När kommer officiell CM7 till mini?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av botze, 21 okt 2011.

  1. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Som rubriken lyder...

    Om jag förstått rätt, så finns en officiell CM7 till mini pro, men inte till mini.

    Är det värt att vänta på den officiella CM7, eller är det bättre/lika bra att dunka in MiniCM7 med custom kernel? Kör MiniCM7 nu men utan custom kernel, har inte orkat greja med det...

    När den officiella kommer, kör den också custom kernel eller är det SE:s kernel den bygger på?
     
  2. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

  3. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag besvarar min egen fråga IGEN (a.k.a. googla innan du postar nästa gång :o).

    Den officiella ROM:en verkar sakna radio, samt att kameran bara fixar VGA -upplösning..?? Då går den fetbort för mig, då verkar ju MiniCM7 som ett enkelt val. Hur kan denna inofficiella ROM:en isf vara bättre??

    Jag förstår heller inte varför dessa buggar inte listas under länken ovan, står ju knappt någonting om vad ROM:en innehåller.
     
  4. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Den finns inte med under något namn alls...

    Tänkte hur som helst installera CM7 i fredags men baxnade när jag läste "howto:n", jösses vad jobbigt det verkade! Orkade inte :P kör som sagt MiniCM7 redan nu, det enda jag egentligen saknar är wifi tethering... blir det stor skillnad med custom kernel, och i så fall hur?
     
  5. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Vad bra! Hur lång tid tog det för dig ungefär?

    Kan inte du sno ihop en enkel och lättfattad guide på svenska då? :P