Fråga: Någon som haft Hox som nu har SGS3?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Mozze, 16 jun 2012.

1. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

vad tyckte ni om bytet och vilket föredrar ni efteråt? jag har själv en Desier HD och känner att det är dags att byta nu och valet ligger mellan samsungens S3 och HTCs One X. And I want both in one ;p helt omöjligt att välja känns det som? ;p

tacksam för tips! jag har läst mycket recensioner osv och det lutar åt samsungen men jag gillar sense mer än touch wiz, det är väl smaksak.

2. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jag har gått från en HOX till S3 och det är det bästa valet jag gjort, i mobilväg då ;) Samsungen utklassade HOX på alla plan, flyt, skärmen, prestanda, kamera(!), skärmen och främst batteritid. Kameran på S3 är otroligt mycket bättre än HOX, alla foton jag tar laddas upp på Dropbox och jag sitter och garvar när jag jämför HOX:ens bilder med S3:ans. Välj S3 och du kommer inte bli besviken! Sen strunta i TouchWiz eller Sense, installera Apex Launcher och ha mobilen precis som du själv vill :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Pjuklarven och tidsoptimist gillar detta.
  3. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Äger just nu både hoxen och s3 och måste nog säga att jag föredrar s3 dock saknar jag faktiskt sense gränssnittet lite grann men over all är s3 en bättre lur.
    Lite svårt att förklara varför men den verkar lite bättre på allt helheten vinner om ni förstår vad jag menar,
    innan hade jag s2 och det var samma med den lite bättre än alla andra:thumbup:

4. lindman

lindman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag gick ifrån den fantastiska Desire HD till SGS3 och valet stod mellan den och HOX. Samsungen är sinnessjuk. Körde även sense 4 rom på DHD och det var riktigt trevligt nästan bättre än TW. Men jag tycker faktiskt att TW har varit riktigt bra och jag har inte saknat Sense på någon punkt (utom flipklockan så klart;) )

5. Wader_X

Wader_X Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Doa:de 2st HOX sedan fick jag förmånen och välja en S3:a istället inget val jag ångrar precis

6. Talaz

Talaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

doa:de 2 hox också, och tog en s3a, bästa valet som jag har gjiort, förstår inte mig på hur folk kan bli nöjda med en hox, lr htc överhuvudtaget, bara skräp,

7. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

jag förstår mig inte på folk som kan kalla en mobil för skräp när den helt klart inte är det annars skulle ingen köpa det. :P men tack för tipsen!
    För mig är det viktigt med batteriet och ja kanske kameran då, sen så kan man ju alltid rota ifall man inte gillar UI, vet inte om jag är sugen på en så stor mobil dock, ska man våga eller? får se helt enkelt.. fortsätt komma med för och nackdelar är ni snälla! inte bara att ni inte tog den ena och valde den andra.

8. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Mobilen ser ut och vara klumpiga än den är, S3 är lätt som bara den och ligger bekvämt i handen. Batteriet och kameran är som sagt bättre på S3, designen är väl snyggare på HOX men inget fel med S3, HOX design blir man direkt förtjust i men sen avtar den, medans S3 gillar man inte så mycket från början men när man har den så gillar man den mer och mer för var dag som går :)
    Har inga klagomål på S3, enda är att den drar lite väl mycket i viloläge men med den nya uppdateringen ska detta fixas!

Mozze gillar detta.
  9. alexelrey

alexelrey Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    299
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Bästa DOA:n någonsin! HOX saknade flytet som jag ville ha, vissa av spelen laggade tillochmed! Nu med S3an i hand så känner jag inte av något lagg alls! Jag hade dock inte brytt mig om att byta telefon om HOX hade fungerat från början :P men annars så är jag helnöjd med S3an och kommer inte vilja byta den förrän nästa år såklart ;)

10. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Har båda inom familjen om det räknas!
    Ser fördelar resp nackdelar med båda två.
    Själv behåller jag min HOX.

Fördelar för MIG med HOXen:
    Bättre skärm (ljusstyrka, färger, vita partier, enklare att läsa på)

Ser bättre ut plus mer kvalitetskänsla (obs! KÄNSLA. Inte lika med att det faktiskt ÄR bättre kvalitet!)

Bättre kamera. Hur man kan tycka SGS3an (eller skratta? åt skillnaden) har bättre kamera än HOXen förstår jag inte. När det kommer till att filma är i dagsläget SGS3an bättre enligt mig men till stillbilder? Nej. Den kameran MÅSTE ha varit defekt!

