myClock 1.7.1 är nu släppt! :D (Android 1.5+)

Diskussion i 'Applikationer' startad av alioooop, 22 september 2010.

1. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

okej synd, problemet är att det finns för många customromar o olika telefoner! har försökt hitta en bättre lösning väldigt länge nu och att android inte reagerar på en funktion som ska väcka CPUn är jävligt synd...

detta är riktigt synd för oss utvecklare, spridningen av android kommer tyvärr även göra det svårare att göra apps där man använder hårdvarufunktioner... :\

men men klart jag förstår att du inte kan riskera att komma för sent :)

2. random111

random111 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade också problem med flightmode på en X10 mini pro med Android 1.6. Efter att ha uppgraderat till Android 2.1 fungerar det som det ska. Telefonen mådde dock inte så bra den sista tiden innan uppgraderingen, så om det var själva uppgraderingen eller något annat strul som försvann i samband med uppgraderingen vet jag inte.

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Götta! Då är det ju bara att vänta på 2.1:an och orken att uppgradera.

4. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ny uppdatering :)

5. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

nästa version kommer innehålla shake to snooze (redan implementerat) o några UI-ändringar vad jag vet för tillfället :) hoppas ni fortfarande håller koll ;) har haft en jävla massa annat att göra, tentor o min backupserver har pajjat så har försökt få igång den igen men en jävla massa dagar så har jag skickat in den o dom var inte säkra på att den gick rädda men det är därför jag inte släppt nått nytt på ett tag fram tills idag :)

6. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det jag stör mig på hitills är, att alarmet ibland inte kommer upp när det ringer, utan måste leta upp det genom att trycka home knappen och "most recent apps".

Sen så verkar det dra riktigt med kräm från batteriet också även när larm inte är inställt, förhindrar den alltid telefonen från att gå i viloläge när applikationen är på?

Annars ett kanonjobb, har väckt mig ett 20tal gånger nu felfritt och med musik jag vill vakna till :D

7. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

första problemet har jag aldrig ens hört om förr! :S så kan tyvärr inte hjälpa dig där...

andra problemet kan jag ju kolla på om det går optimera, använder dock samma sätt som originalappen förutom att under snooze var jag tvungen att ha igång cpun för vissa klagade på att deras rom inte väcktes under snoozen... stänger dock cpulåset när alarmet stängs så väldigt konstigt om den alltid skulle ha det igång men ska helt klart kolla närmre på det!!

tack för att du gillar den även fast du haft problem!! :)

8. Radikaal

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

det första av problemen (med att larmet inte dyker upp) händer aldrig första gången det larmar, utan bara när jag antingen trycker på snooze, eller stänger av larmet och sätter ett nytt kanske en timme senare, eller bara ändrar alarmtiden en timme framåt (innan larmet ringt) och sedan kanske går ur applikationen (vet inte vad jag gör, är för trött men har iaf applikationen och alarmet/snooze på iaf :D, skriver här nästa gång jag upplever samma problem exakt vad jag gjorde :D). Då kan larmet börja tjuta och det finns ingen avstängningsknapp direkt på skärmen. Kanske går problemen ihop(eftersom jag alltid snoozar, att telefonen låser sig i att ha cpun igång eller något och drar mer batteri.) Har hänt mig ett flertal gånger med olika ROMS på telefonen den första punkten iaf, så förvånad om jag är enda som upplevt det!

Intressant med det där om snooze och CPUn, om man snoozar ett bra antal gånger fortsätter cpun aldrig gå i "viloläge" under hela den tiden då? Har blivit förvånad ett par gånger när jag sett att batteriet dragit 5-7% mer än normalt under tiden jag sovit, men kan ju ha med den saken att göra då.

Last edited: 16 november 2010
  9. Radikaal

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Uppdatering, gjorde ett litet test med currentwidget (mäter hur mycket ström som dras), och samma resultat varje gång, med myclock (även utan något alarm påslaget) drar telefonen ungefär 130% mer i viloläget än med applikationen ej igång. Märkte av detta ordentligt idag då jag hade applikationen på hela dagen och märkte av att batteriet drog iväg 3-4% per timme även utan användning vilket är mer än dubbelt vad den brukar.

10. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

oj detta är ju allvarligt!! har faktiskt aldrig fått höra detta o cpugrejen funkar som den ska på min hero men måste ju självklart kolla på detta! vill dock inte pilla på för mkt för vill inte förstöra uppväckningen för tidigare funkade det för dom flesta men sen fanns det en ganska stor grupp det inte funkade på! detta var dock för att det var eras kernel som var optimmerad på något vis så den ignorerade min app, la till lite extra kod o kan vara den som krånglar men jadu som sagt måste ta en närmare titt... tack för infon :)

11. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har fått ett litet problem nu med appen nämnligen att det inte går att välja någon musik utan det blir bara pip pip både i förhandsvisningen dock kan det bero på mitt rom byte till froyoredux men det vore väldigt trevligt för myclock är verkligen den alarmappen jag gillar mest.

12. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

använder ju androids vanliga api för att komma åt musiken... det är ju som svårt om jag inte kan debugga o kolla felet egentligen men lär ju ha med rommen att göra tyvärr :( men känns samtidigt fel att någon skulle ändra något i dom APIerna, testat installera om appen?

13. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

nä inte än men jag kan göra det men tänkte jyu inte att det skulle kunna behövas eftersom jag installerade den efter att jag flashade romen och tyvärr misstänkte jag också att det hade med romen att göra eftersom det funkade innan men inte nu men så tänkte jag att jag kan ju iaf meddela dig om problemet.

14. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

tack så hemskt mkt för informationen iaf o bra att du kontaktar om sådant men kan nog inte hjälpa dig med detta för tillfället... ännu ett problem med att android är opensource... :\

15. grasfer

grasfer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tänkte på en funktion som kan vara bra iaf för mig. En inställning som tar bort stop alarm och bara visar snooze. För att stoppa alarmet helt måste man in i myclock och stoppa det annars snoozar det tills man somnar.

När jag "vaknar" av alarmet så vet jag vart stop knappen kommer upp så jag bara trycker på den och sen nästan somnar om, om man måste in i programmet så lär man vakna iaf.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

16. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Problemet är att jag inte tror man kan stänga en annan aktivitet inklusive alla ljud o vibreringar från en annan aktivitet... var dock en bra idé!

17. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Enklare att ha en enda knapp - tryck för snooze, långtryck för stop?

18. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Detta var faktiskt en riktigt bra idé!!! tycker dock inte att man kommer få så mkt svårare att stänga ett larm för man lär lära sig detta ganska snabbt... ska dock skriva upp detta på min todo list :)

19. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kanske redan har kommenterats, men en grej som borde gå att fixa på något sätt är att om alarmet går och jag råkar trycka bort skärmen innan jag har stängt av så är det omöjligt att få fram den igen, och då måste jag använda TasKiller eller vänta på autosnooze.

20. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

haru testat öppna via att hålla ner homeknappen? funkar för mig iaf :) har dock fått veta att detta inte funkar på alla telefoner!

har försökt inaktivera homeknappen men det är omöjligt! sen har jag kollat på andra lösningar men hittar inget sätt att öppna ett redan befintligt alarm... antingen så skapas en till alarmruta eller så öppnas första sidan, dvs alarmlistan...