När "flyter" android på lika bra som iOS?

Diskussion i 'Allmänt' startad av matokt, 2 nov 2010.

1. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Sant - det stämmer ännu bättre. Hursomhelst - i ena fallet har vi en 100% känd hårdvara att optimera mot. I det andra fallet har vi en 100% okänd hårdvara som operative ska kunna fungera mot, och där dessutom (till skillnad från Windows) hårdvarutillverkarna (och var och en av oss!) har rättigheten och möjligheten att göra förändringar helt efter eget gottfinnande. Det finns ingen möjlighet i världen att Android kan ge samma upplevelse som iOS - på gott och ont.

2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Många äldre lurar har väl ens ingen dedikerad GPU, som MSM7200 tex. Och eftersom android ska funka på så väldigt många olika hårdvaruplattformar så kan jag förstå varför man vart lite seg med gpu-acc. UI. Men det finns fler parametrar som spelar in också naturligtvis, men grundproblemet är att det även ska funka på en htc wildfire tex.

Men vi får säkert se bättre implementering av gpu-acc. UI i framtida versioner av Android.

En riktigt bra optimerad lur, nu tar jag SGS(root+voodoo lagfix och launcher pro) som exempel för att jag har en sån själv. Flyter precis lika bra som Ip4 mellan hemskärmar, i menyer osv. Scrollningen på hemsidor har dock en tendens att hacka till lite vid första scrollen på en hemsida, när man väl scrollat en gång så flyter det dock(ett problem som verkar finnas på alla androids). Det problemet finns ju ej på ip4, där är det silky-smooth för det mesta.

Men det känns som ett väldigt litet problem i sammanhanget. Tilläggas bör att en SGS utan lagfix inte är så smooth, tyckte min var ganska smooth tills jag körde in lagfix etc. Är dock av en annan uppfattning nu :)