Sense -> TW alla ggr enligt mig. Avskyr TW. Sen att HTC är på väg ut med en stor uppdatering som gör prestandan på HOXen mer rättvisa är inget negativt heller! ;)

Största fördelarna SGS3an enligt MIG:

Utbytbart batteri

Utbytbart minne

I övrigt två mycket kompetenta smartphones där ingen är en självklar vinnare utan det handlar mycket om smak. Den som säger annat kan lika gärna påstå att en blå ferrari är bättre än en gul lamborgini.
    SLCD2 är inte bättre än SAmoled. Det är olika tekniker, vad man föredrar är upp till var och en tillexempel.

HOXens största problem har varit/är alla dessa jäkla barnsjukdomar tycker jag. Men får man en HOX som den SKALL vara är det en supertelefon! Synd bara att HTC stressade ut den men den blir bara bättre och bättre dock! ;)

Mitt konkreta tips blir således:

Känn på båda telefonerna. Läs om dem (som du gjort) och köp den som känns bäst för dig! För till syvene och sist kommer det handla om vad du föredrar subjektivt då det är två olika top-telefoner.

Last edited: 21 jun 2012
    Janne303 gillar detta.
  11. mikaelgo

mikaelgo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har en annan åsikt angående kameran, och jag får snäppet bättre bilder med SGS3an än vad jag fick med HOXen Bättre färgåtergivnig och skarpare kontraster och då älskade jag HOXens kamera...

sen håller jag med dig om Skärmen den var bättre på hoxen, och visst matterialet kanske kändes bättre på HOXen men vad gör det när det var svampiga knappar och glas som släppte från limmet och bildade glipor, och til och med släppte från "kroppen" jag diggade verkligen min Hox och Sence men efter 12 DOA så tröttnade jag och SGS3an har verkligen inte gjort mig besviken , den flyter på bättre , den klara mulittasking bättre och den kraschar inte lika ofta.

sen måste jag säga att som motståndare till den TW som fanns i SGS2an så måste erkänna att TW5 som finns i SGS3an är rätt nice.

12. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Hade två stycken HoX och Doade båda, och fick välja S3 kan säga att det var det bästa valet jag någonsin gjort. Ångrar mig inte en sekund! Saknar ingenting som har med HTC att göra. S3 är lika fantastisk varje gång och utklassar HoX på alla kanter. Kan prata mobil 4-5 timmar spela smsa surfa och batteriet håller hela dagen. HoX var slut direkt.

13. xorken

xorken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Hade HOX först, doade 2 st pga dels vågor vid skärmen men väldigt oexakt och hoppande gps fixering. Valde istället att köra S3an.
    Och jag gillar den bättre, även om jag gillade HOXen om den hade fungerat som den skulle.

Men fördel S3 kontra HOX är i mitt tycke:
    Bättre flyt i menyer och hemskärmar
    Bättre GPS
    Bättre kamera, framförallt när man tar bilder med blixt. Där utklassar den HOX, annars inga jätteskillnader.
    Riktig menyknapp, sjukt störande med HOXen att i nästan alla appar ha den där menylisten längst ner som tar upp typ 15% av skärmen.. Mycket bättre med riktigt menyknapp.
    Utbytbart batteri och minneskort.

Fördel HOX kontra S3:
    Känns mer gedigen, andas mer kvalitet.
    Skönare att hålla i, inte lika hal som Samsungen, livrädd att tappa min samsung hela tiden :P Löses med skal dock.
    Gillar nog Sense bättre än TW, men kör ändå Apex så det spelar ingen roll..Fast hade jag kunnat köra sense på s3an med samma flyt som apex hade jag nog kört sense.

Det var mina tankar kring de två grymma telefonerna!

14. Mete

Mete Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Båda har barnsjukdomar. Doa:de två HOX och är inne på min tredje S3. HOX:en hade bättre skärm och kändes bättre i handen. S3 är hårdvarumässigt en mycket bättre telefon men ta ut telefonen innan du köper den och se till att inget glappar och att home knappen inte är sned eller nåt sånt. Men S3 är bättre som telefon.

S3 +
    Hårdvaran
    Flytet
    Bra ljud för musik
    Kameran

-
    Byggkvaliten
    Utseende

HOX +
    Skärmen
    Byggkvaliten
    Sense
    Utseende

-
    Bra hårdvara på pappret men det känns inte så snabb
    WiFi
    Musik
    Den har en massa små buggar också

S3 Är enligt mig bättre men jag håller med dig, hade gärna vilja ha en s3 med HOX känsla.

