När kommer tabletternas tablet - Notion Ink?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av my05, 20 okt 2010.

1. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Håller med till fullo. Frågan är nu om man ska ha en LCD variant och snåla lite eller om man ska ha "den riktiga". o_O

2. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

3. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag kommer nog vänta åtminstone tills det har kommit reviews samt att man vet att den kommer kunna köra gapps och andra apps som är officiellt gjorda för market. Förmodeligen kommer det att vara den viktigaste aspekten av honeycomb, att programmerarna får tilltillgång till api:er som är gjorda för tablets. Sen vore det inte fel att veta att xda-comunitit ställer sig bakom den med roots och ROMs.

4. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Alldeles för många frågetecken för att jag ska förbeställa. Något som vore väldigt intressant att veta är vilka språk som stöds.
    Trodde dagens post skulle innehålla mycket mer information och att hemsidan skulle få en ordentlig uppdatering... Är fortfarande grymt intresserad men vill inte investera i något jag inte, till fullo, vet vad det är.

Pris policyn känns som en lättnad!

5. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Jag kan inte annat än hålla med Miklan. Massa videos och info behövs innan jag ska köpa.

Priset är väldigt fint också! Särskilt i och med att tullen släpper förbi surfplattor utan att man behöver betala extra för det. Men dagens valuta innebär det en kostnad på 3500 kronor exkl. frakt för den billigaste versionen. WiFi och vanlig skärm, det är ett mycket bra pris för en Tegra 2-platta.

Last edited: 9 dec 2010
  6. Vamox

Vamox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

7. Miklan

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

3500?

http://www.xe.com/ucc/convert.cgi?Amount=375.33&From=USD&To=SEK

8. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

"— Ta en iPad som exempel. Det finns ännu inget beslut på EU-nivå gällande klassificeringen av en iPad, men Storbritannien har likställt den med en bärbar dator, och vi i Sverige har valt att följa det exemplet. Eftersom du inte betalar någon tull på bärbara datorer, utan endast moms, så gör du inte heller det på en Ipad vid import, säger Jan Svensson."

Detsamma måste även gälla för Adam.

http://www.tullverket.se/nyheter/ny...pparpanatet.5.156454ca12c96d03cf28000370.html

Du måste fortfarande betala 25% moms? (Jag växlade också genom Forex vilket gav lite högre pris.)

9. Miklan

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Bra fråga och jag vet inte. Jag vet dock att om man handlar i butik i USA så läggs det på max 10% skatt, beroende på vilken delstat man är i.
    Läste nu att värdet på något som skickas som en gåva inte får vara över 500kr annars tas en schablontullsats ut på 2,5 procent plus moms, om värdet också är lägre än 7000kr. Känns ganska "drygt" att skatta två gånger. O.o

Dock så åkte jag inte på tull och moms för två år sen när jag skaffade G1 och skickade den som gåva. Tur kanske?

Men du har nog rätt: http://www.tullverket.se/innehallao...dutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280001356.html

10. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Gingerbread har väl stöd för svenska som standard?

11. Miklan

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Mjo, men som jag har förstått det så är "Eden" Adams OS byggt på Android 2.2. Dom har sedan tagit/utvecklat vissa funktioner som finns i 2.3 och 3.0 till Eden.

Bli medlem eller för att visa innehållet!

12. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det är sant förståss. Jag läste inte den texten så noga första gången utan var säker på att de på något sätt lyckats basera sin kod på Android 2.3.

Sitter här med min pre-order länk nu och undrar vad man ska ta sig till :P

13. YoX

YoX Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha sälj din länk dyrt ;)

14. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Moderatorer på XDA har redan lovat ett forum för NI så uppdateringar blir nog inga problem i framtiden... Beställer nog så fort de får ordning på sina servrar som inte verkar må helt bra :D

15. milt0n

milt0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På hemsidan finns följande uppdaterat:

Sitemap | Sales Policy | Refund Policy | Privacy Policy

16. Nickee

Nickee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Adam with a Pixel Qi screen and wifi
    Total price (including shipping): $549.45

Men får detta når jag ska betala

Merchant URL is Incorrect.

Sorry, Your order cannot be processed as the website is not authorised for Transactions through CCAvenue.

Please contact the Webstore Administrator to report this error.

:mad::mad::mad::mad:

17. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Efter att väntat mig trött på att få tag på en Archos 101 så började jag snegla lite på NI. Ser riktigt bra ut på pappret men när man börjar skrapa lite på ytan och läst kommentarer på deras blogg och framförallt inlägg på androidpolice.com känns det som en stor "scam-varning" bör utfärdas. Känns som ännu en fräck elektronikpryl som aldrig kommer se dagens ljus. Tyvärr.

18. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Efter att ha läst på lite grann både bland kommentarerna på deras blog samt här: androidpolice.com/2010/12/09/notion-ink-preorder-page-return-policy-are-arousing-suspicion-anger så tänker jag inte slänga några pengar över Notion Ink innan många av de i artikeln nämnda frågetecknen rätats ut. Vore väldigt tråkigt om det här var en scam från början...

Edit: Kanske blev lite dubbelpost här men länken till androidpolice tillfördes diskussionen i alla fall.

Last edited: 10 dec 2010
  19. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tänkte bara tydliggöra din länk som försvann i texten:
    http://www.androidpolice.com/2010/1...e-return-policy-are-arousing-suspicion-anger/

20. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Eftersom den variant som jag haft mina ögon på, "Pixel Qi LCD, Wifi only", är slutsåld redan i preorders så kommer jag nog att vänta med beställning.

Rohan håller säkerligen på att uppdatera bloggen med mer information för att bemöta AndroidPolice enligt hans sista inlägg. Jag har svårt att tro att det hela skulle vara en bluff men deras policys har inte varit speciellt välformulerade eller rättvisa och bristen på bilder/video på en faktisk produkt känns lite olustigt.

Hursomhelst så väntar jag på "Pixel Qi LCD, Wifi only" modellen och skickar ändå definitivt tillbaka min Archos70 eftersom den var fullständigt oanvändbar. Får väl vara utan platta i några månader till då :(

EDIT: Nytt inlägg i bloggen nu:
    http://notionink.wordpress.com/2010/12/10/introspection/