Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag undrar exakt samma!

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

2. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Kanske vore bra med en lista, kanske inte... Själv anser jag att om jag inte hittar något fel så är det inget jag bör bekymra mig om. Som många andra så drabbades jag med av DOA noja ett tag... såg en video där de visade att det blev flimmer om man tryckte på sidan. Direkt var jag där och tryckte som en idiot och ja, jag fick flimmer om jag tryckte riktigt hårt! Men varför ska man trycka så hårt? Det är inget jag gör vid vanligt användande... så jag tog mitt förnuft till fånga och DOAde inte pga det. Jag har inte märkt av något flimmer och har inte idiottryckt på skärmen efter det...

Men kortfattat så är väl de största problemen som varit just flimmer vid LÄTT tryck och att det är glipa mellan skärm och chassi som i vissa fall är lite väl stor.

Jag påstår inte på något sätt att HOXen är utan problem... det finns dom som har riktiga problem med den!

falkinski och Davil gillar detta.
  3. Davil

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Tack för ditt svar :-)

Jag var lika nojig innan jag köpte min Desire. Jag vill bara inte finna ett fel på en telefon för ca 5500 kr efter doa tiden är slut.

Helst vill jag ha en felfri telefon från början så klart :-).

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Det är allas önskan att få en felfri telefon från början :) Jag skulle nog vänta ett tag med att köpa för att vara mer säker (man kan aldrig vara helt säker) på att få en felfri hox. De sjukdomar första batchen hade lär ju fixas under nästa batch osv osv.. men vill man ha så vill man bara ha :P Själv hade jag ju turen att få en felfri (enligt mig) hox som kommer från första batchen.

Hur som, en fungerande hox är underbar. Jag hoppas verkligen att du får en felfri hox om du nu bestämmer dig för att köpa den :)

5. aframo

aframo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Citera och svara, vilket du verka förstått:money:

Det finns alltid någon :sealed: i olika forum, i vårat fall har vi Plun.

6. Mikdroid

Mikdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

"Gotta DOA 'em all... HOXémon! It's you and me. I know it's my destiny!"

Last edited: 6 maj 2012
  7. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Klämde nyss på 10 olika modeller av htc. Och alla får ju märken i lcdn när man trycker hårt på Displayen

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

8. Davil

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Hur hårt? Och varför ska man trycka hårt?

Jag har aldrig tryckt hårt på en smartphone sedan Nokia 5800 som inte hade capasitiv skärm.

9. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Klämde precis på både en one x o en xe o både fick märken

10. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag hade "otur" och missade DOA tiden. Så det blev att lämna in den.
    Nu verkar ju HTC helt vrickade.
    Jag lämnade in telefonen 23/4, PH skickade 25/4 med företagspaket men sen registerade inte Anovo den som mottagen förrän den 3/5.
    Nu var jag i kontakt med HTC för att fråga vad som är rimlig tid och då sa David på HTC att den bara varit inlämnad på reparation sen den 3/5.
    Har nämligen fått besked från Anovo att reservdelen beräknas komma om 5-10 arbetsdagar.

Är de helt sjuka på HTC eller... Om Anovo har telefonen stående på en bänk i tre månader så räknas det alltså inte som reparationstid utan det är först när de scannar den som mottagen som tiden börjar räknas.

Jag är verkligen nöjd med telefonen men inte med HTC, de har minst sagt varit mysko vid kontakt via chatt och mail.

11. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Exakt samma här. Jag lämnade in min 24:e april, och den registrerades som mottagen den 4:e Maj. Hoppas innerligt att det inte dröjer en vecka eller två till, jag lämnade trots allt in den innan 14-dagars-gränsen :(

Pit boss gillar detta.
  12. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Varför bytte de inte i affären? Min skulle ha bytts, det stod kontroll mot DOA på status ett tag. Varför vet jag inte för min hade ju passerat DOA tiden.
    Din borde bytas rätt omgående om det är fel på telefonen.

13. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Ja, de ringde från TPH till HTC för att kolla om den kunde DOA:s direkt eller hur det skulle hanteras. Problemet med min var gula fläckar på skärmen som är ett känt "DOA-fel", så de sa att det med största sannorlikhet skulle DOA:s. Däremot hade det gått över TPH's 7 dagars DOA-tid (men mindre än HTC's 14 dagar), så de ville skicka in den til HTC och bara få det bekräftat att det var ett DOA-ärende innan de lämnade ut en ny.. Eller nåt sånt.

Det var en rätt liten gul fläck, och jag har läst att den försvunnit med tiden för många, så jag börjar ångra att jag lämnade in den.. Trodde att jag skulle få en ny direkt i butik eller att det skulle dröja 3-4 dagar innan HTC skulle ok:a att lämna ut en ny, men 2 veckor and counting.. Tortyr!

14. RickardCK

RickardCK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

DOA-lista

Här är ett förslag på en DOA-lista, hoppas att det hjälper!

- Glipa mellan display och chassi
    - Flimmrande skärm vid tryckning längst kanterna
    - Gula fläckar i display
    - Notification bug
    - Kamera bug
    - Dåliga volymknappar
    - Döda pixlar
    - Knarrande chassi
    - Batteri som ej går att ladda
    - Fastnar vid reboot

falkinski gillar detta.
  15. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Tyvärr är ju Anovo kända för att vara Sveriges mest inkompetenta "service" företag

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

16. Himlaklar

Himlaklar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft problem med batteritid (blev bättre på sambons men ej på min efter 1.28), screen flickeringen har var där från början men nu är det som ett fullfjädrat stroboskop...(3 veckor). TRE tyckte jag skulle vänta på 1.29. Skärmen har inte varit på i två timmar totalt men batterier är ändå i botten efter 10 timmar, hinner precis hem varje dag innan den dör. Vänta eller skicka in på reparation (har passerat DoA)? Kan det vara så att man får tillbaka telefonen oreparerad om man inte väntar på uppdateringen?

Last edited: 7 maj 2012
  17. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Ringer man in till HTC så har dom slutat acceptera Flimmer vid tryck på sidorna som DOA. Var i kontakt med dom och killen hävdar bestämt att det är normalt och att det är så på alla.

18. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

det är verkligen så på alla, över 20 kollade, minst 10 doade kan inte ha fel, så det är dags för de som säger sig ha en utan att erkänna, ett bra tips, ha ljuset på skärmen på max och gå in på den sidan http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php?p=1 via telefonen, tryck till lite grann på kanterna så får ni se

19. kraxiz

kraxiz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har DOA't 4st för flimmer vid tryck i skärmkanten och en(den första) för döda pixlar. Jag var "säker" på att min första inte led av flimmer i kanten-problemet, men började tvivla efter 4 på raken med det felet. Så jag åkte ut till MediaMarkt nu i helgen och klämde på 2 visningsex och de led INTE av det problemet. När jag tryckte hårt(så tummen blev knallröd) så uppstod det men inte bara vid en mjuk klämning som mina 4 har varit. Så det är skillnad på dem så jag kommer fortsätta doa tills jag får en som inte flimmrar vid en lätt smekning :)

20. V1King

V1King Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mobilen ska INTE ge ifrån sig något flimmer vid tryck på sidorna; http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=FRCWdVo-7TI#t=855s
    Att HTC nu har svängt och inte accepterar detta som DOA kan man bara skratta åt, lämnar gärna in en stämningsansökan om så behövs, kan ju bli riktigt underhållande.