det första av problemen (med att larmet inte dyker upp) händer aldrig första gången det larmar, utan bara när jag antingen trycker på snooze, eller stänger av larmet och sätter ett nytt kanske en timme senare, eller bara ändrar alarmtiden en timme framåt (innan larmet ringt) och sedan kanske går ur applikationen (vet inte vad jag gör, är för trött men har iaf applikationen och alarmet/snooze på iaf
, skriver här nästa gång jag upplever samma problem exakt vad jag gjorde
). Då kan larmet börja tjuta och det finns ingen avstängningsknapp direkt på skärmen. Kanske går problemen ihop(eftersom jag alltid snoozar, att telefonen låser sig i att ha cpun igång eller något och drar mer batteri.) Har hänt mig ett flertal gånger med olika ROMS på telefonen den första punkten iaf, så förvånad om jag är enda som upplevt det!
Intressant med det där om snooze och CPUn, om man snoozar ett bra antal gånger fortsätter cpun aldrig gå i "viloläge" under hela den tiden då? Har blivit förvånad ett par gånger när jag sett att batteriet dragit 5-7% mer än normalt under tiden jag sovit, men kan ju ha med den saken att göra då.
Last edited: 16 november 2010