Någon som jämfört Pixel Stand & Pixel med Nest Hub?

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av tag, 14 apr 2021.

  1. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Läste den här artikel nyligen Turn Your Google Pixel into a Nest Hub with the Pixel Stand | ITIGIC i och med Pixel Stand appen blev uppdaterad till 1.4.x så får man smart home controller, och gör typ Pixel telefonen till en mini Nest Hub, så har just beställt en Pixel Stand själv för testa men är det någon som har testad detta ännu och jämfört den mot typ en Nest Hub? Lär kunna testa själv någon nästa vecka, men vore kul se om någon annan har redan testad detta.
     
  2. PeterEss

    PeterEss Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2015
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    409
    Jag ser inte hur man kan jämföra dem.
    Mer skillnad än mellan äpplen och päron.

    Nest Hub är konsol med minimalt med tryck och swipe.
    Pixel är 5-tum och en mobil
     
  3. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Jo men Nest Hub är ju assistans styrd också till stora delar, tänkte om man gissar rätt så aktiveras assistans läget också så länge det sitter istället och du kan därmed styra den med rösten precis som med en Nest Hub, smart kontrollerna på displayen för manuellt trycka, eller göra det med rösten, att det lär ju kanske också fungera :P just därför jag fundera om någon har testad detta.

    För i praktiken borde de inte vara omöjligt och ha assistans som lyssnar på kommandon eller ha assistans aktiv så länge den står på stativet, för röststyrda den som vanligt.

    Och lyckas dom förvandla stand och en pixel till en nest hub så vore det ju guld läge i vissa användningsområden, då det vore lättare och ta med sig ett stativ på resan än en hel nest hub ::)
     
  4. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Folk på Reddit som testat detta avrådde från det, då telefonen laddas konstant om du har den på standet hela tiden.. Inte bra för batteriet.
     
  5. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Vem har den på laddning hela tiden? Ett exempel vore ju om du går till köket har typ ett stand där så kan du ju sätta telefonen medans du gör mat och samtidigt ladda telefonen medans du håller på där, och vid sängen typ när man ska sova för ladda upp den, då det går ju nämligen anpassa laddningen så den blir färdigladdad från ett alarm så telefonen ser till dra ner laddnings tempot så den ska vara färdig vid alarmet vid morgonen, men också om man reser så underlättar ett stand än ta med sig en hub.

    Skulle också bli lättare flytta runt också, man använder ju inte Nest Hub heller konstant åtminstone inte jag.
     
  6. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Ja men gör man bara så ser jag inte hur den ersätter en hubb. Då använder du ju bara telefonen på plats tillfälligt.

    Kanske är jag som har missförstått, men ser inte riktigt vad du är ute efter med frågan?
     
    bernard gillar detta.
  7. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Du kan ju flytta runt en nest hub också, frågan är snarare om man ska vara lite tydligare om någon testad om det funkar i princip som en nest hub, typ sätta alarm, timers, duo och likande kanske möjligen även plocka upp samtal med hjälp av rösten, och sådan bas funktioner, och om det är så man kan göra det handlöst som jag gissade på i översta inläggen som svar handlöst, för speciellt i köket där kan man ju bli lite kletig om händerna då vill man ju inte börja ta i grejer. Det är fördelen med min Nest Hub som jag har där idags läget, problemet är ju att vanliga nest hub har ju ingen kamera men det har ju mobilen.

    För i Sverige funkar ju inte Okej Google när telefonen är låst, vilket även ställt till det med typ funktionen i Pixel Buds och likande, men om det hade funkat typ under tiden den är på ett stativ typ håller den aktivt för kunna lyssna på funktioner. Så skulle den nog uppnå alla krav som en nest hub skulle kunna göra.

    Förutom att det skulle bli mer mobilt och kunna flytta runt den lätt och smidigt och ta med den jämfört mot en nest hub, för storleken på skärmen är inte supervikt, kollar ju inte som på Netflix eller Disney+ direkt på min Nest Hub heller.
     
    bernard gillar detta.
  8. johanho

    johanho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    89
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Jag har både Pixel stand och Nest Hub. Jag tycker inte heller att det går att jämföra riktigt. Pixel stand använder jag personligen endast när jag laddar telefonen över natten. Men även om man skulle ha telefonen stående i Pixel stand över dagen så tror jag inte att den visar lika utförlig och situationsanpassad information som Nest Hub försöker visa dig under dagen (trafik på väg till jobbet under morgonen, väder, nyheter osv).
     
  9. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Vägtrafiken bruka jag överlåta till min Kenwood DNX5190DABS, då den är i princip irrelevant medans man är hemma då det kan förändras på vägen. Men skulle du kunna göra en jämförelse med resultaten i videon?