myClock 1.7.1 är nu släppt! :D (Android 1.5+)

Discussion in 'Applikationer' started by alioooop, Sep 22, 2010.

1. Mizz Mezz

Mizz Mezz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha, klock-ren !

alioooop; Gillar appen helskarpt då jag är otroligt känslig för höga ljud på morgonen. Gillar att alarmet "fadar" in, det gör att man slipper börja dagen med hjärtklappning.

Jag hoppas att du vill fortsätta att fixa med MyClock.
    :-*

2. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

joo kommer helt klart fortsätta! :) två tentor närmar sig dock så kommer plugga en hel del på det men ska försöka släppa något nytt s snart jag kan :)

haha tack för pussen men hoppas mizz mezz verkligen är en "mizz" och ingen pervers gubbe ;)

3. niklas.berggren

niklas.berggren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ge mig ditt konto nummer i pm så kan du få en 50 lapp för å köpa appen. ;-)

Sent from my extreme awsome X10

4. alioooop

MINA ENHETER

haha känns inte så sjyst eftersom jag inte säkert kan lösa/hitta felet... :\

5. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en Minipro med ADW och GOTO och för mig fungerar larmet utan problem.
    använder NoLock för att stänga ner original låsskärm.

Så det är som sagt "skillnad på olika" när det gäller android........
    :scared:

6. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!
    Måste först tacka för en kanonapp, använder den varje dag!:)
    Men jag har hittat en irriterande bugg.
    Om larmet ringer och jag trycker på Home-knappen på min x10a (kommer åt den ibland på morgonen när jag skall stänga av), så kommer jag till min hemskärm, men kan omöjligt stänga av larmet igen. Drar jag ner notifieringsraden så ser jag att ett alarm skall ringa, men klickar jag på den så kommer jag bara in i menyn i myClock där man kan bocka i om alarmen skall vara aktiva eller inte:/ Förstår du hur jag menar? Alarmet fortsätter att ringa vad jag än gör, så det brukar sluta med att jag får stänga av mobilen för att få tyst på det:(

7. alioooop

MINA ENHETER

har försökt stänga av homeknappen men även fast jag gör det så om jag inte minns fel så gör den det jag säger men man kommer ändå till hem, är ju en systemfunktion...

på min hero så kommer man tbx till alerten om man håller in homeknappen och väljer myClock där :)

8. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Aha, men kan du inte göra så att man kommer till alerten om man väljer alarmet i notifieringsbaren som man drar ner?:)

9. alioooop

MINA ENHETER

har försökt testa det faktiskt men alla sätt jag hitta hade sina negativa sidor också men kommer absolut försöka lösa det i framtiden!! :)

EDIT: tog en paus från tentaplugget o googlade lite till o tydligen äre omöjligt att ta bort funktionen från hemknappen... men får kolla lite mer på notifikationsgrejen för att lösa det!!

Last edited: Oct 20, 2010
  10. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett tips är att programmet läser av vid start ifall ett alarm startats utan att ha stängts av, och i så fall visar larmsidan, annars visas inställningssidan. På så vis kan man inte komma in i programmet utan att först stänga av ett pågående alarm. Och så slipper folk starta om mobilerna för att de ska tystna.

Sätt en variabel vid alarmstart som nollas vid snooze/avslut, och läs av den när programmet öppnas (oavsett hur det öppnas).

11. alioooop

MINA ENHETER

det som är grejen är att när man skapar notifikationen så skickar man med en länk till det som ska öppnas och därför kan jag inte köra någon ifsats där, sen så när jag öppnar appen från launchern så öppnar då min hero alerten o inte listan :) och om jag nu skulle göra detta själv så är jag osäker på om jag kan öppna en alert utan att det blir en helt ny! möjligtvis via någon flagga man kan skicka med men jag tror jag testat dom flesta...

12. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det med notifikationen (om jag förstår det hela rätt) så skulle du - om det inte går att öppna pågående alarm - skapa en ny notifikation när ett alarm startar, som då öppnar alarmskärmen?

13. alioooop

MINA ENHETER

osäker på om man kan ta fram intenten på just en själv men kan ju kolla upp det och vet inte heller om den endå skulle öppna en ny eller om den skulle öppna den pågående!

14. PasenRacing

PasenRacing Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanonapp :) Använt den i några dagar nu och den funkar kanon på min Legend.

Går det att lägga in egna larmsignaler eller det är bara dem i appen som man kan välja mellan?

15. alioooop

MINA ENHETER

för tillfället så går det bara med androids egna och låtar från din musikspelare, på något vänster syns alla mina customalarmljud i min musikspelare men vet inte hur jag fått till det :S

kul du gillar den iaf!

16. PasenRacing

MINA ENHETER

Haft problem med appen två mornar på rad nu.
    När larmet ringer och jag ska stänga av det så finns det ingenstans att göra det, är bara te å starta om telefonen.
    Någon mer som haft detta problem eller vet vad det skulle kunna bero på ?

17. alioooop

MINA ENHETER

detta fel har uppstått för väldigt få personer men det händer tyvärr.... jag har försökt men fattar inte felet eftersom det är ju bara en vanlig knapp som egentligen inte borde gå vara inaktiv på något sätt.... hjälper det inte ens om du stänger med någon sorts task manager?

18. PasenRacing

MINA ENHETER

Det har jag inte testat. Får se om jag gör det sen

19. alioooop

MINA ENHETER

VIKTIGT!! Har fått in några felrapporter angående alarm som är ställda nu innan tidsändringen på tider efter tidsändringen! trodde android skulle sköta detta själv så vet inte alls hur jag kan lösa detta... eftersom att jag manuellt inte kan ändra till vintertid kan jag inte heller kolla vilken tid larmen ringer heller... någon som kan tänka sig veta hur jag löser detta?

så om du läser detta, ställ två alarm och gör om larmen på nytt imorgon för tror att alla alarm efter tidsändringen kommer funka som vanligt!! hoppas dock jag kan hitta en lösning...

20. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ett förslag till appen, för att kunna stänga av larmet skulle det gå att man löste 2-3 mattetal? För att eliminera att man stänger av den i sömnen :)

Har ett ganska stort problem med att jag går upp och stänger av klockan samtidigt som jag sover så detta vore grymt bra ;)

Dessa tal blir slumpvalda så man inte lär sig dem utantill :)

Eftersom jag är kass på gångertabellen vore det kul om du kunde använda den så kommer jag i tid till skolan samtidigt som min mattelärare blir glad ;)

Last edited: Oct 30, 2010