Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Pratade med min THP butik i telefonen nyss, dom sa att deras DOA tid ÄR 7 dagar (butikschefen)? Det har gått 9 dagar på min DOA tid men han gick med på att byta då det är den 4e telefonen jag lämnar in...

2. oscarsv

oscarsv Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha.. Hämtade ut den igår kväll och satt och pillade med den tills batteriet var i botten så satte naturligtvis den på laddning under natten, men nu, vid 12 så har den bara 11% batteri..

Var faktiskt imponerad över batteritiden först (viss skillnad mot min X10) men lite skumt om det inte går att ladda..

3. Cynic

Cynic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Oook?
    Säljaren ville verkligen inte ge mig en ny telefon så han drog iväg och ringde för att kolla vad det är som gäller.
    När han kom tillbaka så gav han mig en ny telefon och nytt kvitto med ny DOA tid.
    Quote: Yep.. du hade rätt, 14 nya dagar är det som gäller med HTC.

4. Cynic

Cynic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är 14 dagar inte 7 oavsett vad dom säjer. Tyvärr måste man ibland hjälpa folk med deras arbete märker man. Ganska ofta småpojkar som knappt hunnit bli torra bakom öronen som står i dessa butiker, vilket förklarar en del..

5. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Ett mejl jag fick från HTC....Detta gäller vid DOA.

Enligt vårt samtal kommer här vår DOA-policy.

DOA-regler gäller från inköpsdatum av telefon, vilket är datum som står på kvitto. Då kund vid DOA ges en ny telefon med nytt kvitto nollställs alltså DOA-perioden. Detta är enbart HTCs policy som återförsäljare har rätt att utnyttja och kan skilja sig från enskilda butikers regler.

----------------

DOA-regler

Definition av en DOA-enhet:

En DOA-enhet (Dead on Arrival) definieras som en ny HTC-telefon som visar sig vara defekt vid säljtidpunkten eller inom 14 dagar efter försäljning till kunden. Följande villkor gäller:

• Det får inte ha gått mer än 14 dagar från att kunden köpt telefonen (DOP; date of purchase).

• För att telefonen ska accepteras för DOA-byte, ska det ha gått högst 6 månader från enhetens produktionsdatum.

• Ett daterat inköpskvitto ska uppvisas som dokumentation på att enheten är inköpt för högst 14 dagar sedan.

• Telefonen ska ha ett bekräftat fabriksfel. Missbruk, grov oaktsamhet, felaktig användning eller skada, oavsett orsak, godkänns inte.

• Det får ej förekomma fysisk eller kosmetisk skada på telefonen eller på övriga tillbehör i paketet, till exempel laddare, headset eller batteri.

• Paketet ska vara komplett med alla medföljande tillbehör, till exempel användarguide, användarhandbok, CD-skivor, batteri, AC-adapter, headset, Tom-Tom-akiveringskort och Microsoft COA.

DOA-checklista:

När du tar emot en telefon ska du som försäljare utföra en provisorisk bedömning för att bekräfta att enheten är en DOA-enhet. Om enheten bekräftas vara en DOA-enhet ska följande kriterier uppfyllas:

• Ett daterat kvitto som visar att telefonen är inköpt för högst 14 dagar sedan (POP).

• För att telefonen ska accepteras för DOA-byte, ska det ha gått högst 6 månader från telefonens produktionsdatum.

• Allt originalemballage, all dokumentation och medföljande tillbehör ska returneras i nyskick.

• IMEI-numret på paketet ska matcha IMEI-numret på enheten.

• Telefonen ska vara i nyskick.

• Vattenskadeindikatorn ska vara intakt.

• DOA kommer inte att accepteras om telefonen är repig, har utsatts för felaktig användning eller om medföljande tillbehör saknas, speciellt Microsoft CCD eller COA som är unika för varje enhet.

Om du är osäker på om telefonen kvalificerar sig för DOA-byte, ska du skicka telefonen i dess förpackning samt medföljande tillbehör till den auktoriserade tjänstpartnern för att undersöka om enheten är en DOA-enhet.

Om du som försäljare eller den auktoriserade tjänstpartnern byter enheten eftersom den är bekräftad som DOA, ligger ansvaret helt på vederbörande auktoriserad tjänstpartner eller försäljare.

Med vänlig hälsning,

HTC

murak gillar detta.
  6. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Fick svar från cdons verkstadspolare

"Hej,
    Vi kommer att byta ut den till en annan saleskit.
    Vi tar den i ordning som vi fick in den.
    Ha det bra!

