Nästa version av Nexus One?

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by Covet, Feb 15, 2010.

1. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Just chatt-program har ju tidigare beskyllts för att dra mkt på batteriet eftersom telefonen aldrig går ner i viloläge. Testa en gång att köra utan MSn-program en dag för att se om det kan vara problemet.

2. pacman

pacman Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Facebook är ju en annan batteri-tjuv, just den applikationen har ju dessutom en tendens att ibland hänga sig och dra ur batteriet på nolltid...

3. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Förstår ärligt talat inte varför man skulle vilja ha HDMI i en mobil. Inte projektor heller. Men en fungerande äkta version av Skype vore guld och diamanter.

4. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Laddade den fullt efter jobbet, har slösurfat 15-20 min i soffan, redan tappat "en plupp". Ingen msn igång eller något. Bara wifi och skärmen på mellanläget gällande ljusstyrkan.

Är det normalt?

5. topgun

topgun Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

skumt...kör du orotad? o_O

6. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Håller med helt. HDMI för att enkelt kunna visa bilder osv och usb-anslutning som du skriver om vore guld.

Dessutom vill jag ha en telefon där displayf@n sitter fast som den ska så man slipper trycka fast den med jämna mellanrum.

Angående batteritid är jag beredd att hålla med om att den är konstig. De första 15-20% ramlar ner ruskigt fort om man surfar lite (kanske 30-45 minuter).
    Nu däremot, har jag surfat med samma inställningar men bara tappat 8%, från 50 till 42 på ungefär en timme.

Kör orootat och med "autoljus". Inget FB, rss eller liknande, bara GTalk och vanlig synk.

Last edited: Feb 16, 2010
  7. Covet

Covet Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

En sista fråga från min sida:

Vad jag förstår så har det varit en hel del små fel med N1, är dessa fel åtgärdade genom nya uppdateringar? Eller finns det fortfarande några små fel kvar?

Och hur kommer det säg att Goggel (HTC) ger ut en produkt med en massa små fel?

8. PinnenHoltz

PinnenHoltz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade min N1 i 48 timmar sen sålde jag skiten.

Har haft Hero sen i aug och vart sjukt nöjd,har använt winmo och Nokia åren innan dess.
    Apple gillar jag inte så jag skriver som en mkt besviken tidigare nöjd androidanvändare.

Nummer ett så måste jag kunna använda min telefon i jobbet=full sync mot exchange.

N1 klara det inte, kalender synkas Ej. Det finns program att köpa till och jag testa ett av dem som var i min smak asfult + att jag inte vill sitta med extraprogram för en sådan enkel sak när jag betalt fler tusen för luren.

Jag är van att oftast använda en hand när jag hanterar min mobil, ( en hand på ratten och en på luren ) och N1 låg helt fel i min hand. Den runda formen nertill samt det hala materialet på baksidan gjorde att den hela tiden ville vrida sig ur min hand. Det skedde aldrig med Hero´n.

Sen var det en annan sak som störde mig och där kan jag gjort fel men om man gick inte på "phone" för att ringa en person så funka det inte som jag är van vid. På många telefoner så räcker det med att börja skriva namnet på personen man vill ringa via siffertangenterna och man får upp förslag efter varje ny bokstav man slår in. På min N1 så kom det bara upp siffror och inte namnförslag. Gjorde jag fel där eller är det så idiotiskt dumt?

Jag kommer köpa nya Desire när den kommer ut, då får jag full synk med exchange samt Sence som i min smak är överlägset android original = N1.

/ Johan

9. Trident

Trident Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

I min N1 räcker det med 2 bokstäver sedan ger den alternativ på dom namnen som börjar med dessa. Detta kanske har o göra med hur namnen hamnat i din kontaktbok. Min kontaktlista är synkad med Gmails lista och det är väl det som Google vill att man skall ha ;)

10. PinnenHoltz

PinnenHoltz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min lista var synkad med både google och exchange, dock har jahg knappt några kontakter i google. Jag använder inte gmail eller google calender mer än till att maila polare om ditten datten och jag har endast deras mailadresser där.

När inte google och exchange synkar automatiskt idag känns det dumt att ha två separata kontaktlistor att underhålla.

Jag anad att det var mitt fel men jag stör mig på när google anpassar allt att funkar lite bättre med deras egna saker och skiter i andra system, HTC gör inte så vilket faller mig i smaken.

11. Trident

Trident Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har aldrig använt någon annan Android telefon. Men har Heron fullt Exchange stöd så är det ju bedrövligt dåligt av google att inte lägga in den i N1. Det förlorar google många användare på då Exchange är oerhört vanligt hos företagen.
    Tyvärr lär väl google bry sig lika lite som dom verkar göra att vi nordbor inte har betalapps.
    Jag är själv otroligt nöjd med själva telefonen men har dom inte fixat betalapps när jag skall byta mobil nästa gång väljer jag nått annat alternativ.

12. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

En drömtelefon vore sgs-ens hårdvara, i legendens skal tillsammans med n1-ans uppdateringar!

13. Straycat

Straycat Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Får jag bara välja en sak så säger jag: högtalaren. Den är kass och borde uppgraderats. I övrigt är jag riktigt riktigt nöjd (inkl. exchange-stödet som nu får anses godkänt from 2.2)

Last edited: Jul 15, 2010
  14. Fredro

Fredro Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Vad tror ni då?

Kommer vi få se en ny "nexus one" från google som kommer sätta ny standard lite längre fram?

Man kan ju alltid hoppas, skulle inte klara av att köra med en htc variant

15. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Heron har alldrig haft fullt exchange stöd har den det så är det nytt i 2.1, den var knappast mer eller mindre lämpad som företags telefon än vad N1an var/är.

Nu har N1an ett dåligt exchangestöd också men inte hälften så dåligt som Herons.

16. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Nej det verkar som det bara blev en telefon från Google.

17. Magnus Olsson

Magnus Olsson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jupp, lite synd men de borde komma nån slags dev telefon framöver också.

18. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Bättre MT likt iPhone/SGS/Evo. Xenonblixt och bättre videoinspelning. Sen skulle det inte skada med dubbla batteritiden :) Annars är det bara mjukvara. Några exempel på det är möjlighet att skicka vCard via sms, divx videostöd, möjlighet att installera vpn certifikat via minneskortet samt fullt Exchangestöd inkl lookup av kontaktinfo mot AD så jag äntligen kan slänga min BB. Sen vore den typ komplett :)

19. Magnus Olsson

Magnus Olsson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan den köra med cert för Wifi föresten? vi har de på jobbet så de vore nice o ha de.