N900

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Tompalaz, 14 aug 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tompalaz

    Tompalaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är extremt sugen på att skaffa mig själv en N900.

    Problemet är att jag betalar av en Hero till Tele2, jag har ca ett år kvar på betalningen.
    Jag har hört att jag kan betala resten av telefonen i en klumpsumma, eller att jag väntar till jul så har det gått 18månader och då kan jag förnya mitt abonnemang, sen är jag fri, då kan jag köpa mig en N900.

    Min fråga är, är det värt det?
    Är det någon här som testat N900?
    Bör jag vänta, N900 är trots allt ett år gammal.
     
  2. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Objektivt så verkar den ju skitbra :)
    Själv "sitter jag i samma båt" och oxå har kollat på den och vill veta om någon har en åsikt om den är bra.
     
  3. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Det lilla som jag hörde om den var att allt var jäkla smått på den, tanken var god eller nått.
    Trodde detta var en redan utdöd mobil.
     
  4. Sir_Lundell

    Sir_Lundell Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    Om man inte är i akut behov av en ny mobil bör man nog vänta på Nokia/Intel`s
    MeeGo som ska vara ett stabilare och mer färdigt OS än vad Maemo är.
     
  5. Tompalaz

    Tompalaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan man följa utvecklingen någonstanns eller är det här en "kanske" telefon som kommer om först två år?

    Min nästa telefon ska garanterat ha tangentbord iaf :)

    Edit: http://meego.com/devices/netbook/netbook-screenshots screens för netbooks, undra hur det kommer se ut på en telefon. Står att N900 är "supported hardware"
     
    Last edited: 15 aug 2010
  6. Red Baron

    Red Baron Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hoj!

    Efter 8 månaders följande av Swedroids öden och äventyr där jag lärt mig oerhört mycket om Android och dessa hårdvara och mjukvara, fördelar och nackdelar. Och en x10 mini pro blev det... till dottern som prompt skulle ha ett tangentbord och bums blev störtkär i luren.

    Och jag har också skaffat en ny... N900. Men varför det, det är ju ingen ANDROID?! Nej, just det! Jag ville ha en liten DATOR som gick ned i fickan och inte en hyperavacerad telefon som går att surfa med och allt möjligt annat också, för den delen. Men KÄNSLAN var inte den samma när jag provade att göra samma sak; N900 var jeöt enkelt "min grej". Och dottern verkligen älskar sin Mini Pro och har knappt talat med mig sedan hon fick den! Hur lättförstålig som helst, faktiskt lite imponerande av en lur som "bara" använder Donut. Eller... Båda apparaterna är kvicka och har än så länge, trots att allt fler apps letar sig in, inte krånglat en enda gång. Ok, jag vet att det är en tidsfråga, men det känns bra helt enkelt, att våra farhågor ännu kommit på skam,tycker jag. N900 har inte alls lika många apps som Mini Pro, men vad gör det; vi använder våra apparater på olika sätt, so what? Och bägge upplever vi batteritiden som BÄTTRE än vad vi befarade efter alla rapporter om usla program som formligen äter ström. Och vi har kul, var och en på sitt håll och med olika göromål. Så min slutsats blir att både Android och N900 har en framtid i familjen och förmodligen något halvår till i övriga världen, tills något nytt och fräscht kommer och sparkar dem nedför Ättestupans elektronikaltare! Alla elektronikprylar har en begränsad livslängd, men det är DU som avgör hur lång den blir eftersom det är känslan av tillkortakommande inför nästa generations FANTASTISKA prylar som får oss att inse hur usel våra älskade apparater är! Men VILL HA känslan är en stark känsla och går ibland inte att kontrollera... Behöver du en apparat NU, kolla in den som du har mest nytta och glädje av. Sitter du fast i ett segt abb. är valet enklare; varför betala extra för att bli fri tidigare än vad som bestämts? Du var ju nöjd med apparaten när du band dig och nya under kommer varje vecka! Jag hade min Nokia 6630 i nästan sex år och är fortfarande lika nöjd med den som den dag jag köpte den. Men utvecklingen går framåt och det är kul att vara med lite, om än inte på Androd för egen del. Än.
     
  7. Tompalaz

    Tompalaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blir nog till att vänta tills Nokia släpper en plattform för MeeGO, verkar vara ett störtskönt OS. Hoppas de släpper en telefon med tangentbord och att den inte blir allt för dyr. N900 är inte så fasligt dyr ändå. Eftersom att den är ett år gammal antar jag att den låg på 6-7 tusen när den kom ut?
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.