När skärmen slocknat startar den inte igen!

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av k0rf, 2 maj 2011.

  1. k0rf

    k0rf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Här om dagen tappade jag mobilen i backen från låg höjd och det finns _näst_ intill inga märken eller liknande och telefonen fungerar utmärkt genom hela uppstarten.

    Man kan hålla på och dona hur mycket som helst och allt fungerar perfekt, tills men antingen släcker skärmen eller låter den time out:a... När jag sedan ska tända skärmen händer inget förutom att touch knapparna tänds. Telefonen reagerar på tryck fast man ser ingenting!

    Vad är det som har hänt och hur kan man åtgärda detta, måste den skickas in till HTC eller kan man lämna in den någon stans? Går det på garantin?

    Om inte, vad finns då för vägar man kan gå. Behöver den nämligen desperat!

    MVH
    // Kevin
     
  2. syx

    syx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är ju bara att fara in med den där du köpte den och säga att den bara sluta fungera utan anledning

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  3. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Kontakta företaget du köpte telefonen av. De förmedlar kontakt med rätt serviceställe.
     
  4. k0rf

    k0rf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den är tyvärr köpt från USA för ungefär 1½ år sedan! Försvårar detta något? Borde jag inte kunna kontakta HTC direkt? Har de inte möjlighet att hävda att den är tappad och därmed är garantin förbrukad? :(
     
  5. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jo ring till HTC så fixar dom den. Du får skicka till england. Säg inte att du tappat den om det nu inte är några märken alls på den
     
  6. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    1,5 år sen var det väl knappast.
    Men i vilket fall så har du 2 års garanti.
    Men om du får det fixat på garantin så har du nog tur ;)
     
  7. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Nog för att det inte exakt är 1,5 år sedan så är det ca en månad ifrån. Jag köpte också min N1 väldigt nära release i USA (5/1 2010). :)

    Om det är något enkelt fel som att en kabel lossnat en aning eller liknande kan de nog fixa det på garantin. HTC England verkar inte vara jättehårda vad jag förstått, så länge det inte är uppenbart handhavande-fel.
     
  8. k0rf

    k0rf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för alla svar. Får helt enkelt skicka in den till HTC i England och se, i värsta fall får jag väl pröjsa 400 kr för frakt osv...

    Vilket nummer eller mail är det man ska använda om man köpt den i USA?

    MVH
    // Kevin
     
  9. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    I värsta fall så ser de att du har tappat den i backen och då blir det närmare 1500 eller vad dom nu tar för en ny display och touchpanel med frakt.
     
  10. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    det är inget speciellt nummer... ring till HTC svenska support om du vill prata svenska. Annars ring deras callcenter i england.
     
  11. k0rf

    k0rf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skriver i min gamla tråd bara för att berätta att jag fick tillbaka mobilen i mitten av Juli. Två månader efter jag skickat in den...

    När jag sedan startar mobilen visar skärmen helt fel färger och beter sig konstigt. SIM-kortet hittas inte heller... Detta efter den ska ha blivit "reparerad".

    Anmälde ärendet och skulle få en ny mobil skickad till mig, MEN! Idag fick jag ett nytt samtal där en kille säger att han utreder mitt ärende och undrar om jag ens fått mobilen tillbaka. Jag berättar hela storyn för sjuttioelfte gången och får till svar att han ska återkomma och att jag inte kommer få en ny mobil utan en ihopplockad av gamla delar. Kul.

    Tyvärr har detta avskräckt mig rejält från att använda HTC igen efter tre mobiler från dem. Inte heller är jag pigg på att tipsa folk att köpa av dem.

    Ville bara dela med mig av upplevelserna!

    MVH
    // Kevin
     
  12. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Hej Kevin,

    Låter inget vidare det som hänt dig. Dock måste jag bara flika in en liten tanke. Detta är inte riktat mot dig på något sätt, snarare bara löst prat från min sida...

    Jag tycker mig läsa allt fler trådar om folk som inte tycker sig få rätt support, garanti, reparation, uppdatering osv osv. Kort sagt, vi användare verkar ställa väldigt höga krav.
    I relation till detta har mobiltelefoner generellt blivit en slit och slängvara i stor utsträckning. Kommer denna ekvation någonsin gå ihop?

    Jämför tex. med bilar. Det är en mycket större initial investering, man är beredd att betala för serviceavtal, mobilitetsgaranti m.m. och där funkar (i min värld) allt detta något bättre. (utbyggt nät av reparatörer/serviceställen osv)

    Min fråga är nu: ställer vi för höga krav på allt runt omkring en teknisk pryl som i ekonomiska ordalag är avskriven efter några månader? Kommer det bli som i bilindustrin där alla tillverkare bryr sig om att vår produkt fungerar eller att vi alltid har ett substitiut vid eventuellt problem?