När kommer tabletternas tablet - Notion Ink?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av my05, 20 okt 2010.

1. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Nu tar jag tillbaka det positiva/neutrala jag sa om TNT Stockholm.
    På min mail har de inte svarat, jag vet inte hur mycket jag skall betala och till vilket konto, men nu har de skickat paketet till Hälsingborg!?!?!
    från Stockholm. Fast jag bor i Sthlm området. Vad håller de här töntarna på med???

2. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Då var det dags för unboxing.

04 Apr 2011 08:22:32 Orebro Onforwarded For Delivery
    31 Mar 2011 13:54:46 Orebro Shipment Released From Customs.
    31 Mar 2011 08:57:59 Orebro Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.
    31 Mar 2011 08:40:00 Orebro Held By Customs, Awaiting Payment Of Duties/taxes By Receiver.
    31 Mar 2011 07:58:48 Orebro Shipment Received At Destination Depot.
    31 Mar 2011 00:21:50 Liege Euro Hub Shipment In Transit.
    31 Mar 2011 00:18:05 Liege Euro Hub Shipment Received At Transit Point.
    30 Mar 2011 11:34:58 Amsterdam Shipment In Transit.
    30 Mar 2011 11:30:07 Amsterdam Shipment Received At Transit Point.
    29 Mar 2011 19:57:44 Hong Kong Shipment In Transit.
    29 Mar 2011 19:00:34 Hong Kong Shipment Received At Transit Point.
    28 Mar 2011 19:08:00 Xiamen Shipment In Transit.
    26 Mar 2011 16:19:44 Xiamen Shipment In Transit.

Last edited: 4 apr 2011
  3. engjoa

engjoa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wooohooooo

Då bör den dyka upp i morgon.

04 Apr 2011 13:07:22 Orebro Shipment Released From Customs

4. tompe17

tompe17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fick min idag också. Tänkte köra standard ett tag för att se hur det fungerar.

Tittvinklar och så tror jag man vänjer sig vid. Däremot tyckte jag upplösningen bitvis var lite dålig. Fick dra upp storleken på tecknena i ett pdf-dokument för att det skulle se vettigt ut.

5. Miklan

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Yes, vinklar och upplösning upplevde jag sämre än jag trodde att jag skulle göra.
    Slänger in EdenX idag.

6. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Haha, min fanns på tullen i sthlm igår när jag ringde och prata med dem sen hamnade den i hälsingborg också och nu är den i sthlm igen. Fattar ingenting. Undra om man får den innan helgen ;)

Edit: Och nu när jag ringde och frågade varför jag inte fått något mail idag, som det sas igår att jag skulle få, så fick jag en liten hint om att vi ringer och stör honom :) "Jao, ja har bara hunnit göra 1 av alla DE som kom in igår, blir avbruten hela tiden av folk som ringer och frågar och nu slutar jag kl tre så at... imorgon"

Well well..

Last edited: 5 apr 2011
  7. lasslax

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Nu börjar det bli mycket konstigt. TNT:s nonchalans och arrogans kommer snart upp i NI:s nivå.
    Jag ringde i morse och frågade vad är det som händer. Så säger tjejen att jag kan inte få mitt paket utan att det förtullas först. Då jag förklarade att jag vet det men min fråga gäller varför gör de inte förtullningen, svarade hon att visst gör de det. När jag frågade varför jag inte ser något spår av det hänvisade hon till Lennart Jönsson. Då jag bad om att jag kopplas till honom ville hon först inte, sen sa att han är upptagen, tog mitt nummer och lovade att han ringer tillbaka.

Det gjorde han inte. Då ringde jag igen nu på eftermiddagen, men blev inte inkopplad till honom den gången heller. Ringde senare - och då kopplades till en mycket snorkig Lennart Jönsson, som talade för mig om att han har mycket att göra och att han prioriterar andra försändelser. Men att han har mycket att göra är inte KUNDENS fel, för fan! Då måste TNT tillsätta mer folk att sköta det jobbet! TNT har tagit emot 50$ för hanteringen, de kan inte säga NU, att de inte har kapacitet till det.
    Jag bad om att få prata med hans chef. Han sa att hon är upptagen, men jag fick telefonnumret till henne: 0424022120 och att hin heter Kerstin Persson.
    Så jag ringde henne - men kom till växeln, som sa att hon är upptagen, tog mitt nummer och lovade ringa tillbaka.
    Men det gjorde hon inte.
    Så nu, kl. 15:40 ringde jag nummret igen - och nu säger växeln att hon har gått för dagen.
    Då frågade jag efter hennes chef - blev kopplad till någon vars nam jag inte hann anteckna - som tycker att det vore rimligt att om man lovade, då ringde de tillbaka, och nu "utreder" han saken och lovat ringa mig tillbaka.

Nu undrar jag, hur mycket det löftet är värt?

8. lasslax

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Nästa kapitlet:

Jag blev uppringd av TNT!!! Personen hette Bengt Någonting och fick fram beloppet jag skall betala, 948 kr, och efter litet om och men fick jag också bankkonto nummret att betala till.
    SEB banken, Clearing 5117, konto 1060831.

Så har jag nu gjort och mailat en skärmbild till Lennart Jönsson och för säkerhets skull också till [email protected], med frågan om jag kan hämta ut den i Upplands Väsby imorgon.
    (Jag skall resa bort, vill ha Adam med mig som GPS och Karta och måste hinna lägga in EdenX också, så jag har ingen tid att vänta på deras leverans.)

