När började er IT-revolution?

Diskussion i 'Off Topic' startad av ViLANDER, 23 okt 2011.

1. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Mobiler kom jag väl inte in på riktigt förrän jag skaffade min första Android. En SE X10 mini. Hade haft vanliga Sony Ericsson innan och man ville ha en ny hela tiden, men om man tänkte efter så visste man inte riktigt varför. Det är väl en mognadsgrej helt enkelt. NU vill jag ha det bästa, även om det inte är det senaste. Dock svårt när man jobbar på en lärlingslön och bara haft jobb sen i juni.

2. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vid Quake II-släppet kom jag att älska datorer. Använt de lite innan dess men inte riktigt förståt vad det var tror jag.
    När det kom blev jag spelfrälst och sen dess har det varit datorer/konsoller o spel jag varit intresserad av vid sidan av sport
    När jag fick reda på vad Android var så var det solklart att jag skulle ha en sådan.

3. Gnote

Gnote Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den första datorn vi hade hemma var nån konstig burk utan mus, som man matade med 5.25" disketter, året var 1995. Hade bara ett spel på den, Worms, som var exakt som det Snake som senare kom till mobiler. Kort därefter köpte mor min in en IBM Aptiva. Därefter var jag såld! Jag var 7 år.

Mobiltelefoner blev jag intresserad av lite senare. Fick en gammal Motorola när jag var 10. Sedan en Sony Ericsson T68i när jag var 12. Köpte min första smartphone i mars i år, en ZTE Blade. Tänkte jag skulle prova med något billigt, och det ångrar jag inte! Efter lite pill är luren klockren.