Någon här med Milestone 2?

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av Spuute, 27 nov 2010.

  1. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hejsan Swedroid!

    Jag har sålt min Samsung Galaxy S, och jag funderar på att lägga en beställning på milestone 2 då jag saknar min gamla milestone en aning.

    Tänkte höra ifall det är någon här på swedroid som sitter på en milestone 2 och kanske kunde dela med sig lite av tankar kring den? Hur är den i helhet? Känns den lika välbyggd som milestonen gjorde?
    Går det att få svensk rättstavning till det fysiska tangentbordet?
    Bilder?:)

    Funderar faktiskt på att lägga en beställning under morgondagen ifall jag inte hittar något annat altenativ, och jag vet inte om desire z är något altenativ då den kör lite slöare processor samt dte extremt fula sense. Nu använder jag iof launcher pro, men ändå.
     
  2. habab

    habab Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    Galaxy S9
    Telefon 2:
    Oneplus 6
    Telefon 3:
    iphone 6s
    Hej

    Jag använder en Milestone 2 .. en Supersnabb telefon.

    Jag har inte testat Svenska på telefonen än .. men ska göra det imorgon, då kan jag skriva om hur den är med svenska.
     
  3. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Okej! Det ser jag fram emot. Så man kan skriva "ata" och det blir "äta" som det brukar vara med onscreen tangentbord.

    Snabbheten då, tycker du att den mäter sig med din Nexus, eller är den mycket slöare?
     
  4. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har också en Milestone 2. Tycker att den känns väldigt solid faktiskt. Många på jobbet har den första Milestone:en och jag tycker att den här är lite mer finslipad faktiskt.

    Det är ju inte stor skillnad, men det är lite smådetaljer som gör att den känns mer som en enhet. T.ex. så har de fixat "läppen" så att fronten täcker hela luren och jag tycker att de har förbättrat tangentbordet också. Tycker det är hur smidigt som helst att skriva på. Har dock inte lagt in nån svensk ordlista, har helt enkelt inte hunnit testa än.

    Den är snabb, men standard launchern tycker jag laggar endel, har bytt till launcherpro och nu flyter det på bra. Har inte testat så mycket spel, men angry birds flyter på utan minsta hack nånstans.

    Känns som ett väldigt bra byte från min HTC Magic.
     
  5. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Ni som har köpt Milestone 2:
    Vart har ni köpt den? Tyskland/England eller typ expansys? Vad är det för tangentbordslayout på er version? Är det vanlig qwerty eller är det några knappar som är omkastade?

    Edit: En fråga till - hur känns slidern? Robust eller glappig? På en skala 1-2 ;)
     
  6. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag fick den som tjänstetelefon, och vad jag vet så går det inte att beställa som privatperson därifrån. Det var en UK-utgåva hur som helst, så vanligt engelskt qwerty.

    Slidern tycker jag känns väldigt robust, nu har jag inte så mycket att jämföra med dock och jag har bara haft den en vecka, så det är väl lite tidigt än att uttala sig kanske. Men hittills känns det bra.
     
  7. Kenho

    Kenho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har haft min i en vecka nu ungefär och den är helt suverän. snabb som attan är den. Nu är det ju så att detta är min första Android så jag har inget speciellt att jämföra med förutom min xperia x1.

    Telefonen är väldigt gedigen. Det känns verkligen som kvalitet när man håller den. gillar skarpt att det är lite gummikänsla runt telefonen, väldigt svårt att fumla till det och tappa den. höll i en iphone 4 häromdan och det känns som att den kan man nog tappa i backen rätt lätt.

    En sak som jag tyckte kändes konstigt på denna om jag jämför med x1:an det är att tangentbordet slidar ut helt rakt. skärmen på x1:an är i en liten vinkel, vilket jag tycker är lite bättre.

    Har testat lite spel , det där pocket legends flyter på riktigt fint.

    Har även en desktop docka, riktigt häftig pryl. då man dockar telefonen så går den in i ett dockningsläge och visar tid osv som en klockradio. riktigt fiffigt.

    Batteritiden är väl inte så väldans bra. 1.5 dagar sen måste man ladda. dvs jag dockar den varge kväll för laddning.

    Just det, beställde på expansys. Riktigt snabb leverans!
     
    Last edited: 2 dec 2010