Någon som gjort RMA till asus?

Diskussion i 'ASUS' startad av TFeldt, 20 jun 2011.

  1. TFeldt

    TFeldt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenixen folket. Införskaffade en transformer lagom till min 30-årsdag i fredags, var lite orolig då jag hört talas om döda pixlar, poppande mikrofoner och allt möjligt otrevligt men den verkade banne mig pristine när jag packade upp den. Herregud vilken ips-skärm, nästan så man grät av lycka.

    Tyvärr var det en hel del damm under skärmen, de flesta korn gick att ignorera men två av dem var så pass stora och satt så nära varandra att det blev direkt distraherande att titta på film eller läsa text / surfa.

    Samlade modet och ringde asus, mycket trevlig kille på andra linjen och jag blev hänvisad till en sida där jag skulle beskriva problemet. Nu kan jag ha klantat mig (tveksamt då jag gick exakt efter support-killens riktlinjer) men det slutade med att transformer inte gick att välja som val, android fanns inte som OS att välja på produkten (och man var tvungen att välja ett OS samt produkt) men jag lade till att ärendet gäller en transformer i beskrivningen (som inte fick vara längre än ett twitter-meddelande i storlek). Bökig process på det stora hela.

    Om jag har förstått det rätt kommer de inte att laga min transformer(?) utan skicka den till nederländerna och skicka tillbaka en annan till mig? Detta gör mig givetvis orolig på nytt då min nuvarande, om man bortser från dammet, var perfekt. Minimal backlight bleeding och inga döda pixlar är det viktigaste.

    Någon som har erfarenhet på denna front? Fördjupat mig i ämnet på xda men de talar uteslutande om den amerikanska rma-processen. Inte hört ett knyst om den europeiska.
     
  2. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    var köpte du den ifrån? varför gå till asus när du kan reklamera direkt till inköpsstället?
     
  3. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    För att det tar säkert längre tid + så kommer inköpsstälet skicka det till asus för rep
     
  4. TFeldt

    TFeldt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Exakt av detta skäl.

    Nu har ingen bett om ytterligare information men jag måste ge Asus en stor ros. De fixar direkt en leverans via DHL till deras serviceställe helt utan kostnad, och inte nog med det utan DHL skall komma hem till mig idag (dagen efter) och hämta paketet. Maken till kundservice har jag sällan varit med om, fortfarande orolig angående slutresultatet som jag talade om ovan men än så länge är det extremt lovande.
     
  5. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Låter som de löst det bra. Varför jag frågade var att eftersom det var så kort efter köp så hade du, om inköpsstället var något av de mer seriösa ställena, eventuellt direkt fått en ny istället för att behöva skicka den fram och tillbaka. Men det låter som Asus spurtat upp sig ordentligt när det gäller support. Har du tur får du en ny inom några dagar.
     
  6. TFeldt

    TFeldt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Transformern köptes av JME (om ni bor uppåt landet så känner ni nog mest till dem från Datorbutiken som var deras online-butik innan kollapsen men i södra sverige är de bland de största fysiska datorbutikerna). Att jag inte tog tillbaka produkten till dem var inte pga oro att de inte skulle lösa det, säker på att de hade det, utan för att jag ville gå direkt till källan.

    En butik har ingen skyldighet att ge mig en ny vara istället för att skicka något man köpt på service, än värre är att transformern är helt slut i lager så möjligheten hade inte ens funnits. De skall få nya 16gb med keyboard den 30e juni så väntetiden hade blivit densamma hur jag än gjorde.

    PS: Jag tog inte illa vid mig av din fråga på något plan, inte nog med att din frågeställning var logisk utan det hade även varit ett bra råd under andra omständigheter.
     
  7. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

    Vilken enorm skillnad det gör med bra support! Jämför Asus närvaro på våra forum och deras support med hur LG hanterar O2X skandalen!
     
  8. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej!
    Kul att vår support kunde lösa ditt case på ett smidigt sätt. Hoppas du blir fortsatt nöjd genom hela RMA-resan!

    Hej!
    Hämt och lämn-service har vi haft relativt länge nu på våra bärbara datorer (Laptops, EeePC, EeePad).

    Mvh
    Asus Sverige