Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Var det med 3 eller tele2?

2. RickardCK

RickardCK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur varm brukar era HOXar bli? Min kan gå upp till 45 grader ibland, när man kör ett krävande spel. Är detta normalt? Känns rätt så varmt i handen

3. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

45 här med. jämförde med xperia s, den blev 44,5 samma spel, samma tid och allt så nä tror inte det är så varmt

murak gillar detta.
  4. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Det var med tre

Men Abb lämnades utanför. Det var bara något mellan mig och TPH.

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Suck....:cry:

Hur kan någon tro att 45 grader är en för hög temperatur ???

Har ni aldrig kört en laptop som blir rejält varm och ger riktiga "brännmärken"....:P

Vilken DOA-nojja.... suck igen :cry::cry:

6. Dunda

Dunda Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Man suckar mer åt dej faktiskt!

Kan ju vara så att folk kanske inte vet och VILL veta !

BTW: Finns inga dumma frågor, bara DUMMA SVAR ! :P

EDIT: Föresten så är denna telefon mycket känsligare än en laptop när det det kommer till värme...

7. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det e nog lättare att få tillgodokvittot med 3 eftersom TPH kan slå in det aktuella priset på tel, medan det inte går med tele2 har jag fått veta från TPH butik där jag bor.

8. lenti

lenti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har någon mer än jag problemet att vid gråa ytor tex där man ställer in ljusstyrkan så typ flimrar det genomskinliga gråa som fan :S?
    andra telefonen som gör så nu..

9. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Jaså, där fick man veta nått nytt :)

Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2

10. bamz

bamz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Enligt min åsikt så är det ju rätt gjort av säljaren att endast byta telefonen eftersom det är bara den du har problem med.
    Att byta allt blir ju en onödig kostnad för HTC att behöva slänga använda lurar och veckade manual papper osv.

Är ju faktiskt väldigt taskigt mot miljön också om man ska tänka på den större bilden.:)

11. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja det är ett vanligt fel, finns en tråd om det och rätt många inlägg i den här tråden också. Uppdatering löser inte det problemet och enligt HTC är det DOA.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk 2

12. apr76

apr76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har flyttat inlägget till uppdateringstråden (har fått ljusflimmer efter uppdateringen).

Last edited: 22 apr 2012
  13. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jo absolut! Mig spelar det egentligen ingen större roll men att de just gör så olika reagerar jag på. Den ena pratar om regler si och den andra om regler så, en tredje säger ytterliggare något annat.
    Inom samma butikskedja! Detta är lite..... lustigt(?) i brist på bättre ord. ;)

14. Fredde321

Fredde321 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan tänka mig att det är TPH du syftar på, och jag frågade just om detta hur det kunde vara så olika när det ändå är samma kedja, men fick inget bra svar och efter lite tjaffs fram och tillbaka tyckte tom han på kundtjänst att om det inte gick i den ena butiken så åk till den andra och testa/kolla eftersom det är helt upp till butiken och bestämma, då frågade jag om dom står för milersättningen och då sa han att det kunde dom göra, va bara att fylla i en blankett..

Så istället för att ha samma regler i alla butiker så betalar dom mer än gärna ut milersättning om man ska tolka han samtal rätt...

men jag iditot förklarade dom och la på luren då jag inte tycker dom inte riktigt vill kundens bästa i alla butiker utan det är tydligen också upp till butiken att välja tydligen...

köper aldrig något mer hos TPH eftersom man själv får leta efter en seriös butik.

15. aframo

aframo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

En snabb fråga till er som DOA't.

Fick ni lämna tillbaka kartong, tillbehör osv? Min HOX via 3 fick skickas in till anovo, men de frågade inte efter något, bara telefonen.

Kanske blir så att jag måste lämna in resten när jag hämtar ut den nya, men tvekar hehe

16. kundservicegubben

kundservicegubben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vi byter alltid allt vid DOA, faktisk så nekar vi DOA om det saknas kartong eller annat.

Man ska alltid byta alla delar vid DOA eftersom serienummret står på kartongen oxo! I vissa fall kan vissa tillbehör även vara loggade att tillhöra en box, dock sällan på telefoner.

Normalt så ska man alltid få en likadan, men en snäll säljare kan byta färg eller vid behov lägga en order ifall en råkar vara slut i lager just då.

Man ska INTE behöva vänta på granskning av en verkstad, det är bara onödigt och då kan man lika gärna repa den. Poängen med DOA är att man just ska slippa vänta på verkstaden.....

Det är dock svårare när man handlar på postorder, då den måste in till åf/verkstad så de kan bekräfta felet först.

17. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    En gång fick jag göra det, den andra gången byttes telefonen, lappen med serienumret och omslagspappret (det man skjuter på runt kartongen med bild på telefonen). Tillbehör, manualer etc var samma.

Med HTC One X så sitter inte serienumret klistrat på kartong utan det ligger en lapp i och på omslaget står det också. Det viktiga är att lappen, omslaget och telefonen har samma IMEI nummer. Gällande andra telefoner så är det bara telefon och kartong som behöver samma IMEI nummer.

Att ni nekar DOA utan kartong är bra tycker jag, det minskar ju faktiskt en potentiell bedrägeririsk. Vart jobbar du?

I telefoners fall, och i just detta fall, så skickas telefonen in till serviceverkstad för DOA då deras beställningar ska prioriteras framför återförsäljares. Det brukar helt enkelt alltså gå snabbare att göra så. :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

18. sifri

sifri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    ZUK Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    ZUK Z2
    Jag doade min andra den tredje har nu samma problem!
    Jag ska nog dra till butiken och be om tillgodokvitto istället även om jag köpt på abonnemang de absurt att man ska behöva byta telefon mer en 3 ggr! helt sjukt!
    aja alla har haft samma flimmer problem o uppdatteringen va ba bullshit löste inget!
    Väntar nog på GS3 även om ja ogillar deras gränssnitt verkar som samsung har bättre kvalitet en HTC!

19. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Är det någon som köpt av Tele2 som har fått byta telefon till någon annan modell alternativt fått tillgodokvitto?

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk 2

20. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag har bara fått lämna mobilen + lappen som sitter runt kartongen. Inte tänkt på klisterlappen som sitter i :ehm:

Tog en vit denna gång iaf, tror det var 4 gråa jag doa (glömt hur många faktiskt) och även denna vita har vågorna. Orkar snart inte DOA längre för jag kan ju inte använda telefonen "hela vägen" känns de som :/