Well... I vissa forum målas fan på väggen mer än på andra ställen. :-)
Jag har en Adam med PQi. Jag vet fler som har det. Notion Ink har varit dåliga på att kommunicera, men direkta lögner... Jag vet inte. Om någon frågar Rohan "när skickas de" och han frågar kineserna och de säger "vi har skickat dem" så han vidarebefordrar det svaret... Sen när grejerna dröjer, vad ska han göra? Stå med brallorna nere och ta skiten, eller medge att hans underleverantörer ljuger för honom? Vilket är värst för business? Bara som ett scenario, alltså.
Jag kan inte kinesiska, men någon har förklarat för mig att det inte finns något ord för "nej" på kinesiska. Så om du frågar en kines efter vägen så beskriver han den, för att det vore att förlora ansiktet att säga att han inte vet. Fast vägen han beskriver går inte dit du vill... Så du måste fråga flera, och om de säger samma sak då vet du vart du ska. Bara så att man är med på de kulturella skillnaderna inblandade, alltså.
Länken jag lade upp igår var absolut pinfärsk, så så sent som igår hade inte Rohan gått under jorden i alla fall. Sen att han inte har tid eller lust att uppdatera bloggen är en annan femma. Men det betyder inte nödvändigtvis att han har stuckit med pengarna, som de paranoida konspirationsteoretikerna på diverse forum påstår.
Har du beställt en Adam så kan du vara lugn för att den kommer. Det kanske tar lite tid, men den kommer.
Last edited: Mar 23, 2011