Någon som pratar Samsung?

Diskussion i 'Samsung' startad av Strv 74, 5 mar 2011.

  1. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag senast gick in på Samsungs appar med tabben så fanns det två stycken (totalt). Vet inte om det beror på att jag sitter utomlands. Igår gick jag in via Kies för att titta på vilka appar som fanns. Det var "massor". När jag sedan försökte ladda ned en av dem fick jag följande meddelande.

    "Samsungs App-tjänster genom Kies stöds inte på Android OS-enheter på grund av Googles policy".

    Sedan gick det inte att ladda ned.

    Det ser ut att vara svenska. Orden är individuellt identifierbara och deras sammanställning till en mening verkar helt ok men vad i h-e betyder det?

    Är det seriöst att jag inte skall kunna ladda ned appar med Kies?

    Någon som pratar Samsung?
     
  2. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Betyder antagligen det som står. Att nån av Googles policys hindrar Samsung att låta Kies installera appar på android telefoner
     
  3. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men om det är sant, varför har dom appar över huvud taget? Om dom inte får installeras?
     
  4. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Kollad nu i Kies och Apparna du får upp är inte för Galaxy Tab ser man ju direkt. Du kan ju inte ens välja Galaxy Tab i rutan över vilken enhet du har och då är det ju ganska självklart att de inte går att installera.

    De program som finns där är gjorda till Samsung Bada och det står också då du tittar på vilket OS programmet är kompatibelt med.

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  5. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag såg detta också men antog att den ikon som angav "alla" gällde för tabben. Är det så att dom inte har några appar alls för tabben så är det förutom mycket märkligt därtill oanständigt att inte berätta detta. Fast när man inte ens kan registrera sin produkt hos dom så säger det en hel del om vilken betydelse produkten har förutom hur dom ser på kundservice.