När får utvecklare betalt?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Dirk Diggler, 31 jul 2011.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag tänker i reklamfinansierade appar. Får utvecklaren pengar för varje gång den laddas ner eller för varje gång en reklam faktiskt visas? Hur fungerar det egentligen?

2. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Tror det är när folk trycker på reklamen

Sent from my Xperia™ X10 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Kan det vara så jävligt t.o.m? Hur många gör det egentligen? Bortsett ifrån att de gärna placerar reklamen där man måste trycka så man av misstag trycker iväg sig till någon hemsida när man är som mest inne i ett roligt spel.

4. Nikdroid

Nikdroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Beror på vilket SDK man använder sig av men den vanligaste är nog AdMob. Har använt den själv och kan säga att man får en väldigt liten summa varje gång reklamen visas på en device (typ 0.01 dollar max). Sen får man typ 10x mer varje gång någon trycker på en ad. (Detta triggar självklart en typ av låsning som gör att ytterligare tryck på annonsen i samma telefon inte leder till mer pengar under några timmar).

Hade en app men runt 7000 nedladdningar och sammanlagda intäckter i form av reklam blev runt 40 dollar på typ 2 månader (så inga vidare pengar om man inte får jäkla massa downloads) :)

Dirk Diggler gillar detta.
  5. andred

andred Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag kör Admob och får endast betalt om någon klickar på en annons. Tjänar så gott som ingenting på reklam. Får $0.02 för klick på Admobs annonser och $0.07 för Adsense-annonser. Min app visar väl 500-800 annonser per dag och jag har tjänat typ 15 spänn på minst en månad. Löjligt lite alltså.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Last edited: 1 aug 2011
  6. Nikdroid

Nikdroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Mm tycker det är ett skämt när man tänker på hur mycket reklam de får ut per krona. Efter en update hade jag över 4000 requests en dag och väldans massa klick men gav bara 2 dollar.

14 kronor för att visa upp reklam till flera tusen användare varav några hundra till och med spanat in den produkten du vill visa upp. Ganska billigt :D

7. pruzze

pruzze Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

En anledning till att ha reklam i sin app kan ju vara att det blir irriterande för användaren, som väljer att köpa "Pro-versionen" utan reklam...

Zerge gillar detta.
  8. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    534
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Stämmer väldigt bra. Visa appar säger att man ska klicka på Annonsen och sen försvinner den. Lurt