Jag mountade det interna SD-kortet med datorn och förde över lite filer sen sket sig överföringen utan att jag unmountade kortet. Det var väldigt känsligt tydligen
Nu försöker den checka det interna sd-kortet hela tiden och eftersom de aldrig blir slutfört så funkar inte det externa heller.
Efter lite pill och FORCE RECOVERY så lyckades jag få igång den så att den fungerar med div utom minneskortetn iaf 
Ska försöka komma fram till en lösning där man kan lyckas formatera det interna kortet på något annat sätt och hoppas på att det hjälper.
Edit: OM det interna minneskortet skulle bli skadat så kommer android aldrig kunna göra klart sd-checken på det externa minneskortet och då kommer man inte åt något av dem. Följande lösning gjorde att jag kunde använda min tablet normalt igen, till en viss del. Jag laddade ner en SU filemanager, mountade /system som RW, chmoddade /etc/vold.fstab till 777, editerade filen genom att sätta en # före dev_mount sdcard-raden och bytte namn på andra raden med sdcard2 till sdcard på två ställen sen sparade jag filen, la tillbaka chmod 644, mountade system som RO igen och startade om. Nu har jag ett fungerande system med minneskort dock försvann det interna med 5gb. Säger inte att detta är enda eller bästa lösningen men den fungerar för mig nu
Last edited: 9 april 2011