Fråga: Nätverks timeout på min internetradio.

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av kanglou, 14 aug 2013.

  1. kanglou

    kanglou Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Har ett jäkla jobbigt problem med att min internetradio,Ljudet försvinner allt mellan 2sek till typ 30sek ibland och sedan kommer det tillbaks så kan det gå ett tag sedan samma sak igen.på displayen på Maximum MR-2000 Radio stpr det nätverks time out och den söker igen.Har en Thompson TG789vn via telias utbud med tv,internet och telefon med.Är det en dålig router som inte klarar av detta ändamål kör även min galaxy s4 på wifi men har inte många enheter som går på wifi men vad kan det bero på?

    Danne
     
  2. mupp

    mupp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kolla så det inte beror på dålig mottagning eller nått annat som stör just där radion är placerad. Prova kör lite med radion stående nån meter från routern och se om du får samma problem även då.
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 686
    Mottagna gillanden:
    2 041

    MINA ENHETER

    Om du bor i lägenhet så kan det vara en granne som kör på samma kanal eller har en micro som läcker.
     
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Eller en kyl, höhö.

    Ja, lite smått seriöst. Finns flera olika elektroniska apparater som kan störa men antagligen är det det första.
     
  5. kanglou

    kanglou Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag bor i hus så den grejen att någon annan ska köra på min signal går nog bort.Radion står på tv bänken bredvid recivern som driver mina högtalare i huset kanske får störning från den då?Hur kollar man om man har bra signal?och vad bör man ha i signal för att det ska vara bra?

    Danne.
     
  6. mupp

    mupp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Gör som jag sa, sätt radion bredvid routern och kolla om det går bättre. Då får du reda på om det är signal/störningsproblem eller inte.
     
  7. zetrov

    zetrov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2012
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    kolla upp config om man kan höja check tiden. borde funka bättre efter det.