Vänlig hälsning / Best regards
    Brian O'Loughlin
    Avdelningschef / Team manager
    ( HTC / TomTom / Mio / ESD) "

Verkar vara många som skickat in....

7. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Ni som skickar till CDON, får ni betala frakten själva?

- Räknas det som "flimmer" ifall det bara händer ibland om jag trycker hårt på skärmen (inte JÄTTE hårt, men hårdare än vad jag någonsin skulle göra).
    - Får även ner även ner ett papper mellan chassi/glas högst upp och sidorna.

DOA ja/nej?

8. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Behåll den, du kommer alldrig få en bättre, jag hämta ut min 15:de o de e typ samma sak, trycker i högra/vänstra sidan av skärmen o de uppstår vit tryck under skärme, tror ärligt talat att det inte kommer skada skärmen pga de

9. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    DOA ja men flimmer är nått annat. Det du har är de berömda vågorna. Du fyller i ett formulär och de hör av sig och de skickar en förbetald företagspaketsavi. Du får fler instruktioner via mejlet.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

10. htc_hd2

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Testade me en htx sensation xl o d va samma sak

11. gizmo

gizmo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Så jävla ARG!

Jag skickade iväg min telefon till tele2 för en DOA.

Så fick jag brev på posten att jag kunde hämta min htc one x. Blev otroligt glad pga hoppade på att felet var fixat eller fått en ny telefon.
    Så jag öppnar lådan och ser att det är min gamla telefon. Men tänkte då att felet var fixat. Men så ligger det en lapp i lådan och där står det:
    Men för f*****n det är ju fel på telefonen.
    Felet är att det ej går att prata i handsfree pga störningar.

Så nu måste man ringa till tele2 igen och skicka tillbaka den.

Ni som har köpt telefonen på tele2:s hemsida. Har ni fått er telefon lagad eller fått ny?

Hittade nyss att det är en glipa mellan skärmen och listen :(
    får in papper hela vägen högst upp på skärmen. alltså från ena hörnet till andra hörnet.
    djupaste öppningen är ca 1cm bred öppning bredvid C:et(på namnet HTC) och 2mm djup.

Last edited: 5 maj 2012
  12. Johgus83

Johgus83 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SJälv har man väntat idag 5/5 i 23 dagar på min HoX som skickades tillbaka till Tre (beställd via telefon) ska det behöva ta så lång tid? 25/4 ändrades status på telefonen hos Anovo till komplett doa väntar på utbyte...

Har typ glömt att jag köpt en ny mobil..

13. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Finns det någon DOA-checklista øver saker man bør vara extra observant på nær man får sin HOX? Hade varit ruttet om man missade något och 14 dagar passerar.. Førstår att man kanske inte borde leta fel, men kænns ændå som att vid køp av produkter i denna prisklassen borde det vara top notch.

14. Cliddo

Cliddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Skickat tillbaka min andra HOX nu. Skiter i detta och kör på någon annan modell. Måste dock ge en eloge till 3 som har skött det hela väldigt bra!

15. dattacine

dattacine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej, skulle aldrig byta in för det. En defekt är ju något som påverkar vid normalt användande.
    Är det inget som du tycker påverkar användandet negativt vid normalt användande skulle jag inte byta ut den. Lite sunt förnuft får man väl lov att ha.

Jag kan framkalla "flimmer" på min om jag trycker på kanterna utanför touchytan(eller väldrigt hårt på skärmen) och det märks enbart vid svart skärm. Jag har aldrig mäkrt av det vid normalt användade eftersom jag aldrig har anledning att trycka på touchen på det viset, varför skulle man göra det.
    Enda anledningen att jag ens märkt det är att jag läste om det och började testa. Nu vet jag hur man kan göra för att märka det, men jag kommer aldrig att testa det igen eller bry mig. Det saknar iaf helt betydelse för mig.

16. htc_hd2

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

tack för de, väldigt få som säger som dig, du uppmuntrar mig att behålla den

17. aframo

aframo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag hoppas verkligen inte problem uppstår när jag ska DOA min andra lur nästa vecka. Fick inget kvitto när jag hämta ut den, men dem uppdaterade IMEI nummret i deras system. Så det ska egentligen inte vara något problem. DOA tiden går ut nu på tisdag...

18. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo vad ska vi(forumet) göra åt det ?? Det är väl en sak mellan dig och säljaren !

19. htc_hd2

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

bara för att du fick en felfri behöver inte alla vara nöjda och glada

aframo och Janne303 gillar detta.
  20. reggy

reggy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro
    beställde en grå från tele2.se och doade den ringde brightpoint och dom sa att en ny skickas så fort som möjligt dom trodde nästa vecka.