Fråga: Någon som hårdvarukalibrerat sin Nexus 4 skärm?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av huttala, 28 mar 2013.

  1. huttala

    huttala Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Hallå!

    Jag sitter med en sprojlans n4 och har skickat in Franco kernel för att kunna kalibrera skärmen. Jag sitter med en spindel hemma och kan således hårdvarukalibrera skärmen.

    Jag har lyckats få färgerna korrekta men gamman är helt åt helvete, så tänkte höra om det är några andra som gör samma sak och kan hjälpa en på traven?

    Om inte så kan jag försöka hålla tråden uppdaterad med kalibreringsresultat och dela med mig av dem.

    Har själv fått ordning på "ur tvättade" effekten som är stock när man får telefon från fabrik. Fått ordning på rgb skalan. Men gamman går från 2.8 vid mörkt upp till 1.6 vid närmre 100% vitt. Med andra ord är mörka färger för mörka och ljusa färger för ljusa.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 28 mar 2013
  2. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag är lite nyfiken på hur du använder spindeln för att kalibrera N4:an. Kan du ladda in skärmprofiler i N4:an, eller gör du allt manuellt?
     
  3. huttala

    huttala Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag använder colorHCFR och kör manuella mätningar med spindeln kopplad till en annan dator.

    Sen använder jag mig av Franco kernel för att justera färgerna och gamman, men alla olika parametrar har ju skumma namn. Vill komma åt rgb gain och rgb low osv.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2