Fråga: Någon som vet en bra SMS-app?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av HHR, 26 dec 2011.

1. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Ta bort genvägen till stock-sms och lägg sedan in en genväg till nya appen. Gå även in i stock-sms inställningar och bocka ur notifieringar, annars får du notifieringar från båda apparna. Du kan även bocka ur att stock-sms skall radera gamla meddelanden vilket jag tror den är förinställd att göra.

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk

thoton gillar detta.
  2. thoton

thoton Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grymt. Tack Bjarne!

Edit: Nu när jag försökte mig på detta så märkte jag att det inte funkar att trycka och hålla inne på snabbgenvägarna som finns i botten på varje hemskärm. Hur gör man för att ta bort dom?

Last edited: 2 jan 2012
  3. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Om du trycker och håller in ikonen, får du inte upp ett menyval då? Det brukar komma en meny där du kan välja mellan att ändra shortcut och/eller icon. Vad har du för launcher?

4. thoton

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, det funkar inte på just dom ikonerna. Trycker jag och håller in på dom andra ikonerna på random hemskärm så får jag valet att ta bort eller flytta dom. Men med snabbgenvägarna så händer ingenting.

Jag har en sproilers ny lur med android 2.3.5.

5. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Då är det nog jag som kommer ihåg fel när det gäller original-launchern. Har själv kört med en annan launcher i dryga ett och ett halvt år. :-)

Prova installera någon av nedan launcher via market så får du fler möjligheter att göra ändringar såsom genvägarna längst ned:

LauncherPro
    Zeam Launcher
    ADW Launcher

6. thoton

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oj vad krångligt det blev. Eller tidskrävande iaf. Håller mig till stock ett tag till.

Tack för all info!

7. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

man kan ändra genvägarna där nere i Stock också men du kan ju inte göra något annat med dem. Bara dra och släppa som vanligt

Edit. Använder go-sms eftersom den har privacy box när man får olämpliga sms från vissa personer. Perfekt. och Iphone-temat som är riktigt snyggt

8. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Nejdå, det är inte alls krångligt. Prova någon av dem vet jag, du kommer att få en bättre användarupplevelse med en annan launcher, och varför inte prova det?