15. Aemo

Aemo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hade hox haft utbytbart batteri (och varit utan alla löjliga monteringsfel) vore den självklar IMO. SGS3 har lite bättre flyt men htc sköter sig med uppdateringarna så det lär fixa sig. Htc´s support har också skött sig exemplariskt vad gäller mig... Krävdes 6 doa innan jag motvilligt gav upp o bytte. :(

16. limpandahlbom

limpandahlbom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Använder s3 i jobbet och hox privat, gillar dock min hox mer trots den Samsung nörd jag är :) hoxens skärm känns skönare o ja gillar den bättre överlag än s3an, hade dock velat ha ett extra batteri till hoxens.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

17. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

jag har haft 3 HOX som jag DOA't plus att syrran har en, och utöver den patetiska byggkvaliten på HOX som S3 inte lider av så tycker jag den enda fördelen HOX haft är ljusstyrka (förutom mitt 3e exemplar som hade den sämre skärmen, bara det att dom använder olika skärmar är sjukt) och att den är snyggare designmässigt. Tycker inte S3 är ful men jag gillar inte glansigheten, den blå som jag har får väldigt mycket fingeravtryck på baksidan.

jag är också av åsikten att S3an har bättre kamera, både out of the box med autoinställningar och efter att ha testat diverse variationer. HDR har sett skitskumt ut på alla HOX.

Batteritiden är dubbel. Jag testade på alla 3 HOX jag haft hur mycket skärmtid på full ljusstyrka man kan få ut med en photoslide-app, dvs ett bildspel som inte kräver cpu utan bara skärm, och på HOX fick jag ut 3h, och det va efter en uppdatering samt ett par laddningar. På min S3 fick jag efter första laddningen ut 6,5 timme. Detta var med ljusa färggranna bilder, så inte mycket vilande pixlar för S3.

Det finns mycket större mod-möjligheter med S3. Efter typ två veckor hade S3's utvecklarforum gått om HOX på XDA som varit aktivt i ca 2 månader.

Jag är inte positiv till den fysiska knappen på S3, den är lite för smal och trög. Det finns redan möjlighet med annan ROM att aktivera on-screen-knapparna och jag kommer lägga in den romen snart.

Gränssnittsmässigt tycker jag det är hugget som stucket, jag använde inte Sense och jag använder inte TW, kör Nova-launchern. Båda telefonerna är extremt rappa och har samma flyt enligt mig, med Nova då, tycker både sense och tw ger små microlagg då och då och jag gillar inte utseendet på dom heller. Jag tycker 3d-scrollning är för kids, men det är bara smaksak såklart.

Det är allt jag kommer på i skrivande stund.

18. box4m

box4m Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Polare med HOX på jobbet, ville knappt röra den mer efter några minuters pillande, skulle aldrig ens överväga den, men det är jag

19. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Testat båda, skulle välja Samsung eftersom HOX eller de andra HTC mobiler jag ägt aldrig känts riktigt färdiga.

20. tidsoptimist

tidsoptimist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 3a XL
    Övrigt:
    Samsung Gear S3 Frontier, Chromecast, Nvidia Shield mflr..
    Gick ifrån Sg2 till Hox och använde denna i en vecka innan jag bestämde mig för att köpa en Sg3 ist.
    Anledningen var framförallt att jag inte tyckte hox var någon uppgradering ifrån min sg2. Den enda skillnaden jag kände var upplösningen på skärmen. Utöver detta var batteriet ganska dåligt och jag gillade verkligen inte ljudbilden som Hoxen hade, och beats använde jag inte alls.
    Väl med sg3:an i handen kan jag verkligen säga att jag gjorde ett klockrent val och jag kände redan när jag startade den att den var en uppgradering ifrån min sg2:a.
    Batteritiden är kanon! Ligger runt 50-60% efter en dag där jag spelar lite musik till och från jobbet, skickar några sms och ringer något samtal kanske. Spelar mib3 ett par gånger om dagen också ev surfar lite. Det känns som att jag får kämpa för att få batteriet att ta slut! Dock har jag energisparläge igång.
    Ljudet är bra mycket bättre än i Hoxen precis som jag nämde ovan och detta har visats i ett antal reviews. Dock klarar den väl inte riktigt av att kopplas in i ex en bilstereo då det blev ganska lågt men med volume+ så blev det mkt bättre.
    I övrigt gillar jag att det är utbyggbart minne och att batteriet är utbytbart. Skärmen är nice och jag ser inga direkta spår av pentile.