Fråga: Någon som lyckats uppdatera till 2.3.6??

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Alvin, 4 apr 2012.

1. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Den största skillnaden kommer av att du formaterat luren. För att android ska fungera bra krävs att man formaterar minst en gång i månaden och låter bli att installera något.

Därav inte sagt att senaste FW är bättre. Finns det svenskt tangentbord också eller är det bara menyspråket?

2. barq

barq Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag undrar om det är officiellt om samsung kommer släppa en uppdatering till denna lur i Sverige? Annars känns det lite hopplöst med denna tråd, har följt den här tråden sen den startade..

3. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Ja, Samsung kommer att släppa en ny version till telefonen i Sverige. När den kommer är dock inte fastställt.

4. Exoil

Exoil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag formaterade den inte :-) Hon orkade inte göra om allt sa hon.
    Så därav drar jag slutsatsen att det är en jäkla bra uppdatering som är på gång!

Tangentbord kör både hon och jag med Swiftkey, så kan ej svara på det på rak arm.

5. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    :rolleyes: Nej, det krävs inget sånt för att android ska fungera bra.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

6. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Men varför blir den bättre då när man formarerar? E det bara att man blir av med alla skräpprogram man installerat?

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

7. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag känner folk som inte formatterat om sin telefon på flera år, den borde isåfall ha segat ihop för länge sen ifall det är ett grundläggande problem i Android, vilket är vad som påstods. Det finns telefoner som segar ihop efter ett tag, men det är INTE för att den kör Android, det är av andra orsaker.

8. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Jo, det är faktiskt min erfarenhet. Sedan är det möjligt att du har en annan men det ändrar ingenting.

Android fungerar naturligtvis en längre tid utan formatering, men prestadan blir extremt reducerad. Testa att formatera dina vänners lurar så får du se.

Jag vet inget annat OS som kexar ihop så radikalt som android på så kort tid. Tänk om Google kund fixa till det istället för att lägga in ännu mer grafiskt och tungrott tjafs.

9. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Det hade varit intressant att få reda på vilka enheter du använt dig av när du drar denna slutsats.

Tro det eller ej men det ändrar rätt mycket om andra inte har samma uppfattning som du. Speciellt om t ex 95% inte har det!
    Då kan man börja ana att du kanske använder din produkt på ett annorlunda vis eller att du drabbats av något defekta produkter.

Det du säger kan mycket väl stämma, men utan bevis och, framför allt, att det går att återskapa dina erfarenheter på alla andra mobiler så kan du inte hävda att detta gäller alla Androidmobiler.

10. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Jag har inte sett någon statistik på folks uppfattning i denna fråga faktiskt. Har du gjort det? Eller vad kommer 95% ifrån?

Det är enbart erfarenheter utifrån androidprodukter jag själv har och har haft, samt från vänner som säger precis samma sak.

Googla på "android slower over time" så kommer du att se att massor av andra har samma erfarenheter. Sök sedan på "iOS slower over time" och se skillnaden.

11. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tycker det segar ner sig ganska snabbt efter en uppdateting eller formatering. Men utan några som helst kunskaper så gissar jag att det har mer att göra med de appar som man slänger in (och det som samsung mixtrar ihop) än själva android. Det blir väl såklart skillnad om man har fem appar eller trettio på luren.

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

12. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Nej, det var bara ett exempel för att understryka att din kommentar till mickeko var ganska dum.

De som har problem är de som hörs mest, så är det bara.
    Det sägs ha aktiverats över 2 miljarder Andriodenheter i världen hittills. Om vi för skojs skull tar min påhittade statistik, dvs 5% defekta/dåliga andriodenheter så blir det 100 miljoner mobiler. Uppskattar vi då att varje person haft 3 mobiler var av dessa så är det 33 miljoner missnöjda personer som skriker på internet. Dock är det över 600 miljoner personer som förmodligen är nöjda med sina fungerande mobiler.

Detta var i och för sig bara ett exempel, men du förstår kanske vad jag menar med att de som är missnöjda är de som hörs och syns mest, men det behöver inte betyda att det är en speciellt stor andel av alla användare..