När får vi se utmanande konstruktioner på Android/Nexus?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Volatyle, 16 aug 2010.

  1. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har alltid ogillat iPhone för dess specifikationer, avsaknaden av widgets, att inget går att customiza, flash saknas, mp3 går inte att spela - listan går att göra lång.

    Men, för den/de som fått chansen att "känna" lite på iPhone4 så förutsätter jag att dessa är eniga med mig, om att design och konstruktion, med glasrutor på båda sidor, den sleeka looken i allmänhet, och den snygga metallramen utan tvekan spelar i en helt egen division, där idag - ingen android-telefon är i närheten.

    Så, när tror ni vi får se lite mer utmanade design på android-lurarna? När kommer high-end-lurar, inte bara med bra CPU och fantastiska specar, utan också med snygg, läcker, och "dyr" design?

    Jag personligen hade gärna betalat lite mer för dessa saker... Ni minns väl Nokias 8890, med titan-skal och porsche-kullager? Jag är ute efter något liknande, fast med android.

    Detta känns inte som ett ämne som diskuterats alls, och inte heller några spekulationer på kommande modeller - därav startar jag denna tråden.

    Har ni kanske hört rykten? Har ni tänkt på detta själva?... Är det bara jag som bryr mig om utseendet? ;)

    Tankar mottages varmt.. :-)

    /Vol
     
    Last edited: 16 aug 2010
  2. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Den är platt och ful, skulle inte ens köpt den om det var Android på den.

    HTC Desire som jag har idag räcker, den är snygg, mycket snyggare än Iphone :)
     
  3. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har du hållt i en iPhone4?

    I så fall har du inte mycket till känsla för kvalité och rubusthet. iPhonen känns verkligen som något högkvalitativt (även om så inte är fallet när vi väl börjar använda den) :)

    Ingen kan sticka under stolen med att det inte skriker lyx, design och kvalitetsbygge ut i varenda hörn i hela telefonen... Inte ens jag, som dessutom har ett ont öga för iPhone...

    Desiren känns som en Opel Corsa, medans iPhonen känns som en Audi S4. (OBS, sett enbart utifrån utseendet och känslan i själva byggkvalitén!)
    /Vol
     
  4. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Skrev inte Swedroid om nåt danskt. Det såg skapligt lyxigt ut. Åas vill jag ha funktion framför form - lämnar sånt åt Dagens outfit-bloggarna... ;)

    Dessutom är just det där med metallramen på den där ett typexempel på att funktion inte ens är underordnad form och yta utan helt bortprioriterad där... Men den är ju så snygg iaf :D
     
  5. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Gripen,

    Ja - misstaget med metallramen var ju helt klart ett snedsteg, men det hade fortfarande gått att ha en metallram om man hade gjort en annan lösning med antennen - men visst håller jag med.

    Men dom flesta måste väl ändå på ett generellt plan tycka att en klocka i titan med slipat safirglas känns bra mycket mer trevligare än en plastklocka?

    /Vol
     
  6. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Nej iphone 4 har ingen bra kvalite, jag vet det för jag har haft en och lämnat tillbaka den.Tappar du den en gång så är du körd, blir lätt repor på skärmen m.m Desire är mycket mer gedigen byggt ändå om det är gummi men den känns skönare i handen.
     
  7. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Japp, en på jobbet har en, platt, liten skärm, tråkig design att se på, fattar inte att man kan köpa en sådan.

    Alla tycker vi olika ;)
     
  8. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jösses. Det är verkligen helt omöjligt att bara nämna iPhone på forumet utan att bli tröttsamt påhoppad av hälften om att det är världens sämsta telefon.

    Snälla nån, vi kan väl släppa kampen om vilken telefon som är bäst/sämst lite och _försöka_ vara lite öppnare med hur vi tänker? Det du skriver itadruid är ju som att säga "Jag hade en Audi A6 en gång, krockade den och så var den körd".

