar intoningsfunktionen.

Min sambo älskar intoningsfunktionen. (jag är lite svårväckt medans hon flög högt när min gamla alarmapp drog igång):P

11. alioooop

MINA ENHETER

Jo var likadant med mitt x så den är ovärderlig!

12. scrotum

scrotum Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Första riktigt bra väckarklockan, om jag ska ge nån form av konstruktiv kritik så är det att snooze och stäng av är lite när varandra, mina feta klumpiga fingrar gör inte riktigt som jag vill på morgonen :)

13. alioooop

MINA ENHETER

Ska göra något åt de men har annat jag måste fixa först :-)

14. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Det är faktiskt sant det där. Man borde nästan behöva dra två gånger nedåt för att kunna stänga av! Då kan man inte missa.

Använder varje morgon men inte testat intoningen. Skall testa nu! Brukar ju köra låter som är lugna i början själv...

15. alioooop

MINA ENHETER

Uppdatering!! hoppas jag löst dom sista buggarna nu så jag kan börja lägga till nya grejer och redigera tex ljudväljaren!

16. alioooop

MINA ENHETER

joo jag ska kolla på om det går dra ner vibrerings styrkan lite och annars blir att gör kortare vibreringar för tror den blir mildare då men då blir den mer konstant istället! :) ska iaf kolla på de

17. phrusher

phrusher Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

God morgon! Just uppväckt av ditt trevliga larm och det fungerade bra förutom en liten detalj. Jag körde snooze en gång och ställde mobilen i dockan. När snooze kör igång och jag stänger av larmet så stängs inte vibreringen av utan jag måste gå in och göra en FC på appen för att det ska sluta. Förvisso 1.2.0 men jag tänkte att du kanske ville veta ändå.

Och om man kan passa på att önska något så skulle det vara bra om vibrationerna startar efter ca 30s eller liknande. Lite trist när man har en lugn uppvakningssignal men hoppar i taket av att mobilen ligger och vibrerar på något hårt innan man ens hör larmsignalen.

Om man dessutom skulle kunna ställa in att telefonen blir ljudlös eller går i flightmode automatiskt från en viss tidpunkt kvällen innan fram till larmet går igång så skulle det vara lysande!

18. alioooop

MINA ENHETER

hmm det felet har jag aldrig varit med om, stänger vibrationen i samma funktion som ljudet så stängs ljudet så måste vibrationen stängas också :S testa ställa ett nytt larm o testa?

men tack för att du gillar den iaf :)

ska kolla lite om det går göra en ändring av vibrations styrkan o isf öka den i samma takt som ringsignalen vid toning eller något men först ska jag fixa så låtväljaren hittar alla alarmsignaler också :) skriva om den lite :)

19. Mazzy

Mazzy Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker också att denna appen är stilren, men jag har testat flera ggr och de flesta av dessa ggr, så går inte alarmet på förrän jag "väcker" telefonen. Jag har en Huawei U8220.
    Under inställningar, ska rutan vara ibockad om man inte vill ha den buggiga "grejen" med notifieringen?
    Vad är autosnooze?

Förmodligen dumma frågor, men jag vill gärna att denna app ska fungera för mig.

20. alioooop

MINA ENHETER

Vilken version kör du? Haru en customrom? Eftersom att de funkar felfritt för mig så kan jag inte testa men testa ställa ett larm i version 1.2.1 för har lagt till en extra väckning av cpun där, borde funka men konstigt att de funkar för vissa men inte andra, hittills har problemet enbart uppstått för customromar... men inte på min Hero!

Autosnooze är att den snoozar auto efter den angivna tiden, är buggrejen markerad så är de på, dvs de är att du får ikonen på höger sida i statusbaren istället för en vanlig notifikation :)