Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. MChinoVL

MChinoVL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, inte kul att höra. Men jag antar att det är försent nu för att ta tillbaka den. Dem skulle som sagt få in en ny leverans om 3 veckor och då har ju min 14 dagars bytesrätt eller DOA gått ut. :-/ vet inte hur jag skulle ha gjort det på något annat sätt. Kan inte så mycket om det här med att reklamera mobiler osv..

2. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Min senaste telefon kom därifrån med spräckt skärm och knappar som inte gick att använda. Försök tjata till dig en ny telefon!

3. MChinoVL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter verkligen inte bra. Får jag tillbaka samma eller en trasig telefon så måste jag få en ny. Jag lämnade in den med "småfel".. Men dem har som sagt inga mobiler i butik hos Tre. Så jag kan inte göra nått annat än att vänta och lämna in den

4. wernhamhogg

wernhamhogg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ni som DOA:r pga flimret i notifikationsfältet/kameran: är det verkligen lönt?

Ni kommer ju garanterat kunna provocera fram det även på era nya. Jag har lyckats få flimret på min egna, min sambos samt ytterliggare en till.

Flest DOA vinner!

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 443
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du gjorde egentligen rätt, men du hade också kunnat tagit kontakt med 3s kundtjänst och försökt doa den genom dom - lite mer krångel kanske. Men om dom säger att den är reparerad, starta den i butik direkt och undersök den framför säljaren! Är den ny ska det inte vara några problem.

6. MChinoVL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ville egentligen inte DOA den eftersom det kändes som att det var något som kunde lösas med en uppdatering. Men efter ett tag så började den flimra även när jag surfade på nätet osv.. Och när jag skrev till HTC så skrev dem att jag skulle lämna in den så fort som möjligt..

7. venuspassagen

venuspassagen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google pixel 8 pro
    Det roliga med min One X är att flimret inte börjar i notifikationsfältet/kameran utan i webbläsaren adressfält när jag ska in på en ny sida, även menyn i webbläsaren (kör original) kan flippa ur totalt. Stänger då ner webbläsaren och startar kameran, då har jag flimmer i kameran. Undrar ifall jag orkar DOA den här oxå, blir i såfall den 3:e telefonen jag lämnar in. Två med flimmer och en död vid start.....en dyr telefon i längden (bensinkostnad)

8. MChinoVL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade likadant och jag lämnade in min, men fick ingen ny.. Jag kommer få vänta i 3 veckor. Jag tror det kan vara en bugg bara som en uppdatering kan lösa. Ångrar nästan att jag lämnade in min :-/

9. Delivers

Delivers Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har DOA:t sin pga. springa vid glaset? Har en springa på någon millimeter där glaset inte ligger emot gummit och det har börjat samlas damm där. Tänkte gå och DOA den hos TPH butik imorgon. Kommer de vara villiga att DOA eller ska man behöva tjata sig till det?

10. DroidJunkie

DroidJunkie Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

Det är inga problem. Ska DOA min imorgon där, då i torsdags hade dom en bugg i datasystemet så jag kunde inte DOA då. Så fick mobilen sålänge... Säg bara att HTC har sagt det, om dom börjar bråka, be dom slå en signal till HTC så ska dom få på fingrarna! ;-)

11. Delivers

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter bra. Riktigt tråkigt med springan då mobilen inte hade några av de andra problemen överhuvudtaget.

12. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Det är ju det som är lite av det svåra känns det som tycker jag!

DOA'r man pg a ett "mindre" fel, verkar ju risken vara att man får en telefon där flertalet fel finns istället! :eek:
    Fortsätter man DOA tills allt är 100% bra kan man ju få hålla på ett tag känns det som om man har otur tråkigt nog... :ehm:

13. Delivers

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo det är klart, har dock en TPH butik några kilometer från mig så att ta sig dit är ju inte jättejobbigt. Men jag är lite orolig för att få en telefon som har större problem.

14. DroidJunkie

DroidJunkie Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

Efter fem dagar ser det ut såhär. Då försöker jag hålla telefonen borta från damm så gott det går!

15. murak

murak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Grå One X TPH DOA

quietly brilliant. svart. quietly brilliant. telefon med återvinningslogga. telefon med varningstriangel . Repitera. Även min skärm "kläms" eller missfärgas lätt när jag trycker längs kanterna.

Jag har gjort en liten video av elendet för den som vill se:

http://www.youtube.com/watch?v=9hakaaORz4Q&feature=youtu.be

16. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Ingen DOA vad jag kan se. Behövs bara lite mjukvarutweaks så är den perfekt!

Skämt och sido. Tråkigt! Min första hade precis samma problem. Vart DOA'd direkt. ;)

17. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har samma missfärgning/klämande när jag är inne på en mörk skärm, för tummen på sidorna av telefonen så kommer det upp, behöver knappt trycka alls heller... Dom kommer inte börja jiddra när jag vill DOA och säga typ "Ja men det där är väl inte ett sånt stort problem?" För jag vägrar och ha en lur med detta skit..

Aja - det var inga problem för dig överhuvudtaget eller? Phonehouse?

18. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Nej inga som helst problem. Min startade ju inte ens så inte mycket att orda om! :teeth:

Är du orolig skicka ett mail eller så till HTC ang problemet, uppge att du gjort fabriksåterställning och det vanliga men att felet kvarstår (om det nu gör det). Då lär de skriva att du skall byta ut den. Printa ut, ta med till PH, byt ;)

Tycker det verkar vara ett självklart hårdvarufel så det skall du inte ta! Det lär PH tycka med!

19. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hoppas det, för såhär ser det ut efter min notifieringsbugg http://tinypic.com/view.php?pic=3582o2f&s=5 och såhär när jag för tummen på sidorna http://tinypic.com/view.php?pic=m997uo&s=5

20. murak

murak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Morr :) Jag skall försöka ringa TPH i morgon.. Finns nya Grå i lager eller kommer jag få vänta ett tag månne? Skönt ändå att man inte är ensam ;)