N1 - X10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Gojz, 6 februari 2010.

1. Belseb

Belseb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

X10 saknar som jag förstått multitouch också med ett vagt "vi funderar på det" från SE.

2. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Multi touch? = pinch zoom?.

3. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Att X10 har multi (eller iaf dual touch, se mitt inlägg på Nexus om du undrar över skillnaden) i form av pinch zoom rent hårdvarumässigt är iaf "bekräftat". Skulle ju vara bra underligt om den inte får det med uppdateringen till 2.x till vår/sommar :)

4. mhalvars

mhalvars Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag står i valet mellan just dessa två telefoner och velar för och nackdelar fram och tillbaka. Båda är vad jag har läst kanonlurar och det är givetvis i mångt om mycket tycke och smak som avgör.

Den enda anledningen att jag inte går direkt på X10 spåret är OS versionen, i övrigt tycker jag den verkar trevligare och är dessutom snyggare. MEN, jag är rädd att bli kvar på 1.6 i flera månader. Och vad händer när SE väl skeppar ut 2.0 eller 2.1, rimligtvis har det under den tiden kommit nya versioner. Rädslan att fastna i en äldre Androidversion gör att jag överväger för N1ans fördel. Jag vill gärna ligga i framkant, få nya versioner snabbt samt inte ha några begränsningar av apps pga. Android version.

Vad säger ni, är mina bryderier obefogade och att det går lika bra med SE paketering än senaste OSet? Drömscenariot hade ju varit att SE skeppade X10an med deras paketering som standard fast med möjligheten att slänga in vilket OS man vill. Då hade mitt val av telefon varit mycket enkelt.

5. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Verkar som Desire kommer före X10, detta blir nog döden för X10.n tror jag.

Många köper nog en Desire istället eller?.

6. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vet inte det, tror inte det är så många som inte kan vänta 1-2 veckor till för att få en snyggare o "bättre" (enligt mig) telefon... eller tror du verkligen det?

Det är väl några av oss nötter som sitter här på forumet som inte kan hålla sig, men annars... :) Tycker dock det är lite ynkligt av SE att inte ge ett datum nu, tror det kommer i veckan.

7. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Om jag kan få mina händer på en vit X10:a senast den 20:e mars så kan jag ''lika gärna'' ta den som en Desire, men kommer den efter Desire så tar jag ''lika'' gärna en Desire. Så känner jag, då båda verkar vara riktigt grymma manicker, men för mig som väntat och stått ut två månader med en telefon som knappt har färgdisplay så är det förståeligt att jag tar den som kommer ut först? :teeth::P;)

8. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hehe, nä... har du varit utan två månader klarar du nog två veckor till också... så slipper du ju ångra dig sen också ;) :innocent: