N900-sektion

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av charlieb, 12 nov 2009.

  1. charlieb

    charlieb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallo,

    Kommer inom kort lämna Android till Maemo. Vet att siten uteslutande handlar om Android. Men finns det några planer på att sätta upp en n900 sektion / börja rapportera om maemo också?

    //
     
  2. mikecomputing

    mikecomputing Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vore najs :-D
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 707
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ordnat och flyttade även befintliga n900-trådar: "Övrig hårdvara" -> "Nokia n900"

    Vi lekte med tanken på att göra en sajt avsedd för Maemo med samma recept som vi använt för Swedroid och för att testa det hela lade vi hastigt upp något på maemo.nu.

    Men frågan är om det i dagsläget eller ens inom den närmaste framtiden finns någon större målgrupp som motiverar den arbetsinsats detta kräver och vi vill ju inte göra avkall på Swedroid. Sedan hade ett bättre namn hade nog varit nödvändigt, man kan ju inte gå runt och säga "Hej alla Maemoare!".

    Vi funderade även på en engelskspråkig variant, men det blir ju svårt att konkurrera med ex. maemo.org som verkar vara en utmärkt sida.
     
  4. zero

    zero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4
    Platta:
    iPad 10,5
    Platta 2:
    iPad Mini
    Nu har jag haft den ett par dagar och första intrycket var stor, klumpig & bökig. Men nu när jag gett det lite tid så börjar jag faktiskt gilla den mer och mer! Tycker fortfarande att tangenterna är lite för små, men hoppas att man kan vänja sig! Utbudet av appz verkar vara extremt mediokert, hoppas att det kommer mer!
     
  5. mikecomputing

    mikecomputing Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tar förgivet att du slagit på extras och extras-devel repositorys då finns det lite mer godis och mer lär komma efterhand.