någon mer med sr-player strul?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av jalipur123, 23 mar 2010.

  1. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej

    Tycker det är otroligt bra att srplayer appen har utvecklats men jag har lite frågor till er andra som använder den.

    VÄLDIGT ofta när jag ska starta den så kan jag försöka typ 5-10 gånger innan jag lyckas få den till att buffra till 100%
    oftast buffrar den 15-30% sen startar den att sända programmet i en sekund och sen försöker den att buffra igen men fastnar.
    Detta händer även ofta när jag tillexempel redan lyssnar på radion och får ett samtal, när samtalet är över så börjar den att sända i en sekund, blir tyst, sänder en sekund, blir tyst o.s.v och fastnar ibland.
    Det enda jag har märkt funkar mot detta är att starta om hela mobilen vilket är väldigt frustrerande, men då funkar den direkt och buffrar alla 100% .
     
  2. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Ingen som skrivit något här heller jalipur123 :(. Verkar bli svårt för mig att hitta någon förklaring på detta problemet....
     
  3. gtfource

    gtfource Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    samma för mig... blir ofta inget med radion alls...
     
  4. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Du skulle inte kunna tänka dig ge lite mer info....som jag skrev i denna tråden så måsta jag få mer info ifall jag skall ha någon som helst möjlighet att hitta någon lösning.
     
  5. gtfource

    gtfource Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    för mig blir det som så att jag startar programet, sedan vill trycker jag igång den kanal jag vill ha, 50% av gångerna får jag upp pilarna med att den buffrar men ingen procent, resten funkar det bra....
    Men sedan så for det blir något avbrott ifrån sändningen och den måste buffrar om så blir det återigen att ca 50% av gångerna startar buffringen och 50% av gångerna låser sig programmet och man måste stänga av det med taskiller eller liknande.
    Fråga gärna mer specifikt vad det är du är ute efter mer än denna infon så kan jag nog hjälpa dig...
    MVH
     
  6. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Dels är det svar på de frågorna som jag skrev i inlägget som jag länkade till.

    Nästa steg vore ju att se vad loggarna säger vilket vore väldigt intressant.
    Jag får ju som sagt själv inte dessa problemen och mina fyra kollegor på jobbet med Android får det inte heller så jag har tyvärr svårt att få ut något på min egen mobil.
     
  7. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    var ser man vad loggarna säger. har inte riktigt fattat det, brukar stå "failed to stream... check log info"

    men detta får jag mer när jag får spel och trycker och stänger av flera gånger, alltså när den inte buffrar alls.
     
  8. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det finns flera sätt, jag använder ett program som heter aLogCat som dessuom kan filtera och maila loggarna. Du behöver inte ha programmet igång, det är inte programmet som loggar utan det gör system själv, utan programmet bara läser ut loggarna som systemet har. Även om man inte är utvecklare är det väldigt bra att kunna läsa ut loggarna så får man lite koll på vad systemet håller på med ifall det strular.

    Med risk för att vara tjatig så skulle jag fortfarande vilja ha svar på de andra fågorna:

    • Vilken datahastighet har du när den håller på så Turbo 3G/3G eller G?
    • Händer det då man strömmar Pod och/eller Live?
    • Både via WLAN och 3G (inte att förväxla med de som inte får det att fungera alls med WLAN pga avsaknad av konfiguration av sin router)
    • Ger dig ditt abonnemang tillgång till Turbo 3G?
    • Har du senaste ROM versionen för Galaxy?
     
  9. Joing

    Joing Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2009
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag känner igen problemet.
    För att jag ska lyckas lyssna på en kanal så måste jag först välja en annan kanal och starta den. Den drabbas då nästan alltid av de problem som beskrivs. Därefter måste jag trycka pausen och välja den kanal jag vill lyssna på. Då brukar det fungera.
    Hoppas det ger lite input till felsökningen samt att det hjälper någon att lyssna.
    /johan
     
  10. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Du får också väldigt gärna ge lite input på de punkterna jag listade. Än så länge så vet jag "bara" att det som ni har gemensamt är Samsung Galaxy men jag tror inte problemet är isolerat till enbart denna telefonen. Själv får jag, på min Hero, inte detta problemet.
     
  11. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag har ett annat problem som jag lika gärna kan ta upp. Jag brukar bara lyssna offline och tankar då ner podcasts. När jag laddat ner några avsnitt och lyssnat igenom ett av dem och vill börja lyssna på nästa så brukar det ibland hänga sig. Det fastnar på "Buffrar". Jag får då stänga av programmet och starta upp det igen. Ofta kommer det då en "force close" ruta upp. Vet inte vilken info du mer kan behöva förutom att jag har en Nexus One.
    Diggar programmet för övrigt, använder det alltid när jag är ute och promenerar själv. :)
     
  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 753
    Mottagna gillanden:
    44 755
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Skicka in loggen efter att felet uppstått:
    https://swedroid.se/wiki/index.php/Händelseloggen