När kommer tabletternas tablet - Notion Ink?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av my05, 20 okt 2010.

1. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hahahaha är det fortfarande folk som tror att det är en bluff? Är ni medvetna om att tusentals kunder redan har fått sin platta? Kom igen, hur paranoid kan man vara? Förstår att vissa var misstänksamma innan teknikmässan i Vegas och innan de första kunderna fick den, men nu??? Seriöst...

2. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Nja.... lugnare blev jag inte precis. Snararre nervösare. Av allt jag läser framgår att det rådde / råder total kaos kring levaransen, det är ett lotteri vem som får sitt och vem gör inte det...

Visst är jag sugen på Adam, och speciellt på PQi - men har tappat förtroendet. Sedan kommunikation idag är jättelätt, tror jag inte på att felet ligger där. Jag tror mera att det händer där något - och inte till min fördel.
    På måndag går jag in på banken och kräver att VISA återlämnar mina pengar. Och då köper jag något annat istället.

3. lasslax

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Har du någon källa till att NI levererade tusentals Adam? Såvitt jag vet var PO1 1000 enheter. Det bekräftades av Rohan i sin blogg. Av PO2 har de bara levererat ca. 150 - 250 enheter enligt den här sammanställningen:
    https://spreadsheets.google.com/ccc...6ajBYRmJJN2tLakE&hl=en&authkey=COOGwKAL#gid=0

Om du har annan information, vänligen ge oss källan så vi kan kolla.

4. Annoying

Annoying Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

5. lasslax

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Eftersom sidan inte kan nås, hämtade jag den från "cache"-en. Och för att andra intresserade också skall kunna läsa det kopierar jag hit den:

"Order Status Update From Notion Ink
    March 24, 2011 by admin
    Filed under News, Uncategorized
    Leave a Comment
    All,
    I am not a fan of leaking rumors to the world but in this case it comes from a fairly credible source so, I will make an exception and ask for forgiveness later. Over the course of the last few days I have seen an increasing number of people who claim that Notion Ink is a fraud, they want to stop payments on their credit cards, or they just give up with Notion Ink in general. For this reason I have decided to leak the following information to everyone. I was one of the original 50 who was delayed over and over again and I too understand the frustrations of many.
    I have found out that various members of Notion Ink had to urgently fly to China to deal with complications by the Chinese Customs. Its my understanding it they dispatched all the products on the evening of March 16th and they were submitted to Chinese customs on March 19th. Since that took place on Saturday, Chinese customs started the processes on Monday.
    From what I have been told the normal time to get things through customs is approximately 2 business days, but for some reason things didn’t go as smoothly this time around and things got delayed. It sounds as if Notion Ink had some of its officials fly to China to see if they could help things move along a little quicker and things should now be under way and people should start seeing shipping to international destinations in the next 24 hours or so.
    I also found out that Notion Ink took some heat for that last post on their blog about the unethical behavior in India, but this behavior was not present with the Chinese and their behavior has been reported to be very ethical.
    So from the sounds of it everything is under control and we should start to see some Adams coming and this is great news for all!
    ZeroFeel (Andy)"

OK, det här är en artikel publicerad på en icke officiell site, som inte har rätt att uttala sig om NI med auktoritet. Och sidan togs också bort. Det finns också viss motsägelse med NI:s officiella supports utsagor om att den chinesiska tullen VILLE ha pengar.

Visst kan allt ovan vara sant. Men om så är fallet, vad är det som hindrar NI att informera de som har lagt in pengar i dearas händer?

Vad jag försöker säga: alla "förklaringar" varför vi inte har Adam i handen går inte ihop med NI:s beteende. Den enda förklaringen som går ihop både frånvaron av varan och den totala tysnaden är att de stack med stålarna och trycker någonstans. Kanske lämnat efter några stackare som "goalkeepers" som snickrar bot meddelanden.

Visst hoppas jag att det hela bara beror på att NI består bara en bunt av nybakta amatörer som begår fel efter fel i marknadssegmentet, och med tiden löser sig det hela.

Men om jag ser att mina 60 dagar löper ut nästa vecka, därefter har jag ingen chans att få tillbaka mina pengar om de verkligen visar sig vara bedragare - då blir jag aningen nervös. Och kommer att vara tills jag antingen fått ett verifierbart tracknig number eller startat en "Reklamation" av betalning i banken.

EDIT:

Glömde tacka för länken. Jag har faktiskt läst det här på Notioaddicts forum, men inte brydde mig om att hämta artikeln.

