Diskussion: När ska Google laga Chrome för oss?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Cee, 24 sept 2012.

  1. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Tog precis en koll på betygen S2 användare har satt på Chrome i Play, snittet ligger nog runt 2 stjärnor och det är väl ungefär där jag skulle sätta det med just nu.

    Chrome i sig är bra, det säger jag inget om. Hade den haft en direktknapp med alla bokmärken hade det varit en helt perfekt app, en given 5a. Men så är det ju det där med stabiliteten. Redan sedan beta-stadiet har appen låst sig till synes slumpmässigt. Ibland kan man surfa i 30 minuter utan problem, andra gånger hinner jag knappt starta appen innan den låser sig. Vissa gånger så hårt att jag inte ens kan använda mobilen innan android föreslår en Force close.
    Har sett flera uppdateringar anlända men ingen har fixat detta, det har i min mening snarare blivit värre efter hand. Nu är det så illa att jag valt att använda Samsungs default-webbläsare istället.

    Kollar jag på betygen som Nexus S-användare (har en sådan telefon med) satt så ligger det snarare på 4-5. Snitt över alla telefoner är 4.1. Det känns som ett ganska S2-specifikt problem detta.
    Någon som vet om Google har någon lösning på gång eller i alla fall har givit en kommentar på det hela? Det kanske tom beror på något annat än Chrome? Upplever ni samma sak?
     
  2. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Det roliga (?) är att den ofta hänger sig på google-sidan, Den verkar inte vara kompatibel med sin egen söksida. Desutom finns ingan avslutamöjlighet (Vad jag vet iallafall) utan den liggar aktiv och suger batteri/processorkraft så länge man inte avslutar den via aktivitetshanteraren...
     
  3. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Håller med... Använder Chrome på datorn då det är en klar vinnare! Men på mobilen är den i princip omöjlig... Enda gången jag använder Chrome är när jag verkligen behöver gå in på ett bokmärke, annars använder jag Opera! ;)
     
  4. Fisherman.

    Fisherman. Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
    Använde chrome i någon månad helt utan problem, gick dock tillbaka till originalläsaren eftersom chrome var en besvikelse jämfört med pcversionen.
     
  5. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag har provat Chrome på S2, S3, Xoom och min nya Note 10.1 platta. Den suger *fett* på alla enheter. Jag ser ingen fördel med Chrome över stock öht. Den rycker och laggar på alla enheter dock väldigt olika mkt lagg beroende på vad för prestanda maskinen har.

    Jag läser rätt ofta på Play att folk tycker att Chrome är viktig för dom för den synkar bokmärken ifrån desktop till Mobilen. Men det gör ju även ICS Stockläsare också? Dom som har kommenterat har haft S2 och S3 mobiler så då är det ju ICS. Dessutom kan man ju inte ens installera Chrome på GB. Faktum är att jag gillar sättet som ICS Stockläsaren hanterar synkningen av bookmarks. Inget desktop / Mobile utan ett enda ställe där allt är.

    Fan jag tyckte Chrome verkade grym när den kom men idag ser jag ingen orsak till att köra Chrome alls. Iaf inte tills dom har fått fixat prestandaproblemen. Till och med användare som har Nexus 7 har vissa av dom hackat in Androids Stockwebbläsare just för att slippa skiten då den även där laggar.

    Jag kanske låter överdrivet negativ men de är jag inte. Jag gillar Chrome på desktopen, den är grym där och jag gillar den på Android men jag pallar inte lagget. Iaf inte om jag har ett alternativ som är bättre. Synd också att det går så jävla trögt i mellan uppdateringarna ifrån Google.
     
  6. skipunk

    skipunk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Well, fördelen med Chrome är att trots att den FCar i tid och otid kan man starta om den direkt och varenda flik du hade öppen sparas. Men visst fan är det irriterande.
    Något som får den att hänga sig i princip varenda gång är om man kör en googlesökning och av någon anledning vill lägga till en sökterm i sökrutan, instant crash varje gång, chrome gillar inte google.com :)

    Upplever dock chrome som lite bättre på att hålla koll på vilka sidor jag vill gå in på när jag skriver i adressfältet, speciellt om man är inloggad i chrome på datorn.
     
  7. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jag körde chrome på min s2a men ni har även jag gått tillbaka till stock. Jag har även en nexus 7 där chrome visserligen fungerar skapligt men vissa hemsidor som tex Aftonbladet laggar så mycket att den knappt går att använda. Största nackdelen med chrome är avsaknaden av fullskärm! Känns surt att förlora flera cm på nexus 7an. Värre på s2an med mindre skärm.


    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2