Jag vet inte varför har det tagit 6 dagar för TNT att få paketet fram från Hong Kong, och ännu mindre att om man nu har redan sölat, varför förlänger de det med att inte momsbehandla det, och när man vill tala med en överordnad - så duckar de alla.
    Tills man kommer till en som står tillräckligt högt uppe och säger till dem.

TNT sysslar ju med service.
    Service??? Hur stavar man det....?

Last edited: 5 apr 2011
  9. tompe17

tompe17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag verkar ha fått min innan alla ringde och störde dem för email med info om vad jag skulla betala kom automatiskt och ganska direkt samma dag den kom till Sverige. Betalade på kvällen och den frisläpptes dagen efter.

10. lasslax

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

:) rubbish....:)

Han sa klart till mig att han har ANDRA försändelser att ta hand om först, DÄRFÖR struntar i våra.
    Men det duger inte. Om det finns mer att göra än vad EN person kan utföra, då skall TNT sätta dit en eller två eller hundra gubbar till. De har tagit på sig transporten, tagit emot pengarna, de bestämmde även priset - nu skall de leverera för pengarna istället för att slå ut med händerna och säga: vi har inte den kapaciteten.

11. engjoa

engjoa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sådärja nu har man sin Adam :D

Nu är det bara den stora frågan om man skall köra EdenX eller Beast.....

12. Denethorn

Denethorn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

VEAGAn-tab är enligt mig helt klart den bästa.

13. lasslax

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag har "fått" min idag, genom att jag hämtade den i Uppl. Väsby. Tror inte jag hade den om jag inte hade bråkat om det igår.
    Hur är det med de andra Sthlm Adamerna?

14. devotional

devotional Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Senaste entryn hos TNT är:

07 Apr 2011 09:34:17 Stockholm Shipment Released From Customs.
    07 Apr 2011 09:28:31 Stockholm Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.
    06 Apr 2011 09:04:24 Stockholm Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.
    05 Apr 2011 09:30:05 Stockholm Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.

Fick mail igår f.m. om inbetalning, betalade via direkt överföring och mailade skärmdump innan lunch igår.

Glöm det där jag sa om "ingen skugga" tidigare... :P

15. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

lasslax: Vart i upplands väsby hämtade du din? Jag funderar på att göra detsamma. Är riktigt less på hur de hanterade min försändelse i tullen. Jag möttes av samma arroganta person av dig som lovade dagen efter två dagar i rad och NU fick jag mailet med uppgifter.
    I förrgår när jag ringde så skulle han ha gjort alla dagen innan men då klagade han på att de var så många av "den sorten" från china och att han bara gjort en av alla de som kom samt att företag prioriterades. Fine, en dag är OK men dagen efter hände ingenting så nu har min adam legat 74 timmar i tullen och släpps förmodligen idag så jag har samma bank. Vi får se om denna Lennart är kapabel till att kolla sin mail mer än en gång per dag.

Jag köper att de kanske är irriterande med att många ringer och frågar men då får väl TNT kundservice säga det, de kommer upp notiser på tracking-sidan om att "actions needed" men ingen hör av sig och när man ringer dem då så blir man kopplad till denne Lennart. Om de bara hade förklarat från kundservicen direkt så hade de sluppit koppla oss till lennart och han hade sluppit grina över att bli störd!
    Är otroligt missnöjd med just hanteringen i Sverige.

Edit: Ringde precis TNT igen för att kolla när jag kommer kunna hämta det själv. Blev återigen mött av deras otroligt irriterande service. Kan de åtminstone SPELA att de sätter kunden i fokus? Även om man inte kan hjälpa kunden på något sätt så kan de väl iaf låtsas att de bryr sig.. ÅÅH

Last edited: 7 apr 2011
  16. engjoa

engjoa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok. Nu har man pillat lite på plattan.

Första intrycket var att Eden suger rätt hårt. Har idag rootat och kört in Beast 2.1.4.
    Jösses vilken skillnad. Nu händer det nått när man petar på skärmen.

17. lasslax

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Åf.n... så han fick inte ut tummen än?
    Trodde att jag fick de att börja behandla ADAM-erna.
    VÄLDIGT dåligt av TNT, jag fick boka om mitt flygtill fredag för att kunna ta med plattan.
    TNT finns ute på prärien en bra bit mellan Uppl. Väsby och rotebro. Man kör av E4 vid Infra City, går under motorvägen, kör mot stan en bit sen blir det en liten avtagsväg till höger, sen prärien igen - och sen finns de där.
    Saturnusvägen 3 är deras adress, kolla på Eniro kartan.

Hoppas du har den oxå imorgon - för att jåxa med under helgen - för det ÄR en hel del man skall göra med den.
    3G funkar inte för mig, vet inte varför. Kör med EDENx

18. Miklan

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Provat att sätta igång roaming? Fungerar inte för mig utan det i klickat även fast jag är på mitt Tele2 nätverk.

19. lasslax

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Får pröva nästa vecka när jag kommit hem.
    Jag fick inte ens ställa in någon APN, dethände inget när jag klickade på det.
    Litet buggit som sagt...:)

20. Annoying

Annoying Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER