Fråga: Någon i Göteborg som kan återställa min mobil?

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av Lundqvist, 22 maj 2012.

  1. Lundqvist

    Lundqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    La in ISC Stunner istället för Rocket-rom och har inte haft annat än problem... Så, nu skulle jag vilja återställa min mobil till "originalläge" (dvs. bort med rootning, spåren av att den rootats, gula triangeln och in med originalrommen).

    Eftersom detta är ganska pilligt och svårt (finns ingen exakt guide för detta och är orolig för att göra fel) undrar jag om det finns någon i Göteborg som kan göra det för en liten peng? Jag kommer självklart bort med telefonen till denne personen så det blir minimalt med jobb :)

    Jag tror dessutom den är tysk... (Köpte på Blocket och den var rootad osv.)

    Så ja, anyone? :)
     
  2. snabben

    snabben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    OnePlus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    t0lte
    ROM:
    Lineage OS
  3. hasek

    hasek Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    780
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    SIXPERIENCE 2.0 S6 Edge+ Port
    Info:
    Touchwiz
    så svårt är det inte sånt fixar du enkelt utan nån hjälp för det finns bra guider om hur man lägger in original romen.
     
  4. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Det är jättelätt att återställa den. Det enda du behöver göra är att ladda hem senaste stock originalrom och flasha den med PC Odin.

    Här hittar du den, det är den som heter enligt nedan.
    N7000XXLC1---------2.3.6-------2012 March----------N7000OXXLB3---------Nordic countries

    Länk:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997

    Sen behöver du byta CSC till NEE som är Nordic Contries.
    Det gör du genom att 'ringa' *#272*Device IMEI#
    Du byter ut 'Device IMEI' till din IMEI som du hittar under inställningar, om, status har jag för mig.

    Välj då NEE i listan som dyker upp och sedan install, observera då att telefonen automatiskt gör en factory reset.

    Om du känner dig osäker så kan jag hjälpa dig om du kommer till Mölndal.
    Testa först själv, det är jättelätt. I länken ovan står det även hur du gör i Odin om du inte har kört det tidigare.
     
  5. Lundqvist

    Lundqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    qsecofr: ROM-en du skrev är Nordic countries? Min är troligtvis en tysk enhet, och då antar jag att jag ska lägga in en annan?
    Samt finns det något sätt att kolla från vilket land den är? (Om det nu inte är så att det är skit samma).

    Men måste jag inte byta kernels, modem osv?!

    Ska försöka mig på det själv ikväll tänkte jag, blir tokig på den >< Om inte så kommer jag gärna bort och får hjälp <3
     
  6. LennartL

    LennartL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det du behöver är en sån här guide hoppas inte engelska är ett problem annars får du hojta till :) men här har du länken

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1530501
     
  7. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag trodde du ville ha den 'Svensk'.
    Du kan flasha in vilken stock rom du vill. Det är inget i telefonen hårdvarumässigt som gör den till Tysk eller Svensk.

    Kernel & modem flashas in automatiskt med det som jag länkade till.
     
  8. Lundqvist

    Lundqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    qsecofr: Är inte helt med. Ska jag lägga in v2.3.6 för att sen uppdatera till 4.0 genom Kies (dvs. på vanligt sätt) eller ska jag göra det som står under allt med Odin också? Eller kan jag flasha 4.0 direkt med Odin?
    (Jag vill ha den original, dvs. så garantin kommer att vara gilltig, ifall den behövs skickas ner till tyskland för reparation. Men då är det fortfarande den här vägen jag ska gå? Samt kommer den gula triangeln att försvinna?)
    Stort tack för hjälpen!
     
  9. Lundqvist

    Lundqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Får bara up: Sales Code KOR och kan inte välja något annat.
    Sen när jag skriver saker blir det bara "null" istället för bokstäver, så får använda handigenkänning... Något är riktigt knas :S
    Kies hittar den inte heller.
     
  10. Lundqvist

    Lundqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Eftersom jag inte ens kan använda telefonen i dagsläget (kan bara skruva null null null) och jag inte fattar hur jag lägger in 4.0 original (eller något av det här med kernel, modem eller basband) följer jag den enkla rootningsguiden som är klistrad och lägger in RocketRom igen, som trots allt fungerade superstabilt (men har vissa knasiga saker). Sen om någon vänlig själv kan förklara vad som gått fel får jag försöka lägga in stock igen ><
     
  11. SegDeg

    SegDeg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skickade ett pm till dig. Kolla din inkorg. Lars
     
  12. Lundqvist

    Lundqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu lyckades jag (efter så sjukt mycket strul med Odin, usb-portar mm mm...) få in en gammal rom, en bootloader och sen lägga in Rocket-Rom ICS v.2 (tänkte eftersom första Rocketrom var så sjukt stabil borde den här funka bra tills vidare. Dock var den sjuuuukt mycket fulare än Stunner, och Stunner hade så mycket bättre inställningar! Hoppas dom fixar till den :O )

    Hur som helst! Jag får hjälp av SegDeg om jag inte lyckas återställa den själv, men stort tack för allas hjälp :) Visst, att följa en guide kan tyckas verka enkelt, men ärligt talat är det ju mycket som kan gå fel på vägen, och div. småsaker som inte alltid stämmer överens med ens egen situation :S

    Snubbarna som gjort Stunner borde få jobb hos Samsung. Eller finns det någon annan ROM som är lika snygg med inställningsmöjligheter, fast stabil? x)