Någon bra sida som säljer china mobiler inom EU?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av sopaj96, 11 jan 2014.

  1. sopaj96

    sopaj96 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Tja, vill köpa en mobil men än så länge finns bara kinesiska sidor/warehouse... Icke Eu vilket betyder massa moms då mobilen Meizu mx3 kostar runt 2800kr, momsen blir typ 800kr :/

    Så någon som vet något EU land som säljer? UK, Germany, vad som helst bara sidan är trovärdig :)

    Annars ge gärna tips om det ej finns Eu sidor, nya med spdant aldrig beställt så här

    Tack på förhand :)
     
  2. duSStin

    duSStin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2014
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Hittar du ngn Eu-shop som säljer kinamobiler så är 'momsen' redan uttagen i priset. Köp direkt från Kina, inte alls säkert att ditt paket tulldeklareras och moms påföres..
     
  3. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag funderar själv på en Efox Smart IV, och företaget är baserat i Tyskland. Dock har luren fått lite kritik, och det verkar vara mjukvarurelaterat, så jag avvaktar lite.

    Finns massor av lurar, men aldrig beställt av dom.
    http://www.efox-shop.com/versand-aus-deutschland-c-5591
     
  4. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Helt ogenerad kopia rakt av från Galaxy S4. Samsung skulle inte ha några problem att stämma skiten ur dom...

    Sen varför man vill ha en sunkig kopia vet jag inte. Finns massor av kinesiska företag som gör egna telefoner som fungerar, man måste inte försöka kopiera Samsung rakt av, så bra är de inte.
     
  5. sopaj96

    sopaj96 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Tack, men luren jag vill ha finns inte :/

    Tips: Om det är mjukvaru relaterat fel på en kopia, köp ej...brukar inte vara så mycket support för dem... Meizu Mx3 som jag vill ha t.ex. det är ett företag som släpper egna mobiler, så det är mer support för dem :)
     
  6. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
  7. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Topic lyder "Någon bra sida som säljer china mobiler inom EU?"

    Jag förstår inte varför du nämner Samsung, det är ju inte det topic handlar om. Företaget säljer kinesiska mobiler i Europa, sedan får var och en själv avgöra.
     
  8. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Han ville väl bara tipsa om att det är dumt att köpa en kinamobil vars syfte är att vara en (dålig) kopia. Bättre att satsa på ett genuint varumärke som är kinesiskt men inte välkänt i Europa. Hur noggranna tror du de tillverkarna är som bara vill casha in på en känd telefons utseende?

    Att köpa hårdvarukopior (av dyra varumärken) är alltid dumsnålt. Det är ett skal som liknar originalet, med en bajskorv på insidan. Finns gott om förra generationens tv-spel (ps3/xbox) kopior med 8 och 16bit-konsoler på insidan. :) Inte för att nedvärdera nes och snes, men det är inte vad man förväntar sig av en "playstation".