Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Finns det inga lagar för sånt här?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

2. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nja, enligt konsumentverket kan man ha rätt till ersättning om man tvingas lägga tid på att reklamera. Men sen erbjöd ju faktiskt butiken mig att häva köpet. Så jag tror inte det finns något mer det krävs av dom.
    När det gäller att ta tillbaka varan och ge tillgodokvitto så är det ju mer ren "good-will" från butikens sida, inget som säger att dom måste göra så.

3. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Hade också från den nya, men gick 2 dagar sen började saker skita sig så tror fortfarande det är lotto...
    Jag tröttna själv dock och lämnade in min och ger det ett par veckor (månader) tills saker blir fixade, om dom nu ens blir det innan HTC dunkar ut en ny modell och glömmer hox..:)

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

4. PiZZaMaN

PiZZaMaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vet inte om jag skrivit det här tidigare men telefon nr 2 funkar kalas för mig.
    DoAde för första och fick sen vänta ca en vecka på ny lur då jag ville ha en vit och den har inga problem. (ett problem finns och det verkar vara kombon av leverantören 3 och uppdateringen till 1.28... som släpptes till oss som köpt olåsta lurar. När man tappat mottagningen återansluter den inte. finns en nyskapad tråd här på formet om det.)

Sjukt nöjd med telefonen. Känslan av displayen och den är rapp och bra. lite besviken på bildstabliseringen när jag tar kort bara thats it.

Ang "Nja, enligt konsumentverket kan man ha rätt till ersättning om man tvingas lägga tid på att reklamera." När jag kontaktat TPH om att min första telefon inte laddade som den skulle blev jag uppringd kl 21:30 men kunde inte svara men han pratade in meddelande om att jag behövde åka in dagen efter för att hinna DoA. Fick även samma info via mail (vilket han även sa på telefonsvararen) och han sa/skrev i mailet att om jag villa ha milersättning för att åka in med den skulle jag höra av mig. Postade den lappen till dom igår. 4x4 mil. Mkt bra jobbat av TPH.

5. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag är HT23 som så många har haft problem med. Men icke min, den är felfri :) Skulle vara kul och höra nåt från HTC om vad som gått fel.

Skickat från min HTC One X

6. tabula

tabula Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inga flimmer eller glapp någonstans vad jag sätt men upptäckte en grafikbugg. När jag ska spela "Air attack HD part 1" så flimrar skärmen till i någon halv sekund precis när jag startar det.
    Trodde först det var skärmen men jag kan ta en screenshot på det. Någon som har samma fel? Är det DOA eller mjukvarufel tror ni?

7. PiZZaMaN

PiZZaMaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Att försöka DoA en telefon för att ett spel flimmrar till en halv sekund är väl att ta i lite (mkt). Kan väl vara dåligt programmerat spel?
    Bara min åsikt.

8. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Skulle säga att det inte är en DOA. En DOA är när telefonen är defekt inte när en app inte är optimerad för din enhet. Uppdateringar till det spelet kommer säkerligen snart.
    Det handlar om problem med ett specifik spel, det är inte alls ovanligt att spel buggar när det släpps nya telefoner.
    På sgsII gick det inte att ha ljudet på i vissa levels av Cut the rope, men det fixade tillverkaren.

9. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Håller verkligen med.

10. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Absolut ingen doa. Gjort så på alla mina hox. Def. En grafikbugg bara.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

11. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Min fjärde (eller femte, lite osäker) telefon nu som är vit fungerar ganska bra. Kört lite benchmarks och får inga flimmer men fortfarande "ljudvågor" när man pressar längst vänster. Dock inte på höger sida.

Ingen glipa där uppe heller. Blir nog att DOA ändå, dels för att jag vill ha en 100% fungerade telefon och dels för att HTC fan ska lära sig till nästa gång att göra rätt.

Får bara hoppas de står en ny person i butiken. Börjar bli pinsamt, samma kille varje gång har de varit och jag känner mig som en riktigt dryg kund.

12. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hur är ht241 telefonerna

13. dattacine

dattacine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har det problemet på vänstra sidan och har inte doat (ännu), men överväger att göra det. Får bestämma mig i helgen.

14. MPersson

MPersson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Doade min första pga glipan upptill. Den andra doade jag pga vågorna som uppstod på skärmen när man tryckte på kanterna, samt ljuset till knapparna lös igenom i en springa i nedre höger hörn. Den tredje ska jag doa idag pga vågorna på skärmen när man trycker på kanterna, samt nu knakar skärmen när man trycker på den. Ganska intressant när man får olika uppgifter om doatiden från olika telenorbutiker, samt att vissa är mer benägna att göra undantag för att få en nöjd kund.

15. Larq

Larq Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, jag vet inte om jag hade det här förut, men jag märkte igår att ljudknappen på högersida sitter lite löst och skramlar när man "skakar" löst på telefonen. Man kan vika den fram och tillbaka.

Är detta något ni andra har också, lite rädd att knappen kommer ramla loss helt. Men jag får väl ta tag i det då det händer antar jag.

16. aframo

aframo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Den ska vara så.

17. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Märkte idag att det skramlar vet ej från vad men har absolut inte varit så tidigare då jag kollat luren ganska noga under ca en veckas tid så något har defenitivt hänt under dagen :(

Sent from my HTC One X using Tapatalk

18. tabula

tabula Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för åsikterna. Har fått felet i andra appar också, exempelvis FPse så det är troligen något med drivrutinerna.
    Det känns helt klart som en grafikbugg men ville kolla om det gick att återskapa på era HOXar

19. tabula

tabula Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min skramlar också men inte från volymknappen (om man sätter för tummen). Min teori är att det är vibrationsmotorn (som ju är en roterande motor med en obalanserad vikt) åker från ena sidan till den andra när man skakar.

20. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag tror att det handlar om kameran, linsen kan ju autofoka och det kan vara den som åker fram och tillbaka. Testade på en Nokia 6220 Classic som också har AF, lät lika dant där.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2