    Det är möjligt att du hade otur med din iPhone4, vad vet jag. Det är oavsett vad helt irrelevant om den gick sönder eller inte, för man kan ändå inte förneka att lyxkänslan och designen är utmanande - och jämfört med våra plast-telefoner så spelar den i en helt egen liga vad gäller just design och byggstruktur. Det kommer jag inte förneka hur mycket jag än föredrar Android före iPhone.

    Men ni kanske inte märker skillnad om ni drar på er ett par Diesel-jeans jämfört med dom man köper på Ullared heller? I så fall får jag erkänna att jag frågat helt fel människor..

    /Vol
     
  9. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Det är du som inte fattar, vissa har redan provat skiten och jag säger själv att den inte är bra byggd. Bara för att den har glas så betyder de inte att det är bra. De finns en viss mening när man bygger de med gummi. Gör dig själv en tjänst och leta upp recensioner på hur bra byggkvaliten är på IP4 jämfört med Desire m.m

    Sen om HTC ska bygga en mobil som IP4 hur ska vi veta det? varför ringer du inte de och frågar? du är helt enkelt bara ute efter tjafs och inte en vettig diskussion
     
  10. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag är absolut inte ute efter tjafs, utan snarare en öppen diskussion med nyanserade tankar, något du inte verkar klara av utan att man ska läsa "hata iphone" mellan raderna. Jag tycker bara den typen av inlägg är tröttsamt.

    Vad jag var ute efter, oavsett erfarenheter med iPhone eller var recensenter säger om iPhone4 var mer på ett generellt plan vad era tankar var kring design och materialval i kommande Android.

    Och itadruid, den frågan är riktad till alla andra förutom dig - jag tror redan du nått fram till alla att du tycker iPhone är skit, så bemöda dig för all del inte att svara. ;-)

    /Vol
     
  11. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

  12. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Söder,

    Den har helt klart en intressant design! Tycker mig nästan se drag av Bang & Olufsen? Men jag tycker ändå inte den kan mäta sig med iPhone4 - inte designmässigt.

    Jag hoppas verkligen HTC, eller någon annan tillverkare har ett äss i rockärmen för oss som suktar efter high-end-känsla och lyxig sleek feeling i sina mobiltelefoner.

    /Vol
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag har själv inget bra förslag på en Android-telefon som erbjuder det där extra utöver HTC Legend, som med sitt unibody-chassi verkligen ger en känsla av kvalitet. Den har dock inte fått 2.2 ännu och bygger på lite äldre hårdvara än Desire.

    Acer har förvisso släppt en Liquid i Ferrari-serien, men vad berör materialval är det mest plast.

    Det blir nog till att vänta in 2011 och se vad som kommer.
     
  14. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Tycker personligen om min nexus betydligt mer än iPhone 4 (Jag har pillat på en har även ägt en tidigare iPhone 3g).

    Men varför ligger denna tråd under nexus one borde inte den ligga under typ allmänt eller något?
     
  15. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Reconnn,

    Ja, det kan man fråga sig... Det är nog för att jag själv är Nexus-ägare :-).. Det blev av bara farten i detta forumet.

    Kan moderator flytta?

    /Vol
     
  16. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Vidare gillar jag min Nexus betydligt mycket mer än iPhone4 och iPhone3 med.

    Men design och konstruktion - så ligger den helt klart efter, det är dom flesta rörande överens om.

    /Vol
     
  17. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Last edited: 16 aug 2010
  18. Gambleputti

    Gambleputti Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker att Heron när den kom hade allt det där du tycker om IP4 nu.
    Ny utstickande design som dessutom låg riktigt bra i handen.
    Vad det gäller kvalitén så hade jag min Hero i ett år ungefär, den åkte i golvet ett antal gånger och delade ficka med mynt, och nycklar. Nu har min dotter den och den ser fortfarande lika ny ut som när jag plockade upp den ur förpackningen.
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tråd flyttad till allmänt.