Last edited: 24 mar 2011
  6. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ok erkänner, jag har ingen källa, antog bara att det var flera tusen. Men ok, över tusen + demo på världens största teknikmässa och videorecentioner från Engadget och några andra av de största tekniksajterna. Så vi kan väl enas om att produkten existerar iaf? Om man går med på det antagandet skulle alltså Rohan o co ha utvecklat en verklig produkt som dessutom anses vara hyfsat bra av teknikbloggare osv bara för att kunna lura drygt tusen pers på några hundra dollar var? Och jag som inte ens kan beställa förrän PO3 måste ju fråga mig om de icke existerande PQi skärmarna har tagit slut eller om den icke-existerande fabriken bara har kapacitet att tillverka ett 20-tal icke-existerande tabletter om dagen.

Väl klentroget tycker jag nog...

7. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Fick mitt tracking number 10.04 idag :)

8. tompe17

tompe17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag fick mitt trackingnummer idag också. Kul attt min Qi Adam kanske kommer fram om någon vecka eller så.

9. engjoa

engjoa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

10. tompe17

tompe17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej, står fortfarande "Shipment under process". Men trackingnumret är samma som ordernumret.

11. lasslax

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Tompe och Miklan - grattis.

Jag har fortfarande inte fått något, fast måndagens arbetstid är redan över i Kina.
    Enligt det här lotteriet: vissa får sina Adam, andra får inte. Utan förklaring.
    Såg inte att någon av er specar vad ni beställt, bara en PQi ser jag. Inte heller NÄR ni beställde.

Jag MÅSTE kräva att VISA lämnar mina pengar tillbaka, annars går mina 60 dagar ut snart.
    Idiotiskt beteende av NI, för om det blir många som kräver sina pengar av VISA, då kommer kortföretagen inte hantera deras betalningar i framtiden.

12. engjoa

engjoa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad jag läst mig till på andra forum så verkar 9-11:e feb-ordrar inte gå ut nu, utan senare beställda.

Jag väntar på en 3G PQI som beställdes den 11:e feb. Mitt ordernummer börjar på 129....

Troligen är det först in, sist ut, som gäller.

Men den som väntar på nått gott :-)

13. lasslax

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Beställde samma dag samma sak. Inga trakasseringsnummer...:cry:

Last edited: 28 mar 2011
  14. Miklan

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Beställde PixelQi + 3G den 16e, alltså februari batchen.

Product PixelQi LCD, Wifi + 3G (UMTS 900/2100 MHz)
    Payment Status Paid
    Amount USD 599.99 ( 549.99 + 50 ) ( device amount + shipping amount )
    Order date 16-02-2011

Mycket konstigt att det inte är i rätt ordning O.o

EDIT: Status ändrad till "Shipped" med en länk till tracking info.

Last edited: 28 mar 2011
  15. tompe17

tompe17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jaq beställde den 15:e februari och en Qi+3G. Idag hade storesidan ändrat sig till "shipped".

16. engjoa

engjoa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

17. engjoa

engjoa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Holy S**t :-)

Nu damp det ner ett mail från TNT.

18. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Beställde 14/22 och fick precis tracking.

Den som tänker dra tillbaka sina pengar via visa, man up för fan. Den kommer när den kommer. Tönt.

19. lasslax

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Och så kom slutligen min bekräftelse från TNT. Fast det innehåller inget, bara att de har plockat upp en försändelse i Xiamen IDAG för mig. Inga detaljer alls, inte ens gatunamnet vart de tänker leverera, bara staden.

Så den som vet, kan han tala om för mig hur lång tid tar det från "collecting" tills den hamnar i mina händer? Hur länge sitter Tullverket på den?

20. Miklan

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag skulle räkna med max 14 dagar från Hong Kong men antagligen mindre. Det är den segaste leveranstiden jag upplevt när jag beställt annat.

Angående tullverket så kan du se i tracking info när den är där. Är du snabb så kan du maila tnt och be dem skicka fakturan per e-post (moms), annars tar det 1-2 dagar (normalt sett) för dem från att den hamnat i tullen tills att du fått fakturan.

Så, det snabbaste sättet är att hålla utkik i tracking info och se när den hamnar i tullen. Maila sedan TNT och be om att få all betalningsinformation. Maila tillbaks och meddela att du betalat. Paketet går igenom tullen.

Någon som vet om det finns vanliga sim-kort som har samma funktion som micro-sim korten operatörerna erbjuder iPad-användare? Som jag har förstått det, sitter det en vanlig sim korts hållare i Adam (Rätta mig om jag har fel). Vore trevligt att kunna skaffa ett micro-sim abonnemang med endast surf och inget sms/tele-trams.

Last edited: 29 mar 2011
    lasslax gillar detta.