Problem: Nå strul med chromecaste

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av agusta44, 17 jun 2015.

  1. agusta44

    agusta44 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2013
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har fått nå knas med min chromecast, när jag försöker casta tex Youtube och Svt-play så kommer jag bra till startmenyn,
    (den där det står tex Youtube, svt-play) sen kommer jag inte vidare, den står bara och tuggar. har testat att starta om och även fabriksåterställa, men inget fungerarar. Det konstiga är att NetFlix fungerar. Någon som har någon ide om vad det kan vara?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 741
    Mottagna gillanden:
    44 739
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det låter lite märkligt - inte stött på det själv. Har du testat att starta om din router också? Du kan ju alltid samtidigt kolla så inga uppdateringar till routern finns tillgängliga.

    Du kan även testa tömma cachen för SVT och Youtube samt Chromecast-appen på din telefon. Gå in på hantera appar och välj "Töm cache". Gör kanske ingen skillnad, men väl värt ett försök.
     
  3. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Vad är det du castar med för pryl? :)
     
  4. agusta44

    agusta44 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2013
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag sitter med en Samsung Tab s, Testade lite nyss och det blir samma fel på svt play och Youtube.
    den startar igång, visar Youtube loggan, men sen står den bara å tuggar. Efter en stund återgår den till att visa bakrundsbilder. Netflix och Redbull tv fungerar dock pixlar bilden på Netflix. Kan det vara något med min teckning, sitter i lägenhet med routern något rum bort?

    Men det konstiga är ju att Chromecast'en har fungerat tidigare, kan det haft något med att jag gjorde fabriksåterställing på cc?