Fråga: Nackdel med android 4.4?

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av OzoNerS, 18 sept 2014.

  1. OzoNerS

    OzoNerS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funderar på att köpa denna telefon men undrar om ni tycker det är en nackdel med en telefon som har Android 4.4 förinstallerad istället för att köpa en telefon som har Android L från början.
    Man vet ju hur det brukar gå när man uppgraderar window, en massa skit lämnas kvar.
    Finns det någon garanti för att dom släpper L till denna mobil?

    Jag är VÄLDIGT noob på telefoner...
     
  2. Stoor85

    Stoor85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2014
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Av det jag läst ska Sony Z3 och Z3 Compact vara en av de första mobilerna att få Android L. Detta är dock bara rykten och enda datumena jag sett är i februari, i samband med någon mässa. Nån annan får gärna fylla i. Men att Android L kommer till Z3 Compact kan vi definitivt räkna med.
     
  3. Adebisi

    Adebisi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag skulle säga att Android L med all sannolikhet släpps till denna telefon. Jag tror till och med att förra generationen (z1 compact) med största sannolikhet får L.

    Längesen jag upplevde problem med att hårdvaran inte är anpassad till mjukvaran på Android. De klarar av uppdateringar bra nuförtiden plus att de nya versionerna tar mindre resurser än föregående (inte tvärtom som var fallet för något år sedan).

    Eftersom Android L:s tidiga källkod redan är släppt finns goda förhoppningar om att uppdateringarna, åtminstone för flaggskeppen, kommer att komma ganska fort.