Fråga: Någon med erfarenhet av Iphone och Garmin klocka -anslutnings problem?

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av Salvion, 12 jan 2021.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Hej

    Är arg så jag kokar.....jävla tröttmössa på Apple support, nåja skit i det.

    Har någon här erfarenhet eller känner till att det är struligt med att En Iphone (Iphone 12 Pro Max) och appen Garmin Connet till en ny Garmin klocka? (Garmin Fenix 6X Pro)
    Det som stör mig är att allt verkar vara korrekt inställt på denna nya klocka men när jag öppnar appen så är det 50% eller mer av tillfällena det tar väldigt lång tid för appen att "ansluta" till klockan och iblnad gör den det inte alls, då går jag in i klockan och "reconnect" typ och då funkar det?



    Bakgrund, jag har haft en äldre Garmin tactix bravo i 5-6 år med samma app och en Andriod telefon som funkat helt klockrent ;)
    Nästan så fort jag går in i appen uppdaterar den så for appen öppnas.
    Sedan gick jag över till en mörka sidan Apple och nuvarande telefon, som jag minns det hade jag då samma Garmin klocka i någon vecka 1-2 och jagt tror att det funkade men provade just då inte Connect appen mycket eller alls för jag var sugen på en Apple Watch vilket jag köpte och den gamla klockan hamnade i en låda.

    Det går ganska fort att inse att Apple Watch inte på långa vägar är klockan för mig (trivs inte med den) så jag köper direkt en modernare Garmin enligt ovan.
    Och den verkar fungera på allt uti just denna "sega" anslutning till Garmin Connect, aviseringar funkar, den är anslitan via Blåtand osv men är såååå seg.

    Apple beter sig som nötter och är helt ointresserade, Garmin försökte men hittade inget, så nu frågar jag er om ni har något förslag eller idé.

    Min egen sista lösning är att av installera rubbet och göra om allt men det är sista utvägen
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 164

    MINA ENHETER

    Har samma setup som du, garmin 6X ihop med en iPhone 12 pro max. Om appen inte körs eller ligger i bakgrunden kan det ibland ta en stund innan den börjar synka men om appen körs i bakgrunden brukar den synka ganska direkt. Har ibland fått vänta eller kanske avsluta appen och sen starta den igen för att den ska få kontakt men det är få tillfällen det hänt. Har aldrig behövt reconnecta för att få den att synka.

    OM du ska göra om allt från börja så glöm inte att först gå in i appen o ta bort klockan från ditt konto först. Strulade som satan för mig att ansluta klockan som redan fanns på kontot.
     
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    @Fredriks@Fredriks
    Åfan då är det inte bara jag, jäkligt bra att höra det!

    Hm ja jag skall fundera på vad det är, får se om någon mer reagerar på detta, skall försöka återkomma om jag hittar någon lösning.