Myconnectedspace problem

Diskussion i 'Allmänt' startad av par.ahlund, 28 jan 2016.

  1. par.ahlund

    par.ahlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det här gör att jag får gråa hår. Och hur jag än googlat har jag inte hittat varken en lösning eller flera med liknande problem. I familjen finns en Samsung Galaxy S5 och en Nexus 7 som båda spontant får upp en sida www.myconnectedspace.com/user/"en nummerserie". Det står även lite om Apache tomcat och requested resource is not available. Samsungen är värst. Där dyker denna sida upp både i samband med att man använder browsern och i samband med att telefonsamtal skall avslutas. Ett samtal kan sluta med att fyra hemsidor måste dödas för att hitta avsluta knappen. Den telefonen är fabriksåterställd minst 4ggr men problemet löses inte. Redan innan valfria appar installerats efter en fabriksåterställning börjar detta problem att komma igen.
    Nexusen dök det upp på 4ggr runt middagen så jag fabriksåterställde den. Nu efter återställning har det dykt upp en gång.
    Vad sjutton är detta som fabriksåterställning inte biter på och som drabbar flera märken av androider men ändå inte skrivs löpmeter om på internet. Tacksam för hjälp och förslag. Nexus går på v6 och Samsung v5.
     
  2. Umaerus

    Umaerus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Sitter med min far som har exakt samma problem på sin Samsung Galaxy S4, inga testade åtgärder har hjälpt. Blev också förvånad när det enda jag hittade på nätet var den här tråden. Min far har redan grått hår men snart har han dessutom slitet av allt på hjässan i frustration.
     

    Bifogade filer:

  3. par.ahlund

    par.ahlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Telefonen omflashad av Samsung Kista. Återinstallerat de viktigaste apparna och problemet är åter.
    Vore intressant att utbyta lista av appar för att hitta gemensamma.
     
  4. par.ahlund

    par.ahlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  5. iak

    iak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    För den som inte vill läsa igenom den andra tråden så hänger detta ihop med NFC.
    Gissar på att ni nyligen fått ett nytt kort från tex Mall of Scandinavia och har kortet i närheten av telefonen.
    Kortet öppnar länken vid läsning via NFC så det finns två lösningar:
    1, Förvara inte kort och telefon på samma ställe
    2, Stäng av NFC
     
    indika och e7andy gillar detta.
  6. mastaw84

    mastaw84 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2018
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Xiaomi 11T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T Pro
    Telefon 2:
    Apple SE 3:e GEN
    Tack för hjälpen. Fick värsta huvudvärken. Undrar dock varför det ser ut som att telefonen blivit kapad? Står massa reklam och ads när länken pop:ar upp i telefonen?!