Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nja, enligt HTC ger dom sina återförsäljare 14-dagars DOA-rätt men att det är upp till återförsäljarna hur dom gör mot slutkund. Så ett tips om butiken "krånglar" efter exempelvis sju dagar är att hänvisa till HTC.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk 2

Last edited: 21 apr 2012
  2. Higgs

Higgs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Nivån av kundservice tycks skilja sig väldigt mycket mellan olika TPH-butiker.

Skulle DOA min vita HOX idag pga extrema värmeproblem (och gula fläckar) men i butiken vägrade de göra en DOA för att de inte hade några vita i lager. Jag erbjöd mig att ta en grå istället men "HTC hade föbjudit färgbyten" enligt butikschefen. Jag fick heller inte DOA idag och vänta på att de fick in den vita i lager.

Blev hänvisad till en annan butik där de sa att den vita fanns i lager. Jag frågade vad som skulle hända om den var slut hos alla butiker och DOA-tiden enligt dom tydligen tickade på ändå, men de verkade inte riktigt kunna greppa det komplexa scenariot. Lite komiskt att de på fullt allvar tyckte det var okej att DOA-tiden går ut om man tvingas vänta på att de ska få in fler telefoner.

Åkte iaf till butiken dom hänvisat till och givetvis var vita modellen slut där också men det var inga problem att få en grå istället. Hoppas på att den funkar bättre nu.

3. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Dom har helt fel i det mesta dom sa. Färgbyten bryr sig inte HTC om det är upp till återförsäljaren. Du hade all rätt att DOA till telefon oavsett om dom hade den i lager eller ej. Dom skulle accepterat DOAn och sedan skulle du ha fått en telefon som kommer med nästa leverans. Ett tips är att prata med Toni (som brukar hänga här på forumet). För dom du pratade med i butiken verkar inte ha en susning om vad som gäller.

4. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag har också fått EXTREMT olika bud på hur en DOA skall gå till från olika TPH butiker! Lite lustigt blir det ju då alla butiker säger att just dom gör rätt.

Butik 1. DOA 2 telefoner här av samma försäljare vid olika tillfällen. Försäljaren envisades varje gång med att byta kartonger(?) på telefonen, alltså bytte enbart telefonen, inte saleskittet så att säga. Detta genom att ge mig den nya kartongen, med ny telefon i och nytt papper runt om, med mina öppnade kablar. Min gamla telefon i lådan med oöppnade kablar(nya) ja ni förstår. OTROLIGT omständigt!
    Enligt honom var detta dock de senaste reglerna från HTC. "De har blivit så griniga" berättade han.
    Vidare fick man INTE byta färg här inte! Inte heller kunde man DOA om det inte fanns någon tel i lager, inte frysa tiden vid väntan på leverans eller få ett tillgodokvitto.

Butik 2 och 3. Här bytte man rakt över disk. Saleskitt mot saleskitt. Färg var inga problem att byta heller.
    Vidare hjälpte den ena butiken mig DOA telefonen och frysa DOA tiden medans de beställde in en ny till mig (fanns inga i hela regionen), vilket tog 2 dagar.

Så de verkar vara väldigt många olika bud som gäller från butik till butik.

5. RickardCK

RickardCK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så du fick DOA den i en Tele2 butik och fick en ny direkt? När jag ringde till Tele2 hänvisade de mig till brightpoint och det skulle ta 2 veckor att få en ny

6. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har man köpt telefonen i en tele2-butik så DOAr man där, har man köpt på Tele2s-webbutik så DOAr man hos Brightpoint.

Men ja, DOAr man i butik får man en ny direkt så länge dom har den i lager.

7. RickardCK

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Synd att man inte visste det här tidigare. Kunde lika gärna gått in till en Tele2 butik och beställt luren. När frågan togs upp på forum sa de att det borde vara likadant, men tydligen inte!

8. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Kan hålla med om att det är synd att Tele2 inte är öppnare/tydligare med att det är två olika företag som har hand om försäljning på internet och i butik.

9. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Va nyss inne i TPH butik. Doa min och tog istället ett tillgogdokvitto. Väntar på S3 istället, orkar inte mer med denna doa cirkusen.

10. RickardCK

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

På hur mycket pengar var tillgodokvittot?

11. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

6250 kr

12. Higgs

Higgs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Ska testa min nya HOX nu och är det fel på den också kommer jag också begära tillgodokvitto, misstänker att det kan bli tjaffs i butiken dock men har bättre saker för mig än att testa defekta mobiltelefoner.

Tror HTC har gjort en rejäl miss när de släppt en så dåligt testad telefon och det lär straffa sig i längden.

13. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Får hoppas dom lär av sina misstag. Älskar telefonen f. ö å hoppas på nya batchen :)

14. FTWTysken

FTWTysken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Så det är därför vi, som ännu inte fått våra från tele2.se, får vänta så länge på våra telefoner alltså... :cry:

15. RickardCK

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tror du att man kan få ett tillgodokvitto om man köpte den via Tele2:s webbutik?

16. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det ska du nog nästan vara glad för även om jag förstår att det är segt att vänta. För lurarna i den/de första leveranserna har varit väldigt olika kvalitetsmässigt. Är inne på min fjärde nu och ska precis iväg och DOA den också eftersom glaset sitter löst nere i högra hörnet.

17. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Ingen aning, men helt omöjligt ska det inte vara. Det gäller att puscha på och inte ge sig. Försök förklara vilka problem hela denna doa grejen har "skadat" dig.

18. RickardCK

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur många gånger behövde du DOA innan de gav dig tillgodokvittot? Skulle vara rätt så najs att vänta till SGS3 kommer ut och slå till på den :)

19. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har försökt på i en tele2-butik och där var det tvärstopp. Ska göra ett nytt försök idag hade jag tänkt. Enligt den butiken fick jag häva köpet, men det vill jag inte eftersom jag då blir av med abonnemanget också.

Skulle vara intressant om någon annan har erfarenhet att byta till annan telefon eller få tillgodokvitto hos tele2?

20. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Jag DOA min andra, det var faktiskt säljaren som tyckte jag skulle välja en annan lur. För mycket problem med HOXEN mena han.

Jag sa att det enda som klassar en HOX är just S3:an:

- ok, då får du ett tillgodokvitto så du kan komma in och köpa en S3:an när den väl kommer ut.

- Härligt sa jag......och gick ut med ett tillgodokvitto på 6250.

TPH har jäkligt bra service måste jag säga.